Beste mensen,
Omdat het systeem van mijn ouders zo onderhand aan vervanging toe is ben ik eens gaan zoeken naar onderdelen voor een nieuwe.
De computer gaat vooral gebruikt worden voor email, om te surfen en een beetje foto's en films bekijken.
Het mag €300-€350 kosten, compleet met Windows.
Toetsenbord, muis en beeldscherm zijn al aanwezig.
Ik ben zelf een grote Intel aanhanger omdat ik weet en vind dat zij goede, duurzame producten maken.
Computer hoeft niet groot te zijn maar vooral stil.
Ik vraag me verder af (in verband met grote hoeveelheden foto's) of ik niet beter voor een SSD kan gaan qua opstartsnelheid etc. Ik twijfel daar dus een beetje over.
Aan de ene kant is SSD sneller, maar aan de andere kant als je niet zo'n groot budget hebt maar wel veel foto's kun je beter een (redelijk snelle) hardeschijf nemen. Wie geeft advies?
Verder is hieronder mijn idee voor de samenstelling te vinden, vooral gebaseerd op de BBG van november.
Advies en tips zijn altijd welkom!
Omdat het systeem van mijn ouders zo onderhand aan vervanging toe is ben ik eens gaan zoeken naar onderdelen voor een nieuwe.
De computer gaat vooral gebruikt worden voor email, om te surfen en een beetje foto's en films bekijken.
Het mag €300-€350 kosten, compleet met Windows.
Toetsenbord, muis en beeldscherm zijn al aanwezig.
Ik ben zelf een grote Intel aanhanger omdat ik weet en vind dat zij goede, duurzame producten maken.
Computer hoeft niet groot te zijn maar vooral stil.
Ik vraag me verder af (in verband met grote hoeveelheden foto's) of ik niet beter voor een SSD kan gaan qua opstartsnelheid etc. Ik twijfel daar dus een beetje over.
Aan de ene kant is SSD sneller, maar aan de andere kant als je niet zo'n groot budget hebt maar wel veel foto's kun je beter een (redelijk snelle) hardeschijf nemen. Wie geeft advies?
Verder is hieronder mijn idee voor de samenstelling te vinden, vooral gebaseerd op de BBG van november.
Advies en tips zijn altijd welkom!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Celeron G1620 Boxed | € 36,- | € 36,- |
| 1 | ASRock B75 Pro3-M | € 54,30 | € 54,30 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 50,90 | € 50,90 |
| 1 | Cooler Master N300 (Closed) | € 36,- | € 36,- |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 32/64 bit | € 84,49 | € 84,49 |
| 1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 32,- | € 32,- |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 14,06 | € 14,06 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 33,42 | € 33,42 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 341,17 | |