Beste tweakers,
Ik zoek nu voor mijzelf, na het niet goed funtioneren van mijn trouwe HP laptop, een vervanger. Men beestje werkt nu al bijna 6 jaar, en moet vervangen worden. Ik ben geen light user, maar zeker ook geen heavy user. Misschien een moderate user op zijn best. Voor mij is degelijkheid belangrijk; ik wil er weer een aantal jaar mee verder kunnen. Een van de redenen dat ik advies vraag is omdat ik totaal GEEN verstand heb van videokaarten, en types, en merken etc. De nieuwste videokaart is dan ook geen must, maar dus wel een goede videokaart. Ik had voorheen een laptop, maar een desktop is ook een goede mogelijkheid aangezien ik het niet ga vervoeren!
Ik zoek dus een alleskunner met een goede videokaart. Ik zal dus geen BF4 op high specs spelen. Af en toe een casual game, of een nieuw gekomen spel op low-medium settings spelen is wel gewenst.
Ik heb zelf eens zitten kijken en ik kom uit op de volgende:
ACER Aspire TC-105 A5622 NL: http://www.mediamarkt.nl/...9,1008979.html?langId=-11
AMD A10-6700 • 8 GB • 2 TB HDD • AMD Radeon HD 8670D
ACER Aspire MC-605
Intel Core i5-3350P • 6 GB • 1 TB HDD • NVIDIA GeForce GT 620 (1 GB)
Iemand van jullie tips en alternatieven?
Ik zoek nu voor mijzelf, na het niet goed funtioneren van mijn trouwe HP laptop, een vervanger. Men beestje werkt nu al bijna 6 jaar, en moet vervangen worden. Ik ben geen light user, maar zeker ook geen heavy user. Misschien een moderate user op zijn best. Voor mij is degelijkheid belangrijk; ik wil er weer een aantal jaar mee verder kunnen. Een van de redenen dat ik advies vraag is omdat ik totaal GEEN verstand heb van videokaarten, en types, en merken etc. De nieuwste videokaart is dan ook geen must, maar dus wel een goede videokaart. Ik had voorheen een laptop, maar een desktop is ook een goede mogelijkheid aangezien ik het niet ga vervoeren!
- Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een alleskunner. Ik stream veel muziek en videos, speel wat spellen, microsoft office progs moeten erop werken. Ik speel niet de nieuwste spellen, maar af en toe een nieuwe spel, zoals bv de nieuwe batman game wil ik wel kunnen spelen op medium settings. Videokaart moet dus wel goed zijn, want de normale taken kan een standaard desktop ook. - Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 500 - 600 euro. - Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb geen enkele componenten of randapparatuur, Begin vanaf 0. - Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Desktop, scherm, toetsenbord, muis. Meer niet eigenlijk. Desktop is de belangrijkste component. Ik kan 2de hands goedkoop een mooie schermpje kopen. - Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik wil eigenlijk dat de desktop van 1 merk komt, dus geen samengestelde systemen. Als iets stuk gaat wil ik dat er 1 bedrijf is die het oplost, ipv naar de fabrikant van 1 specifieke onderdeel. - Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik zoek dus een alleskunner met een goede videokaart. Ik zal dus geen BF4 op high specs spelen. Af en toe een casual game, of een nieuw gekomen spel op low-medium settings spelen is wel gewenst.
Ik heb zelf eens zitten kijken en ik kom uit op de volgende:
ACER Aspire TC-105 A5622 NL: http://www.mediamarkt.nl/...9,1008979.html?langId=-11
AMD A10-6700 • 8 GB • 2 TB HDD • AMD Radeon HD 8670D
ACER Aspire MC-605
Intel Core i5-3350P • 6 GB • 1 TB HDD • NVIDIA GeForce GT 620 (1 GB)
Iemand van jullie tips en alternatieven?