Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvd90
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-06 08:48
Hallo,

Ik zou graag willen weten of ik voor deze pc moet gaan:
http://www.enter247.nl/sh...ducts.view&product_id=684

Of zal ik toch wachten op de ps4.

Het gaat mij er voornamelijk om of de pc nog een tijdje vooruit kan met het spelen van games.

mvg,

Koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Persoonlijk zou ik voor de PS4 gaan. De PS3 heeft zich reeds bewezen, en een goede gamepc moet je toch wat meer voor betalen.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvd90
Bedankt voor je snelle reactie!
Dus de pc die ik in gedachten heb zal niet heel lang de games op medium/high kunnen draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Correct. En ik vind de prijs ook wat laag voor de hardware.

Is die shop betrouwbaar? Ken hem verder niet.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-10 22:12
De pc is niet een game monster maar kan opzich redelijk wat spellen op medium/high spelen. Ik speel zelf nog BF4 met een 5770 met 1GB op medium en werkt best aardig.

Met de PS4 ben je wel meer verzekerd dat je "altijd" de PS4 games kunt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Deze jongen gaat dat in iedergeval niet doen, er komt een punt dat zelfs de 30fps niet meer te halen is.
•-Grafisch: ATi Radeon HD7770-1Gb Gigabyte DDR5 Dvi-HDMi-DP

Maar het is nu nog moeilijk te zeggen, in de tijd van de current-gen was de PC vér voor de consoles qua grafisch aspect, wil je daar vooraan meedoen, moet je flink investeren.

Een PC kost misschien meer, maar kan met de tijd mee wel weer wat extra 'juice' krijgen. Kleine upgrade schijf, upgrade videokaart etc. Binnen een x aantal jaar zal de PC weer uitlopen op de console, niet perse qua resolutie (daar lopen ze nu al ver voor), maar ook qua verdere ingame kwaliteiten (mits natuurlijk het niet een goedkope port is :P).

Maar einde van de rit gaat het om welke games je speelt en op welke manier (controller vs muis/keyboard).

[ Voor 19% gewijzigd door SinergyX op 11-11-2013 17:56 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 07:54
Heb je al een Steam library en waar gamen je vrienden op? Wat voor type games speel je, heb je al een degelijke muis en monitor/tv etc?

Ik vind het wel een behoorlijk mooie prijs voor die pc opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyWD
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11-2023
Ik ga niet beslissen voor jou of je die PC moet kopen, of een Playstation 4. Die keuze is 100% aan jou.
Wat ik wel kan doen is je een advies geven in de vorm van me eigen kennis.

Met die videokaart ga je het niet redden. Leuk voor 'een spelletje' mee te doen maar verwacht niet dat je Battlefield 4 / Assassins Creed IV: Black Flag / etc / etc op Max/Ultra kan spelen.

En die PC is binnen 1 á 2 jaar alweer verouderd qua hardware of je moet toevallig een potje hebben om tegen die tijd er een nieuwe videokaart in te stoppen. En een SSD.

De Playstation 4 is voor mij persoonlijk een betere aankoop, om mee te gamen.
Wil je meer dan gamen, tekstverwerking,videobewerking,etc, etc, dan zou een PC/laptop inderdaad handiger zijn.

Ik zat met hetzelfde idee tussen PC of Playstation 4 maar ben zelf voor de Playstation 4 gegaan.
Eenmalige uitgave, je bent de aankomende 5(?) jaar klaar en spellen worden geoptimaliseerd voor de hardware.

