Jascha is een goeie vriend van me, al heb ik hem recent neit veel meer gesproken. Ik weet maar al te goed hoe verschrikkelijk druk hij het had. Dat dit aan de hand was heb ik alleen nog niets van gehoord.
Heel spijtig, en erg rot voor hem persoonlijk. Ik weet hoeveel moeite hij er in heeft gestoken om het van de grond te krijgen.
Tweakers kan er echter m.i. niet veel bekend over maken of er een standpunt over innemen... De banden met Tweakers zijn niet zo extreem sterk. Er zijn banden ja, en het komne van een 3e server destijds was er puur op gebaseerd dat die server deels aan Realgamer gesponsord was.Dat is ook de reden waarom de Realgamer stikkers op de dozen zaten geplakt. Ik snap dan ook niet waar BiggerDave zich nou zo druk over maakt richting Tweakers.
Even min snap ik de reactie van Frank. Jah, er zijn wat tegenslagen geweest. Samenloop van omstandigheden rond het crashen van de server zijn gewoon fouten gemaakt, ernstige fouten. Dat weet jij, dat weet ik, en ieder ander die er even over nadenkt weet dat ook. Zijn dat organisatorische problemen? Ik weet het niet hoor, maar Tweakers is nou eenmaal een beetje uit de kladden gelopen hobby. Tenzij je instaat bent een beheerder voor 8000,- bruto (incl werkgeverslasten etc.) kan betalen, loop je het risico dat iemand niet helemaal instaat is om alles te overzien. - Hierbij niets slechts over Kees, hij is goed, dat weet ik, maar in anderhalve maand parttime bijklussen naast je studie kun je nou eenmaal niet zomaar een systeem dat door een ander op is gezet doorgronden en alle fouten zien zitten, en zeker Linux niet. (of het moet zwaar strak gedocumenteerd zijn.) Je moet wel iederee nmee hebben in je organisatie wil je met echt _BELEID_ aan de slag kunnen. En een beetje traditioneel freewheelen ga je niet zomaar omturnen tot een zwaar proffessioneel bedrijf. Beetje open deur dan om daar opmerkingen te maken. Dat GoT problemen heeft is ook al bekend, lijkt me duidelijk, maar wat kun je hier met beleid aan veranderen? wat zijn je keuzes? Als een software pakket het gebruik niet helemaal aan kan houdt het op. Topix is leuk, maar kennelijk nog niet voldoende uitgewerkt om het aan te kunnen. welk paket is dat wel? UBB? laat me niet lachen.
Maar ik snap dus absoluut niet waar het verband ligt met dit onderwerp. Realgamer is/was een geheel van Tweakers onafhankelijk, professioneel bedrijf dat in een krappe markt het kennelijk helaas niet heeft kunnen overleven. Dat doet me - voor jascha - heel veel verdriet. Maar waarom zou Tweakers hier door geschaad worden? Tweakers leverde stukken hardware reviews aan de Realgamer, vulde wat artikeltjes, en deed het server beheer voor Realgamer - in zoverre dat Realgamer op de Tweakers servers mee draaide. Zo'n belasting was dat niet. Realgamer deed wat promoting voor tweakers met advertenties in de RG, en misschien nog wat andere dingen, weet ik niet precies. Wat valt er weg voor tweakers? De advertenties in de RG.
Grappig trouwens hoe de laatste tijd iedereen een woordje mee wil praten over afspraken waar niemand wat van weet, en meteen heel geagiteerd reageert als daar lauw op gereageerd wordt. - banden tussen Tweakers en Vuurwerk, Strikerz en Tweakers, hoe dat samen loopt met Vuurwerk, hoe Realgamer er in is betrokken, etc. etc. etc.
Laten we reeel zijn. Dat zijn interne aangelegenheden waar een bezoeker, in mijn zeer bescheiden mening, dus gewoon geen drol mee te maken heeft, en waar dus ook geen commentaar op hoeft te worden gegeven. Als je reacties krijgt, mazzel. Overigens... so be it. (En hoe je nou een officiele reactie moet verwachten als niemand er van op de hoogte is...

)
Nogmaals heel kut voor Jascha, maar dat heeft _niets_, maar dan ook NIETS te maken met "Beleid" van tweakers.
P.S. (ever noticed dat beleid en debiel uit de letters bestaan?)
Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.