Die PC klinkt erg goedkoop voor een kant-en-klaar ding, in ieder geval. Normaal gooien ze in die dingen een of andere 16-core Xeon (ik beken dit lichtelijk te overdrijven) en dan is je videokaart nog maar net goed genoeg om Assassin's Creed 2 op te spelen. En dat gaat dan gepaard met teksten als "De laatste en beste game PC van het moment, speelt alle games blablabla". CPU van deze PC is nu misschien weer de andere kant op, juist niet bepaald krachtig, maar wat verwacht je voor 400 euro, maar het is beter in evenwicht dan de gemiddelde game PC bij noem het maar welke winkel en de prijs lijkt me vrij decent. Dat zie je niet vaak. Wel is het zo dat de game PC niet bijster krachtig is.
Console vs. PC ligt er ook vaak aan wat je gaat spelen. Ga je toch alleen maar exclusives spelen zoals Metal Gear en Uncharted, dan heb je niets te zoeken bij de PC, daarop worden die games niet gereleased. Maar anders zou ik zelf al naar PC neigen. Heb je interesse in spellen die je vooral met de muis moet spelen zoals de meeste RTS games, Kerbal Space Program of andere simulaties, shooters (sommige mensen zullen vinden dat het prima op consoles kan, maar daar bouwt de ontwikkelaar wel meteen in iedereen zijn spel een aimbot, het ziet er onhandig uit en je doet er een half uur over om 180 graden te draaien), kies dan PC.
En waar ga je spelen? In de huiskamer plaats je eerder een console, op een eigen kamer ga je eerder voor een PC.
En een PC kan je ook makkelijker upgraden. De PS4 zal over een aantal jaar games op 480p en 30 FPS spelen, zoals nu de huidige consoles doen. Bij een PC kan je af en toe een upgrade doen.
[
Voor 8% gewijzigd door
Amanoo op 11-11-2013 18:06
]