SCOM 2012 apparatuur toevoegen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-06 10:33
Ik heb in een proefomgeving SCOM2012 geinstalleerd omdat ik interesse heb in de "distributed applications" functie die daarin zit, ik heb dit nog niet terug gevonden bij andere monitoringspakketten en vandaar dat ik SCOM wil proberen.

echter doe ik ergens wat verkeerd:
na de installatie heb ik een 2tal servers toegevoegd dmv een agent wat opzich wel lijkt te werken, ik lees er niet zo gemakkelijk informatie uit als ik dat bij PRTG kan, maar tot op heden zou ik zeggen dat het wel "werkt"

de volgende stap is het toevoegen van enkele switches HP procurve 5400, echter doet scom hier helemaal niets mee, nu heb ik ondertussen wel xSNMP managementpacks gevonden maar deze zijn bedoeld voor SCOM 2007.

sla ik nu de plank volledig mis of zoek ik wel in de goede richting?

toevoegen van devices volgens: http://blogs.technet.com/...rations-manager-2012.aspx

edit: waarschijnlijk had dit beter in client software oid gezet kunnen worden?

[ Voor 4% gewijzigd door Reloader op 11-11-2013 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Nee, je hebt dikke pech. HP ProCurve's worden native niet ondersteunt. Hiervoor zal je zelf SNMP queries moeten gaan maken in SCOM (ik zit met precies dezelfde ellende :P )

Je zit in ieder geval in de goede richting. Custom SNMP dus ... wel een k*tklus, maar het kan wel ;)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-06 10:33
bedankt voor je reactie !, zijn we lekker mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-06 09:38

Insehh

Define good enough.

Frustrerend, same here...

Lijstje met devices welke ondersteund worden in SCOM2012: http://www.microsoft.com/...x?displaylang=en&id=26831

Ben nog eens verder gaan zoeken aangezien ik hier sinds vorige week mee bezig ben, en kwam volgende stukje tegen:
The trick is to make some changes to a couple of the discovery configuration files which are located here:

C:\Program Files\System Center 2012\Operations Manager\Server\NetworkMonitoring\conf\discovery

The files that are of most use are:

Discover.conf
Change DisplayNameFormat = “AUTOASSIGNED” to DisplayNameFormat = “MIBIISYSNAME” – This will discover the hostname of the device.

oid2type_Field.conf
This file allows you to discover your own devices and mark them as certified. By marking them as certified and seeting the Vendor and Model parameters it appears to enable the features that certified devices have as far as actively monitoring ports and connections between devices etc.

Below is an example of the one I’ve used with our HP J9477a Pro Curve Switches:
# HP ProCurve J9477A Switch
.1.3.6.1.4.1.11.2.3.7.11.113 {
TYPE = Switch
VENDOR = HP
MODEL = J9477A
CERTIFICATION = CERTIFIED
CONT = Generic-Bridge
VLAN = Dot1q
HEALTH = HPProCurveJ4Series
INSTRUMENTATION:
Environment = HPProCurveJ4SeriesEnvMon:DeviceID
Interface-Fault = MIB2
Interface-Performance = MIB2
Port-Fault = MIB2
Port-Performance = MIB2
Port-Ethernet-Performance = dot3_Ethernet
}

You will need the OID as it is reported in SCOM for the device. For our ProCurves it was .1.3.6.1.4.1.11.2.3.7.11.113
toon volledige bericht
Straks eens kijken of SCOM hiermee uit de voeten kan op deze manier. :/

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revocx
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-03-2024
Ineshh is jou nog gelukt met onderstaande aanpassing om de HP device als certified weer te geven?

Ik heb onderstaand ook geprobeerd en de 2 files aangepast, helaas blijft mijn HP Procurve switch als Generic weergegeven.
Insehh schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:21:
Frustrerend, same here...

Lijstje met devices welke ondersteund worden in SCOM2012: http://www.microsoft.com/...x?displaylang=en&id=26831

Ben nog eens verder gaan zoeken aangezien ik hier sinds vorige week mee bezig ben, en kwam volgende stukje tegen:

[...]

Straks eens kijken of SCOM hiermee uit de voeten kan op deze manier. :/