Daarbij, ken de winkel/shop niet en voor die prijs dit aanbieden.. knappe jongens als ze hiermee een winstmarge behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Die PC klinkt erg goedkoop voor een kant-en-klaar ding, in ieder geval. Normaal gooien ze in die dingen een of andere 16-core Xeon (ik beken dit lichtelijk te overdrijven) en dan is je videokaart nog maar net goed genoeg om Assassin's Creed 2 op te spelen. En dat gaat dan gepaard met teksten als "De laatste en beste game PC van het moment, speelt alle games blablabla". CPU van deze PC is nu misschien weer de andere kant op, juist niet bepaald krachtig, maar wat verwacht je voor 400 euro, maar het is beter in evenwicht dan de gemiddelde game PC bij noem het maar welke winkel en de prijs lijkt me vrij decent. Dat zie je niet vaak. Wel is het zo dat de game PC niet bijster krachtig is.

Console vs. PC ligt er ook vaak aan wat je gaat spelen. Ga je toch alleen maar exclusives spelen zoals Metal Gear en Uncharted, dan heb je niets te zoeken bij de PC, daarop worden die games niet gereleased. Maar anders zou ik zelf al naar PC neigen. Heb je interesse in spellen die je vooral met de muis moet spelen zoals de meeste RTS games, Kerbal Space Program of andere simulaties, shooters (sommige mensen zullen vinden dat het prima op consoles kan, maar daar bouwt de ontwikkelaar wel meteen in iedereen zijn spel een aimbot, het ziet er onhandig uit en je doet er een half uur over om 180 graden te draaien), kies dan PC.

En waar ga je spelen? In de huiskamer plaats je eerder een console, op een eigen kamer ga je eerder voor een PC.

En een PC kan je ook makkelijker upgraden. De PS4 zal over een aantal jaar games op 480p en 30 FPS spelen, zoals nu de huidige consoles doen. Bij een PC kan je af en toe een upgrade doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Amanoo op 11-11-2013 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Valt mee hoor, retailprijs van basis zit ik nog onder de 400 euro. (video/cpu 100 elk, mobo/geheugen ~50 elk, kleine 100 voor de rest).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Valt nog mee, ik heb wel eens PC's gezien die geschikt waren om op te gamen, maar ook 2 of 3 keer zo duur als dat ze waard waren. Al geef ik toe dat die 3 keer zo dure een Apple was van een paar duizend euro, dan krijg je helemaal te maken met bizarre winstmarges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvd90
Bedankt voor alle reacties!

Mij gaat het voornamelijk om het spelen van shooters en rts.
Voorheen altijd ps3 gehad (vorige week verkocht om er toch nog wat voor te vangen).

Maar wat ik van de reacties kan afleiden, is dat de pc het dus niet denderend goed gaat doen de aankomende jaren en dat de ps4 voor "the long run" goedkoper en beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
  • Laatst online: 03-04 07:54
Idd, zie nu dat het redelijk goedkope componenten zijn.

Ik vind dat je op de lange termijn voior beide ongeveer evenveel kwijt bent, games op consoles zijn over het algemeen een stuk duurder dan op de pc.Rts games zijn echt pc games en shooters vind ik persoonlijk toch echt het beste met muis + tobo. Persoonlijk zou ik dan toch denk ik een beetje doorsparen voor een game pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik weet niet of een PS4 voor de long run beter is. Games gaan nu al op 720p draaien. Daarvan moet je ook niet al te veel graphics verwachten. Ik durf niet te zeggen welke beter zal presteren. Een PC is in de long run vooral duurder als je op Full HD wil (blijven) gamen. Maar dat gaat met de huidige consoles ook niet lukken. Verder lijken RTS en FPS games mij toch meer muis- en toetsenbordwerk.

[ Voor 20% gewijzigd door Amanoo op 11-11-2013 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyWD
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11-2023
@ Amanoo,
"En een PC kan je ook makkelijker upgraden. De PS4 zal over een aantal jaar games op 480p en 30 FPS spelen, zoals nu de huidige consoles doen. Bij een PC kan je af en toe een upgrade doen."

