Nieuwe ''medium'' Game PC bouwen?

Pagina: 1
Acties:

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:19
Nou ik ben eruit, nadat mijn huidige voeding het heeft begeven heb ik besloten toch een nieuwe PC samen te stellen ipv enkel de voeding te vervangen. De vraag is natuurlijk precies wat ik erin wil hebben en daar ben ik wat minder in thuis. Daarom de vraag of jullie me een beetje kunnen ondersteunen met advies :)

Mijn huidige setup bestaat uit dit:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 620 Boxed€ 0,-€ 0,-
1MSI 770-C45€ 0,-€ 0,-
1Asus EN9600GT SILENT/2D/512MD3€ 0,-€ 0,-
1WD Green SATA 3 Gb/s, 500GB€ 0,-€ 0,-
1Kingston KVR800D2D8P6L/2G€ 0,-€ 0,-
1OCZ Gold DDR3 PC3-12800€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Verder wat hier nog bij zit is de kapotte voeding; ATX Netzteil SP-3300 400Watt en de kast is een MS Tech LC-06. Hierbij heb ik nog 2 monitoren, namelijk een Packard Bell Viseo 223DXBD en een gerepareerde Samsung Syncmaster 940BW.

Waar ik naar toe wil is een game PC die weer een aantal jaar mee kan draaien en met name nu spellen als BF4 soepel laat draaien op 1920x1080 en dus ook een 2e scherm kan ondersteunen. Het budget neigt richting de 600 á 700e, maar ben zeker bereid meer uit te geven mocht het significant verschil maken. Verder heb ik geen behoefte in overklokken, maakt stroom verbruik me niet uit en kan me ook niet druk maken om een klein beetje lawaai. Ik ben inmiddels het opstijgen van een vliegtuig gewend ;)

Voor het gemak wilde ik me richten op een mix van het Basis Gamesysteem van de BGG, hierbij heb ik dan geen nieuwe Harde schijf nodig want heb voldoende (denk ik) aan mijn oude WD 500GB en een externe HDD van 1TB. Wel wil ik dan een Samsung 840 EVO 120GB er in plaatsen, hoor namelijk alleen maar lof over het heerlijk snel opstarten en laden.

Verder is mij dan nog de vraag of ik nog iets anders van mijn oude setup mee kan nemen, kast of het RAM misschien?

Vind het lastig om zelf iets samen te stellen qua processor, videokaart en moederbord in de BGG. Als ik zie dat bijvoorbeeld de prijs tussen de verschillende moederborden niet zoveel verschilt, maar tussen de aanbevolen processoren wel meer dan 100 euro verschil kan zitten. En dan heb ik al helemaal geen verstand van bijvoorbeeld de synergy tussen de onderdelen.

Ik hoop dat jullie me een beetje in de goede richting kunnen helpen, alvast bedankt!

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11-2025
Je ram kan je meenemen dus dat scheelt wat euro's, voor de rest een behoorlijk krachtig systeem voor je geld. Waarschijnlijk kan je je kast wel gebruiken je nieuwe systeem maar je moet even de diepte en breedte bekijken voor een grote videokaart en optionele cpu koeler. Als je lawaai niet erg vind kan je gewoon de boxed koeler van Intel gebruiken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4440 Boxed€ 156,90€ 156,90
1ASRock B85M Pro4€ 59,90€ 59,90
1Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X€ 255,50€ 255,50
1Seasonic M12II 520W€ 55,-€ 55,-
1Samsung 840 EVO 120GB€ 79,99€ 79,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 607,29

Optioneel dus de kast die je zelf moet uitzoeken, omdat smaken verschillen. Alles wat bovenaan staat is populair en zou wel redelijk tot goed moeten zijn.
http://tweakers.net/categorie/61/behuizingen/producten/

En de stillere cpu koeler
pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 Goed
pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Beter

Voor de rest kan ik je een 250gb SSD aanraden, dan hoef je niet elke maand je hdd op te schonen

• Tuttel
Wat betreft de hoedanigheid van de kast zou ik zeggen goedkoper is beter, geef echt 0 om hoe die eruit ziet. Ideaalste is dus als ik mijn huidige kan behouden, simpelweg omdat ik dan geen nieuwe hoef te kopen. Heb even de specs opgezocht: http://www.ms-tech.de/de/datenblatt/LC-06.pdf en als ik het zo zie moet dat dus passen.

Wat betreft de RAM kaartjes, zijn die gewoon nog compatible dan? Want de Kingston is DDR 2 en de OCD is DDR 3. Vroeg me dat eigenlijk altijd al af, maar heb er eigenlijk nooit meer mee te maken gehad :P

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11-2025
Sorry had de Kingston niet gezien, nee ddr2 is niet compatibel met het moederbord dat ik je heb aangeraden.
DDR3 is dat wel dus de OCZ zou wel goed moeten zijn, maar er zijn altijd uitzonderings gevallen dat het niet werkt met ram+mobo die gewoon geen vriendjes willen zijn...
Dit even als disclaimer zodat je straks niet kan zeggen, ja maar Flaat zei dat het wel kon!!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:42

Esumontere

Floep, banaan.

Tuttel schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:17:
Wat betreft de hoedanigheid van de kast zou ik zeggen goedkoper is beter, geef echt 0 om hoe die eruit ziet. Ideaalste is dus als ik mijn huidige kan behouden, simpelweg omdat ik dan geen nieuwe hoef te kopen. Heb even de specs opgezocht: http://www.ms-tech.de/de/datenblatt/LC-06.pdf en als ik het zo zie moet dat dus passen.
Ik zou toch een andere kast kopen, die heb je al voor een paar tientjes, met een betere airflow. Die 280X genereert een berg hitte en dat zal 1 80mm of 92mm fannetje niet zo makkelijk afvoeren...

• Tuttel
Heb de Seasonic inmiddels aangeschaft en in mijn oude setup gezet, alles doet het weer naar behoren. Ik denk dat ik gewoon stapje voor stapje een upgrade ga uitvoeren. Volgende stap zou denk ik dan de SSD en wat extra RAM erin knallen. Echter wat is het meest verstandigst voor het RAM, ik moet de Kingston DDR2 er dus sowieso uit knallen, maar zal ik dan gewoon extra OCZ Kaartjes kopen van 2GB?

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:32
Let er dan wel op dat momenteel DDR2 steeds minder verkocht wordt, en dus ook tegen hogere prijzen. En op het moment dat je je moederbord en/of processor gaat upgraden, je aan DDR3 vast zit.
SSD werkt het beste op SATA600 poorten, met SATA300 poorten (wat op jouw moederbord zit) zul je een deel van de snelheid moeten missen.
Het lijkt misschien dus, naar mijn idee, slimmer om eerst een upgrade mobo/CPU/RAM te doen en daarna zaken zoals SSD, GPU of case.

[ Voor 41% gewijzigd door ShitHappens op 13-11-2013 01:43 ]

Pagina: 1