[XBMC] Afspelen van avchd iso files, film vertraagt

Pagina: 1
Acties:

• IINamoRII
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-08-2025
Hallo,

Ik draai XBMC frodo v12.2 en ik heb soms dat bij avchd iso files de film soms even vertraagt lijkt het wel. Het zijn geen lange stukken maar 1 á 2 seconden. Iemand dit probleem al een keer gehad? Heeft dit te maken met de xbmc player of verkeerde codecs?

specs:
moederbord: GA-A75M-UD2H
geheugen: 4GB DD3
cpu: AMD-A6 3650 (4x2,6 GHz)
gpu: onboard AMD radeon HD6530D
files worden vanaf NAS gestreamd.

[ Voor 25% gewijzigd door IINamoRII op 12-11-2013 18:15 ]

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:45
De vraag is natuurlijk wel op welk platform, op welk apparaat? (PC, wat voor PC?)

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:23
Welk platform, welke GPU wordt gebruikt...

• IINamoRII
ik draai windows 7, exacte configuratie geef ik morgen even(computer niet bij de hand). Maar de hardware is snel genoeg voor 1080p want andere 1080p bestanden speelt die prima af heb alleen problemen met de avchd iso's

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
Wat is je source? (staat de data lokaal of op het netwerk?)
ISO's willen nog wel eens vaker problemen opleveren. Je kan even testen wat er gebeurt als je de ISO eerst even mount onder Windows en dan probeert af te spelen. Vaak dat het dan wel goed gaat en weet je dat de oorzaak in de ISO's zit en kan je beter dus geen ISO's hiervoor gebruiken.

iRacing Profiel

• IINamoRII
hallo even een update:

moederbord: GA-A75M-UD2H
geheugen: 4GB DD3
cpu: AMD-A6 3650 (4x2,6 GHz)
gpu: onboard AMD radeon HD6530D
files worden vanaf NAS gestreamd.

De iso's worden vanaf een NAS gedraaid. Heb al getest om de iso in windows zelf te mounten maar het probleem blijft nog steeds.

zijn er meer mensen die avchd iso afspelen met xbmc zonder problemen?

kan het er ook aan liggen dat de Blue-ray rip gewoon niet goed is gegaan? heb hem zelf niet gemaakt.

[ Voor 21% gewijzigd door IINamoRII op 12-11-2013 18:23 ]

• kroegtijger
Mount je dan de ISO vanaf de netwerk-store? of kopieer je hem eerst lokaal? Het problem zit denk ik in de throughput-rate van je netwerk. Kort gezegd, de data kan niet snel genoeg aangeleverd worden via een mounted iso als deze niet lokaal staat.

iRacing Profiel

• IINamoRII
Heb hem nog niet lokaal gemount op dit systeem wel op mijn latop en daar liep die goed.

[ Voor 59% gewijzigd door IINamoRII op 13-11-2013 13:07 ]

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Wat is de grootte van je cache? Heb je die al aanpast?

Zo nee: http://wiki.xbmc.org/inde...TO:Modify_the_video_cache

Standaard staat deze maar op 5MB ingesteld, wat echt weinig is, vooral voor HD content. Zelf heb ik deze vergroot naar 300MB (heb je dus ongeveer 1GB aan RAM voor nodig) en heb de vulsnelheid van de cache naar 6x verhoogd.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• IINamoRII
ja had de cache al verhoogt naar 50 MB, zal hem nog wat hoger zetten.

<alwaysforcebuffer>1</alwaysforcebuffer>
<cachemembuffersize>314572800</cachemembuffersize>
<readbufferfactor>6.0</readbufferfactor>

zoiets wordt het dus als ik jou instellingen over neem. ik ga het even testen.

Heb ook op mijn laptop getest en daar draait de avchd iso(lokaal) met xbmc wel goed af. Dus misschien ligt het wel aan het netwerk. Ik zal ook nog een keer lokaal gaan testen.

• kroegtijger
IINamoRII schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:05:
ja had de cache al verhoogt naar 50 MB, zal hem nog wat hoger zetten.

<alwaysforcebuffer>1</alwaysforcebuffer>
<cachemembuffersize>314572800</cachemembuffersize>
<readbufferfactor>6.0</readbufferfactor>

zoiets wordt het dus als ik jou instellingen over neem. ik ga het even testen.

Heb ook op mijn laptop getest en daar draait de avchd iso(lokaal) met xbmc wel goed af. Dus misschien ligt het wel aan het netwerk. Ik zal ook nog een keer lokaal gaan testen.
Ik ben bang dat het inderdaad komt vanuit het netwerk. Wat dat betreft is er toch wel wat verschil tussen het afspelen vanuit een ISO en direct afspelen. Je zal dan even kunnen testen of het wel goed gaat als je de ISO's extract naar losse bestanden. Als dat goed gaat heb je mogelijk nogal wat werk te doen.

iRacing Profiel

• IINamoRII
Ik heb het laten testen door iemand anders en die zegt dat het nu wel soepel loopt met de nieuwe cache instellingen. Ik weet nog niet wanneer ik zelf weer in de buurt ben van de desbettreffende htpc maar als ik het zelf ook nog even weer heb kunnen testen laat ik het ook nog even weten. maar voor nu lijkt het eerst opgelost te zijn. Dus iedereen bedankt voor jullie hulp.
Pagina: 1