Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vreemd probleem bluescreen/random restart

Pagina: 1
Acties:

• darthez
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-09 07:25
Beste Tweakers/tweakeressen,

Sinds een jaar ongeveer ervaar ik een vreemd probleem. Mijn rig valt op willekeurige moment uit (het lijkt althans willekeurig). De symptomen verschillen per keer dat hij uitvalt. Maar de meest voorkomende is een freeze van het systeem. Niets reageert meer en als er toevallig geluid aan staat hoor ik constant de toon die op dat moment aan staat op maximum volume. Maar ook is er sprake van enige variatie. Namelijk dat het systeem op zichzelf herstart en soms dat ik een blue screen of death te zien krijg.

Vorige maand dacht ik maatregelen te gaan nemen en heb het geheugen, videokaart(MSI GTX660ti) en de voeding vervangen. Het probleem echter is zeer eigenwijs. Het enige dat overblijft is de processor en het moederbord.

Wat denken jullie, als professionals, van mijn probleem. Zal ik mijn moederbord vervangen of ligt het toch aan de processor?

Jullie hulp wordt zeer op prijs gesteld!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-11 22:10

DarkSide

theres no place like ::1

Voordat je alles gaat vervangen. Lijkt het me verstandig om eens je Hardware te testen.
Te beginnen met je geheugen. Door deze een grondige stresstest te laten draaien van minimaal een paar uur.
Ook kan je de DMP file bekijken om te kijken wat je BSOD veroorzaakt.

Ook kan zijn dat windows misschien een keer een verse installatie nodig heeft.
Dit zal ik zeker doen voordat je geld gaat uitgeven aan nieuwe hardware.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• darthez
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-09 07:25
Om de zoveel maanden formatteer ik mijn schijf en het probleem is veel ouder dan dat. Ook heb ik verschillende OS's geïnstalleerd. Die stresstest is een goed punt. Ik dacht aan Furmark... ?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-11 22:10

DarkSide

theres no place like ::1

Memtest draaien. En als je meerdere geheugen bankjes hebt kan je kijken of je met 1 bankje kunt draaien.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.