Toon posts:

Externe HDD met OSX en Windows

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik mijn harddrives in zowel Windows als OSX omgeving met uitwisselen grote bestanden.
Nu zijn mijn harddrives exFat format dus lezen/schrijven beide kanten en os op is geen probleem. Echter heb ik het idee dat het overschrijven veel langzamer gaat dan bij Mac OS journaled.
Zijn er meer mensen die dit ervaren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:21

talin

ES-MA

welke windows versie? 32 of 64 bit?
welke Osx versie? op welke hardware?
op wat voor poort sluit je de disk aan, zijn dit USB disks of Sata disks?

wat zegt google?

je schrijft in je ena laatste zin: "veel langzamer dan bij Mac OS", vergeleken bij wat?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-10 16:32

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Ik denk dat hij bedoelt dat exFat langzamer leest/schrijft dan Mac OS Journaled (HFS+) partities.

Moet je eerlijk zeggen dat ik dat niet zo 1-2-3 zou weten. Zou best kunnen eigenlijk. Als ik het volgende bekijk:

exFAT is a file system optimized for flash drives, meaning storage devices without moving parts where seek times are constant. It sounds like you're using it for a mechanical hard drive – which is what's causing the poor performance that you're experiencing.

You should reformat the drive to HFS+ or FAT32 and only use exFAT for solid-state drives.

ref: Wikipedia: exFAT

Dan lijkt het wel aardig te kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Heb je al eens gekeken hoe snel het met NTFS werkt? Mbv. Paragon NTFS bijv.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zowel windows 32 als 64 bit en dan 7 (voor SP1 van Vista wordt exFat niet ondersteund)
OSX Mavericks maar voorheen ook al met lion
Het idee dat het overschrijven veel langzamer gaat met een externe HDD usb 3 (op usb 3 poort) format exFat dan eenzelfde HDD format FAT32

Ik heb nu nog eenzelfde HDD erbij in format FAT 32 en die lijkt veel sneller te gaan.
NTFS met bv Paragon heb ik aan gedacht maar dan moeten alle andere Macs in de omgeving dat ook gebruiken neem ik aan.

Het was de vraag of meer mensen dit ervaren en tips hoe andere met de situatie omgaan OSX en Windows bestanden uitwisselen want neem aan dat dit met regelmaat voorkomt.