Spellen draaien met de Playstation 4 gewoon op 720p/1080p en 30/60fps hoor. Geen idee waar je bovenstaande fabeltje vandaan hebt getoverd maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

RemyWD schreef op maandag 11 november 2013 @ 18:21:
@ Amanoo,
"En een PC kan je ook makkelijker upgraden. De PS4 zal over een aantal jaar games op 480p en 30 FPS spelen, zoals nu de huidige consoles doen. Bij een PC kan je af en toe een upgrade doen."

Spellen draaien met de Playstation 4 gewoon op 720p/1080p en 30/60fps hoor. Geen idee waar je bovenstaande fabeltje vandaan hebt getoverd maargoed.
De zwaardere launch games draaien al op 720p, en je mag er wel van uit gaan dat games over een paar jaar ook wat zwaarder worden dan ze nu zijn. Zelfs met consoles die deze ontwikkeling een beetje stagneren is dat een natuurlijke ontwikkeling. De Playstation 3 en Xbox 360 draaien ondertussen ook allang games op resoluties die er op mijn telefoon nog voor geen meter uit zouden zien, en die consoles hadden tenminste 1080p launch games. Verwacht maar niet dat de next-gen consoles een andere toekomst te wachten staat. Aangezien die nu al games op 720p moeten draaien zou het me niet eens verbazen als ze nog sneller naar de 480p gaan. Een Battlefield 5 of 6 op 1080p zal niet gebeuren.

Een PC is een beetje meer resistent tegen zulke ontwikkelingen, aangezien die nog een keer te upgraden is. De door TS uitgezochte PC zal vast ook niet Battlefield 5 of 6 op 1080p spelen, maar die kan nog een keer upgrades krijgen.

Natuurlijk hoeft een console niet per definitie een slechte keuze te zijn, het is een kwestie van pro's en cons afwegen. In dit geval zou ik vooral goed kijken of een PC niet veel meer geschikt is voor het type spellen die gespeeld moeten gaan worden.

[ Voor 18% gewijzigd door Amanoo op 11-11-2013 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:48
Wat hardware kosten betreft ben je met een console gewoonweg veel goedkoper uit. Je investeert 1x een relatief laag bedrag en je kan jaren vooruit. Ga je voor een pc, dan zul je vaker moeten upgraden en is je initiële investering hoger in de meeste gevallen.

Dat verhaal kan echter heel anders worden als je games gaat meerekenen. Zelfs de nieuwste releases zijn voor de pc bij launch al tientjes goedkoper. De prijs daalt bovendien sneller heb ik het idee en je hebt een ruimer aanbod van online kanalen waar je kunt kopen (steam keys, legaal uiteraard). Als je digitaal koopt op de consoles betaal je de hoofdprijs. Mijn consolegames kocht ik meestal via UK sites of Amazon, veel goedkoper dan de 59,95 euroadviesprijs, maar nu ik weer op de pc game merk ik toch dat ik alles veel goedkoper kan aanschaffen.

Koop je veel games, dan kan dit flink oplopen. Als het puur een budgetkwestie is, is dat wel handig om mee te nemen in je overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Xtuv schreef op maandag 11 november 2013 @ 19:36:
Wat hardware kosten betreft ben je met een console gewoonweg veel goedkoper uit. Je investeert 1x een relatief laag bedrag en je kan jaren vooruit. Ga je voor een pc, dan zul je vaker moeten upgraden en is je initiële investering hoger in de meeste gevallen.
Als je een console koopt, staat je hardware vast. Geen vooruitgang, geen nieuwe videokaart, gewoon uitpersen wat er nog uit de console kan worden gehaald. Vooruitgaan en meegaan kost eenmaal geld, al is het in de jaren een marginale investering voor de (latere) meerwaarde tov een console die je ervoor terugkrijgt. (ik noem maar een BF3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 14:19

TheNephilim

Wtfuzzle

Persoonlijk denk ik dat je je niet zozeer moet vastbijten in de aanschafkosten. Beide oplossingen zijn een totaal andere manier van gamen.

