Laptop toetsenbord en schroef probleem

Pagina: 1
Acties:

• BasGit
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-07-2025
Hallo mede tweakers.

Ik zit weer met een probleem. Gisteren stopten de 's' en de 'q' knop van mijn Samsung laptop zomaaar met werken. Kort moment later werkten ze weer wel en dan weer niet. Ging paar minuten zo door totdat ze totaal niet meer reageerden. Gelijk het een en ander gelezen op verschillende fora.
Heb al een restore gedaan, zonder succes, ook een volledige back up terugzetten mocht niet baten.
Toen las ik ergens dat er een kabel los zou kunnen zitten.
Even op Youtube gekeken wat ik los moest halen, en dat bleken maar 2 schroefjes te zijn.
Pakte gelijk mijn schroeverdraaierset erbij van mijn oude ICT opleiding en al vroeg haalde ik er 1 schroef eruit.
Je raad het al, de volgende schroef wilde er niet uit.
Heb voor de 'gein' alle overige schroeven ( bijna 30 stuks? ) er wel uitgehaald, maar die ene van de keyboard wilt niet los en is nu een beetje beschadigd.
Wat kan ik nu nog doen? Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Bij voorbaat dank,

Icterdiegeenschroefloskanhalen :F

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:30

TommieW

Numa numa.

Is de kop van de schroef dol? Zo ja, dan is er weinig nog aan te doen, en zou je hem moeten uitboren, wat je niet echt wil doen bij een laptop...

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• BasGit
Ja een klein beetje wel. Ze hebben bij volgens mij, bij alle schroeven loctite gebruikt, abnormaal strak zitten ze er in. Kreeg ze wel allemaal eruit behalve net die ene die er echt uit moet.
Zit ik nu dus met een laptop waarvan ik de toetsenbord niet kan vervangen door 1 kleine schroefje?

• tonschong
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-01 15:01
Gewoon heel voorzichtig uitboren met een dremeltje of accutol op laag toeren. Beginnen met een 2mm en dan steeds een stapje groter. Gelukkig zijn die schroeven (boutjes eigenlijk) meestal van Chinees waaibomen-staal en zou je snel de kop eraf moeten hebben.
Hierna kun je het keyboard uitnemen en het restant verwijderen met een stevige tang.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voor de volgende keer in ieder geval zorgen voor een goede schroevendraaier. Ik heb tig laptops uit elkaar gehad maar nog nooit dit probleem gehad. De meeste fabrikanten gebruiken inderdaad loctite maar met de juiste spullen is dat geen probleem. Als de schroef nu verpest is zal je moeten gaan boren.

• BasGit
Met de schroevendraaierset die ik van school meekreeg heb ik alle overige wel gewoon los gekregen behalve die ene dus. Je ziet nog wel profiel maar niet veel. Misschien dat ze hem bij een zaak met andere gereedschap wel openkrijgen? Ik ga woensdag wel even langs, hou jullie wel op de hoogte.

• BasGit
Ik heb hem naar Mycom gebracht. Ze hebben de schroef eruit gekregen en heb gelijk een nieuwe toetsenbord besteld. *O*
Pagina: 1