Hoe sterk is de EU versie van de CM 212 EVO gelimiteerd?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzertag
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Ik was van plan de Cooler Master Hyper 212 EVO te gebruiken in mijn eerste PC. Echter, toen ik de officiële site bezocht voor informatie zag ik dit staan onder 'specs'

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vvnTPcS.png

Blijkbaar is de EU versie van de 212 EVO gelimiteerd tot 1600rpm max in plaats van 2000rpm max, met als resultaat een zwakkere maximale airflow en luchtdruk.

1. Verminderd dit significant de prestaties van de HSF?
2. Is er een (veilige, simpele) manier om dit limiet te verwijderen?
3. Is deze HSF nog steeds aan te raden? Zo niet, wat zijn goede alternatieven?

PS: Ik plan een Intel i5 4670K te kopen die ik waarschijnlijk later iets zal overclocken, en de behuizing die ik plan te kopen (de Corsair 500R) schijnt een goede airflow te hebben.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
koop lekker een 412s bij dixons voor 25,99 (hebben gulle geef actie oid).
All-round de betere koeler. (je wilt sowieso geen 2000rpm in je kast tenzij je een goede headset gebruikt.)
Als je echt topprestaties wilt voor een schappelijke prijs heb ik nog wel een 2de hands Mugen 2 rev b liggen. (past wellicht niet in de kast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzertag
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Ja, het is waarschijnlijk beter als ik naar alternatieven ga zoeken. De prijs van de 412S klinkt goed, maar ik zal eerst even in de reviews duiken en naar vergelijkingen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Rayzertag,

Het klopt dat de fan snelheid voor de Europese markt terug is geschroefd van 2000 rpm naar 1600 rpm. Dit is gedaan om de cooler stiller te maken (met helaas een slechtere performance), iets waar men in Europa meer waarde aan hecht dan in de States.

De 412s is een beter koelend alternatief zoals eL_Jay dat al aangaf.

Mocht je verder nog vragen hebben dan beantwoorden we die natuurlijk graag!