Een alleskunner gezocht voor een moderate user, +-500/600

Pagina: 1
Acties:

• Kaninho
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-11-2025
Beste tweakers,

Ik zoek nu voor mijzelf, na het niet goed funtioneren van mijn trouwe HP laptop, een vervanger. Men beestje werkt nu al bijna 6 jaar, en moet vervangen worden. Ik ben geen light user, maar zeker ook geen heavy user. Misschien een moderate user op zijn best. Voor mij is degelijkheid belangrijk; ik wil er weer een aantal jaar mee verder kunnen. Een van de redenen dat ik advies vraag is omdat ik totaal GEEN verstand heb van videokaarten, en types, en merken etc. De nieuwste videokaart is dan ook geen must, maar dus wel een goede videokaart.
  • Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
    Ik wil een alleskunner. Ik stream veel muziek en videos, speel wat spellen, microsoft office progs moeten erop werken. Ik speel niet de nieuwste spellen, maar af en toe een nieuwe spel, zoals bv de nieuwe batman game wil ik wel kunnen spelen op medium settings. Videokaart moet dus wel goed zijn, want de normale taken kan een standaard laptop ook.
  • Wat mag je laptop gaan kosten?
    500 - 600 euro.
  • Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
    Nee, laptop zal voornamelijk thuis blijven.
  • Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
    Ik heb geen voorkeur, maar ik kan zeggen dat ik acer niet echt vertrouw.. Veel slechte ervaringen van mensen om mij heen.
Ik zoek dus een alleskunner met een goede videokaart. Ik zal dus geen BF4 op high specs spelen. Af en toe een casual game, of een nieuw gekomen spel op low-medium settings spelen is wel gewenst.

Echter vraag ik me af, aangezien ik de laptop niet ga sjouwen, ofdat ik meer bang for buck krijg wanneer ik voor een desktop kies?

Ik heb zelf eens zitten kijken en ik kom uit op de volgende:
HP Pavilion 15-n008ed: http://www.laptopshop.nl/...p-pavilion-15-n008ed.html
Schermdiagonaal inch: 15,6 inch
Processor: Intel Core i5
Intern geheugen (RAM): 4 GB
Opslagcapaciteit: 500 GB
Type videokaart: Intel HD Graphics 4400

HP Pavilion 17-e073ed: http://www.laptopshop.nl/...p-pavilion-17-e073ed.html
Schermdiagonaal inch: 17,3 inch
Processor: AMD A8
Intern geheugen (RAM): 8 GB
Opslagcapaciteit: 500 GB
Type videokaart: AMD Radeon HD 8670M

HP PAVILION15-e004ed-3rd i5-3230M: http://mycom.nl/laptops/n...ion15-e004ed-3rd-i5-3230m
Beeldschermdiagonaal 15,6 "
On-board graphics adapter model Intel HD Graphics 4000
Geheugen 4GB
Processor 2.6 GHz dual-core Intel® Core™ i5-3230M

Ik weet niet of deze drie aan mijn wensen voldoen. Hebben jullie nog adviezen of opmerkingen?

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-01 15:20
Met een desktop krijg je natuurlijk veel meer bang for buck dan een laptop dat je kant en klaar koopt bij een winkel.

Mocht je zelf iets weten van computers (samenstellen ervan) dan raad ik je dat aan.
Zeker als je je laptop alleen thuis laat staan is het natuurlijk zonde (je kiest niets voor niets een laptop boven een computer)

Met een desktop computer kan je wel denken aan batman op high (misschien zelfs ultra? settings)

is een laptop noodzakelijk (voor office progs zoals je al zelf zeg) dan kan je eentje nemen met onboard graphics)

Wil je toch een spelletje af en toe kunnen spelen dan raad ik je er eentje aan met een aparte videokaart zoals de HP 17-e073ed

BF4 met onboard graphics gaat tegenvallen (zelfs op low loopt hij wss bagger)

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Knamix schreef op zondag 17 november 2013 @ 22:37:
Wil je toch een spelletje af en toe kunnen spelen dan raad ik je er eentje aan met een aparte videokaart zoals de HP 17-e073ed

BF4 met onboard graphics gaat tegenvallen (zelfs op low loopt hij wss bagger)
Cool story bro..
Lees anders eerst even.. Die hp17 heeft gewoon onboard gpu.
En nee batlefield zit er echt niet in.

