Toon posts:

[Linksys] SRX-200 gebruiken als extender

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als hoofd router heb ik de KPN Experia box (witte variant). Onder de vloer loopt een LAN kabel naar de andee kant van het huis. Deze heb ik in de SRX-200 geplugd (4e lan poort). Op de 1e lan poort mijn LAN kabel naar de computer.

Dit werk echt uitstekend. Prima WLAN, prima LAN en ultra snel internet. Alleen nu het volgende, het beveiligen. Hij blijft staan als een open netwerk, ik probeer echt op elke manier op de SRX-200 in te loggen maar tevergeefs. Standaard moet het via 192.168.1.1, maar die opent hij niet. Ook niet de 192.168.0.1 en ook niet die via ipconfig wordt weergegeven de 192.168.2.3

Hoe kan ik nou in de router inloggen? want komt het gewoon door de experia box dan ik hem niet kan beheren of doe ik nou iets verkeerd?

Zie deze pagina: http://www.ehow.com/how_7...em-wireless-repeater.html

Stap 1:
Access the main wireless router using your web browser by typing in the browser's address field, "192.168.1.1" or "192.168.0.1," and pressing "Enter" on the keyboard. Use the ID and password provided by the manufacturer, usually packaged in the same box as the router, and log into the settings. Click "Status," "Wireless" and copy the information in the "MAC Address" and "SSID" fields. Log out of this router.

Bij stap 1 gaat het al mis, hij herkend geen IP adres waardoor je op een witte pagina eindigd.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2013 16:38 . Reden: Artikel toegevoegd ]

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 21:31
Wat is het exacte type van jouw linksys? Google zegt mij dat SRX200 een techniek is om het bereik van je netwerk te vergroten.

Als ik jou was zou ik het apparaat een reset naar fabrieksinstellingen geven (als het een router is iig), router een vast IP geven in je KPN EB range (192.168.2.253 o.i.d.) en daarna DHCP uitschakelen. Let er op dat je voordat je dit doet alleen je PC aan je router hebt hangen. Pas nadat je dit truukje hebt gedaan je internet inpluggen in 1 van je LAN poorten.

Als het goed is is je router dan bereikbaar op 192.168.2.253 en kun je je wireless instellingen overnemen van je experiabox. Alleen je kanaal moet anders zijn.

[ Voor 67% gewijzigd door BlackWhizz op 12-11-2013 06:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Het is de Linksys SRX-200: http://support.linksys.co...routers/WRT54GX2/download

Het is me duidelijk om de router een reset te geven, ik heb hem namelijk van iemand overgenomen. Kan dat zijn waarom hij niet bereikbaar is per standaard IP: 192-168.1.1 ?
Betreft de router een vast IP geven is me niet helemaal duidelijk, wat bedoel je precies met:
Let er op dat je voordat je dit doet alleen je PC aan je router hebt hangen. Pas nadat je dit truukje hebt gedaan je internet inpluggen in 1 van je LAN poorten.
Liefst heb ik hem gewoon bereikbaar op de standaard IP. Maar deze pakt hij gewoon niet.

• BlackWhizz
Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 16:43:
Bedankt voor je reactie. Het is de Linksys SRX-200: http://support.linksys.co...routers/WRT54GX2/download

Het is me duidelijk om de router een reset te geven, ik heb hem namelijk van iemand overgenomen. Kan dat zijn waarom hij niet bereikbaar is per standaard IP: 192-168.1.1 ?
Betreft de router een vast IP geven is me niet helemaal duidelijk, wat bedoel je precies met:

[...]

Liefst heb ik hem gewoon bereikbaar op de standaard IP. Maar deze pakt hij gewoon niet.
Goed. Waar ik naartoe wil is dat je je router instelt als Accesspoint. Zo krijg je een draadloos netwerk zonder problemen (waarmee je 1 SSID kunt houden op meerdere routers). Om dat te doen moet alles zo transparant mogelijk zijn dus je wil geen DHCP, maar wel je router bereiken als die in je netwerk hangt. Daarom geef je je AP een IP in de DHCP range van je experia box. En schakel je je DHCP uiteindelijk uit.

Resultaat: Je router is bereikbaar in je netwerk en vergroot het bereik van je netwerk. Het standaard IP is 192.168.1.1 en je experia box geeft 192.168.2.xxx IP's uit. Daarom krijg je geen contact met je WRT54GX2. Daarom MOET je het standaard IP van je WRT54GX2 veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
Ah nu begrijp ik hem helemaal. Zou je mij een DM kunnen sturen wat ik stap voor stap moet doen? Dat zou erg fijn zijn. Alleen als je dit wilt hoor. Alvast hartelijk dank.

• BlackWhizz
Nee. Er zwerft hier een mooi topic rond op tweakers genaamd "[HOWTO] Draadloze router instellen als accesspoint". Daar staat het tot in de puntjes uitgelegd :)
Pagina: 1