De PC is best goedkoop te regelen, maar ik durf te zeggen dat je toch wel 900 euro kwijt bent wil je een beetje degelijk Battlefield 4 kunnen spelen. Dan heb je wel alle vrijheid qua games, hardware en andere software. Ook kun je later nog eens uitbreiden door er bijvoorbeeld een nieuwe videokaart in te doen. Het is soms gewoon een beter idee om een leuke mid-range videokaart te kopen voor (bijv.) 200 euro en dan over een x aantal jaren weer een nieuwe. Als je meteen de kaart van 400 euro haalt, moet je daar langer mee doen en heb je een zwaardere voeding voor nodig. Qua software heb je zoals gezegd alle mogelijkheden en kun je naast gamen ook andere dingen doen. Usenet/BitTorrent, Office, film kijken, browsen en ga zo maar door.

De console is lekker goedkoop in aanschaf, maar je zit er ook voor geruime tijd aan vast. Daarnaast zijn de games een stuk duurder, dus speel je relatief veel spellen, dan zal het qua kosten niet veel uitmaken in een tijdspanne van (pak em beet) 3 jaar. Aan de andere kant heb je dan wel een compleet systeem, aansluiten en klaar. Niet in elkaar zetten, niet installeren en dus iets minder bewerkelijk, ook op lange termijn. Je hebt alleen wel last van bepaalde abonnementen om online te kunnen spelen en sommige exclusieve games. Daarnaast ben je beperkter in wat je kunt doen, al is dat deels op te lossen met randapparatuur en (evt.) apps. Over randapparatuur gesproken, je zult niet alles kunnen aansluiten en af en toe duurdere apparatuur moeten kopen dan dat er voor PC voorhanden is.

Maar goed... ik ben een PC gamer en heb sowieso niet zoveel met de consoles. Ik vind het nogal casual allemaal en ik game liever wat serieuzer om daarnaast de PC ook te gebruiken voor andere dingen dan gamen. Verder heb ik liever vrijheid, ik ben niet zo van het gezeur met disks en vaste instellingen. Liever pruts ik zelf aan m'n games voor de (voor mij) beste instellingen. Ook vind ik het handig dat ik makkelijk kan updaten of overclocken om weer mee te kunnen met de laatste games, die er dan ook nog eens mooier uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:48
SinergyX schreef op maandag 11 november 2013 @ 19:42:
[...]

Als je een console koopt, staat je hardware vast. Geen vooruitgang, geen nieuwe videokaart, gewoon uitpersen wat er nog uit de console kan worden gehaald. Vooruitgaan en meegaan kost eenmaal geld, al is het in de jaren een marginale investering voor de (latere) meerwaarde tov een console die je ervoor terugkrijgt. (ik noem maar een BF3).
Ja, maar dat is een andere discussie. TS heeft een PS3 gehad en kan prima bepalen of hij daar blij mee was of niet. Ik heb zelf jaren XBOX360 gespeeld en me nooit gestoord aan de graphics of wat dan ook (hooguit de takkeherrie van mijn XBOX). Al dat geneuzel over resoluties e.d... daar maken de console gamers zich niet druk om, die gamen ook gewoon met plezier (en met het gemak van een console), daar gaat het uiteindelijk om.

Ja, als je altijd de beste graphics wil, dan ben je beter uit bij de PC, dat is geen nieuws. Maar dan betaal je ook gewoonweg meer omdat je duurdere hardware nodig hebt en je regelmatig moet upgraden. Dat is ook geen nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrso
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09-2022
Als je de keuze hebt tussen die PC met dat budget en een PS4, dan zou ik toch voor een PS4 gaan.

