Toon posts:

Windows 8.1/Mantle

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste

Met de release van Battlefield 4 begon ik te twijfelen om te upgraden naar Windows 8.1 (wegens directx 11.1 ==> betere performance).
Ik heb echter een Asus 7850 GPU en die heeft (denk ik toch) GCN architectuur waardoor ik Mantle zou kunnen gebruiken en dus ook betere performance.
Nu is mijn vraag, als ik windows 8.1 + Mantle zou gebruiken, krijg ik dan een grotere performance boost dan bijvoorbeeld Mantle alleen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-10 23:44

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

8.1 krijgt directX 11.2.
11.1 zit ook in W7 alleen niet alle facetten zijn ervoor geschikt.
Mantle komt pas in December toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Onder 8.1 heb je sowieso al wat prestatiewinst schijnt. En idd je 7850 ondersteunt Mantle

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
caanova1984 schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:28:
8.1 krijgt directX 11.2.
11.1 zit ook in W7 alleen niet alle facetten zijn ervoor geschikt.
Mantle komt pas in December toch ?
Ben zelf niet echt thuis in het Directx 11 gedoe, maar ik weet wel dat je met Windows 8.1 een betere performance hebt t.o.v Windows 7. Alleen zal upgraden naar Windows 8.1 geld kosten terwijl Mantle gratis is. Ik wil dus wel gerust een maandje wachten als dat het geval is. Maar als de combo windows 8.1 + Mantle nog betere performance geeft, wil ik gerust upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Support Battlefield 4 Mantle? Mantle is niet iets wat elk spel ondersteund. Het spel moet specifiek gemaakt worden voor de Mantle API. Als dat niet zo is zal je geen performance winst behalen. Sowieso moet je geen wonderen verwachten van Mantle API, het gaat misschien om een paar luttele procenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-10 22:47

CaDje

Framedrops for life

Cubic X schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 07:47:
Support Battlefield 4 Mantle? Mantle is niet iets wat elk spel ondersteund. Het spel moet specifiek gemaakt worden voor de Mantle API. Als dat niet zo is zal je geen performance winst behalen. Sowieso moet je geen wonderen verwachten van Mantle API, het gaat misschien om een paar luttele procenten.
Dice komt in als het goed is in december met een patch voor BF4 met mantle ondersteuning
Pagina: 1