Wil je battlefielden . zou ik kijken naar iets met een nvidia gt750m. Op zijn minst, met een redelijke intel cpu..

Dat red je alleen niet met het 600€ budget (800 komt dan eerst).

Acer van tegenwoordig zijn van betere kwaliteit als de budget hp's.. Ik zou dan ook niet naar het hp kamp kijken tegenwoordig..

Mij advies:
Lenovo e531..
Met fullhd upgrade zoiezo.
Wil je er echt een beetje redelijk op kunnen gamen is het noodzakelijk ook de losse gpu upgrade te nemen.
Al vrees ik dat je dan net aan boven budget komt te zitte

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-01 16:04
Ik sluit me bij het advies voor de lenovo met full hd en gpu upgrade aan. (Nu zelfs met korting zie ik)
Hier samen te stellen: http://shop.lenovo.com/nl...hinkpad/edge-series/e531/

Echter als je niet van plan bent om op verschillende plekken te werken zal een zelf samengestelde desktop een stuk betere specificaties bieden. Ik zou dan kijken naar het budgetgamesysteem (reviews: Desktop Best Buy Guide: november 2013) met een ssd erin. Dan nog randapparatuur en je zit wel richting de 600 en hebt een iets dat veel krachtiger is, maar wat je niet 123 kan verplaatsen.

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:42
aron225 schreef op zondag 17 november 2013 @ 23:26:
[...]

Cool story bro..
En nee batlefield zit er echt niet
Die HP heeft gewoon een dedicated videokaart hoor. Ding is niet supersnel, maar sneller dan de HD4xxx Intel GPU's in die andere laptops.
Verder zou ik het niet zo weten, zou voornamelijk de E531 ook aanraden, maar dan ga je al snel boven budget. Lastige prijscategorie, met 100 euro meer heb je een mooie laptop met beter scherm dan de rest en een goeie videokaart + cpu.

• Knamix
aron225 schreef op zondag 17 november 2013 @ 23:26:
[...]

Cool story bro..
En nee batlefield zit er echt niet in.
Idd Cool story bro als je denkt dat dit een onboard gpu is ;)
Volgende keer meer research doen naar videokaarten in een laptop S'il vous plaît.

Waar ik op duid was dat een dedicated videokaart beter is dan een onboard graphics geval als de HD4000 in de eerdergenoemde laptops.

Die kan je het beste vermijden als je er uberhaupt er op wilt gamen 8)7

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
hoezo?
denk je dat die amd a8 games als bf4 trekt?
ik denk dat als je een alles kunner zoekt, gewoon een intel cpu moet hebben.
die amd cpu's is 1 drama..

maarja.. foutje kan iedereen maken, toch? research doen? ik denk dat ik zat kennis over dit onderwerp heb, ik loop niet voor niets een jaar of 14 in dit vak mee...

en dan nog erbij, je raad hier een laptop aan die nog dramatischer is als de gemiddelde clevo,
alles is ruk aan dat ding, het scherm / de koeling (die s om te janken) / keyboard / touchpad is een drama..
er is echt niets goed aan..

e531 is verre weg de beste keuze in dit segment, period

[ Voor 31% gewijzigd door aron225 op 18-11-2013 09:28 ]

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• Knamix
aron225 schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:26:
hoezo?
denk je dat die amd a8 games als bf4 trekt?
ik denk dat als je een alles kunner zoekt, gewoon een intel cpu moet hebben.
die amd cpu's is 1 drama..

maarja.. foutje kan iedereen maken, toch? research doen? ik denk dat ik zat kennis over dit onderwerp heb, ik loop niet voor niets een jaar of 14 in dit vak mee...

en dan nog erbij, je raad hier een laptop aan die nog dramatischer is als de gemiddelde clevo,
alles is ruk aan dat ding, het scherm / de koeling (die s om te janken) / keyboard / touchpad is een drama..
er is echt niets goed aan..

e531 is verre weg de beste keuze in dit segment, period
Ik doelde dus op het dedicated videokaart wat erin zit, excuses. 8)7

Citaat:

Harveydwijs2: Wil je toch een spelletje af en toe kunnen spelen dan raad ik je er eentje aan met een aparte videokaart zoals de HP 17-e073ed

Nogmaals, bedoelde eigenlijk de videokaart en niet de laptop

[ Voor 22% gewijzigd door Knamix op 18-11-2013 13:37 ]

Pagina: 1