De PS4 heeft eigenlijk al een stuk betere GPU (een afgeleide van een 'enhanced Radeon HD7870') dan die PC, en gecombineerd low-level optimalisatie voor consoles zou ervoor moeten zorgen dat je PS4 een veel langere levensduur zal hebben (als je niet upgradet tenminste, maar dan betekent weer dat je geld uit moet geven voor een prijzig onderdeel). Sowieso heb je bij een console de garantie dat de je voor de komende 6 à 7 jaar sowieso (en misschien zelfs langer) de multiplatform games kan draaien.

Volgens http://www.eurogamer.net/...en-vs-pc-face-off-preview
is Battlefield 4 op PS4 op grafisch vlak vergelijkbaar met settings op een high-end PC.

Als je dus zeg maar vanaf de eerste hardware aankoop futureproof wil zijn en je met een bepaald bugdet rekening wil houden, dan lijkt de PS4 mij de betere keuze. Bovendien krijgt de PS4 natuurlijk ook enkele leuke exclusieve games (PC ook, maar wel vnl. enkel RTS games en MMO's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Xtuv schreef op maandag 11 november 2013 @ 19:36:
Je moet niet vaker upgraden, dat doe je alleen als je op hoge beeldkwaliteit wil blijven spelen. Je kan prima zonder upgraden, alleen net als bij consoles zit je dan op een bepaald moment op 480p te gamen.

Ik denk dat het belangrijkst is om te kijken welke spellen worden gespeeld en op welk apparaat die het beste werken. Bij FPS en RTS games kijk je dan al gauw naar een PC. Mijn inziens zijn dit genres waarbij muis en toetsenbord superieur zijn. Laat topicstarter nu net het volgende hebben gezegd:
koenvd90 schreef op maandag 11 november 2013 @ 18:13:
Mij gaat het voornamelijk om het spelen van shooters en rts.
Ligt er nog aan op welk niveau je speelt, misschien, maar als ik sommige mensen RTS games zie spelen gaat dat met 100 toetsaanslagen per minuut (je kan niet genoeg hotkeys hebben), en bij een shooters kan je snel even een ruk aan je muis geven om een bepaalde richting op te draaien, maar kan je ook traag bewegen voor het fijnere mikwerk. Ik heb nog nooit niemand op een controller zoiets zien doen op een manier die er niet volledig onbeholpen uitzag.

Voor role playing kan je wel weer beter naar consoles kijken, heb je games als Final Fantasy, maar daar werd niet om gevraagd.

[ Voor 50% gewijzigd door Amanoo op 11-11-2013 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Modbreak:Normaal gesproken worden dit soort topics redelijk snel gesloten en wordt een verwijzing gemaakt naar het PS4 topic of het algemene PS4/XBO-topic.

Aangezien het hier echter ook over de PC gaat én aangezien dit topic opvallend redelijk uitgebreide en on-topic reacties bevat, heb ik besloten om dit topic, in ieder geval voorlopig, open te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Laatst online: 08-10 19:15
Ik heb zowel een PS3 en een PC, maar ik vind persoonlijjk een PC fijner spelen. Overigens hoeft het niet zo te zijn dat je 1000 euro voor je pc uitgeeft, je kan nu voor rond de 600-700 euro een mooi systeem in elkaar zetten wat je dan over misschien 2 a 3 jaar upgrade voor 200 euro. Dan heb je er nog een paar jaar plezier van net zolang als de PS4. Dan is het nog een kwestie van koop je vaak games, je weet niet of je dat gaat doen maar als je voor de console 20 games op release datum koopt ben je ook al snel 1000 euro verder, die kun je ook in een goede pc steken om vervolgens games voor de pc goedkoper te krijgen dit ligt vaak meestal bij de 40 euro en zakt al snel. Ook kun je vaak indie games nog vele malen goedkoper krijgen en als je eenmaal steam begint te vullen heb je genoeg om jezelf voor uren te vermaken.

Ikzelf ben geen huge console fan, dus ik blijf bij de PC tot de PS4 misschien wordt afgeprijsd. Hopelijk kun je zo een besluit vormen.
Pagina: 1