WaterKoeling koelpasta nodig?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphhh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-06 21:13
Middag!

Een simpel vraagje!
Ik wil graag een H100i in mijn Coolermaster CM690 II adv zetten aangezien ik wil gaan overklokken.
Nu heb ik al wat research gedaan over hoe ik zoiets moet instralleren en hoe ik mijn oude Air flow CPU cooler Sythe mugen moet verwijderen.

Maar nu heb ik dit filmpje van Corsair

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
How To Install the Hydro Series H80 and H100 Liquid CPU Coolers

En deze

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Linus Tech Quickie: Installing the Hydro Series H110 280mm Extreme Performance Liquid CPU Cooler

Maar ik zie hun NERGENS koelpasta op doen , dus mijn vraag was eigenlijk als ik dit morgen ga aansluiten moet ik er dan koelpasta tussen doen.

Mvg
Ralphhh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Koelpasta is op zich wel aan te raden, ongeacht de koeler. Het dicht de miniscule gaatjes/groefjes in je IHS en heatsink, waardoor je een betere verbinding hebt tussen die 2. Maar het niet gebruiken is op zich geen gigantisch drama, als de temperaturen daarmee een beetje binnen de perken blijft. Ik gebruik het eigenlijk alleen als ik koelers aan het testen en uitproberen ben. Als ik even een systeempje in elkaar zet, dan ga ik het er niet echt netjes opsmeren zoals ik vroeger wel altijd deed. Het verschil in temperaturen is toch niet zo gek groot in de meeste gevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bij zowel bij de stockkoeler als waterkoeler zit er al pasta op het blok vanuit de fabriek. Of je nou koelt met water of lucht, pasta is altijd nodig. Als het er niet op zou zitten moet je het zelf erop doen.

[ Voor 22% gewijzigd door PilatuS op 11-11-2013 17:18 ]