Budget gamesysteem, 600-700 euro excl. monitor

Pagina: 1
Acties:

• MENACExz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:39
Beste tweakers,

Van mijn buurjongen heb ik het verzoek gekregen om een gamecomputer voor hem samen te stellen.
Hier onder mijn samengestelde lijstje, hebben jullie eventueel nog tips, suggesties of opmerkingen?

[list]
• Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Voornamelijk gamen op 1080p, spellen zoals LoL, BF4 etc.
• Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 6 a 700 euro.
• Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Beeldscherm is al aanwezig, verder is er ook al een 600w voeding van Corsair uit zijn oude systeem.
• Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve voeding, monitor, Windows licensie en HDD.
• Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Wat betreft cpu gaat de voorkeur uit naar Intel.
• Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
N.v.t.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4440 Boxed€ 156,90€ 156,90
1Asus B85M-E€ 66,90€ 66,90
1XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation€ 239,-€ 239,-
1Cooler Master N300 (Closed)€ 36,-€ 36,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 64,90€ 64,90
1Samsung SH-224DB Zwart€ 14,06€ 14,06
1Samsung 840 EVO 120GB€ 79,99€ 79,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 657,75

Wat betreft gpu heb ik voor de 7970 gekozen i.p.v. Sapphire R9 280X, dit vanwege het feit dat die net iets goedkoper is, een stillere fan (dacht ik), en gebaseerd op de zelfde chipset.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Valux7_

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11-2025
Geluidsproductie
Laatste zeurpunt: geluidsproductie. Dit ding maakt een takkeherrie. Het geruis en gezoem valt wel mee, maar de kaart resoneert enorm dankzij het dubbele fan ontwerp. Je wordt er echt helemaal gestoord van. 2 kamers verderop, met de deuren dicht is dit nog steeds te horen. Ik heb al vanalles geprobeerd, zelfs met een PCI-e verlengkabel de videokaart buiten de kast gehaald en vastgezet tussen een paar blokken hout.

productreview: XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation review door Rickkamminga

Dat lawaai is echt heel rot, die kaart klopt niet wat dat betreft en ook de vrm hitte klopt niet bij die koeler heb ik ergens gelezen. Geprobeerd te vinden maar niet gelukt

pricewatch: MSI R9 280X GAMING 3G
Wat duurder maar ook een veel betere koeler

• MENACExz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:39
Flaat schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:44:
Geluidsproductie
Laatste zeurpunt: geluidsproductie. Dit ding maakt een takkeherrie. Het geruis en gezoem valt wel mee, maar de kaart resoneert enorm dankzij het dubbele fan ontwerp. Je wordt er echt helemaal gestoord van. 2 kamers verderop, met de deuren dicht is dit nog steeds te horen. Ik heb al vanalles geprobeerd, zelfs met een PCI-e verlengkabel de videokaart buiten de kast gehaald en vastgezet tussen een paar blokken hout.

productreview: XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation review door Rickkamminga

Dat lawaai is echt heel rot, die kaart klopt niet wat dat betreft en ook de vrm hitte klopt niet bij die koeler heb ik ergens gelezen. Geprobeerd te vinden maar niet gelukt

pricewatch: MSI R9 280X GAMING 3G
Wat duurder maar ook een veel betere koeler
Is dit een algemeen probleem of zou de reviewer een slecht model hebben getroffen?
In de review van tweakers staat namelijk: "Voor ons is de HD 7970 van XFX echter de winnaar. De gpu haalde met gemak de maximale kloksnelheid van 1125MHz, terwijl ook het geheugen zonder problemen naar 6300MHz overgeklokt kon worden. De koeler is immens stil, ook tijdens het gamen, en dat kan niet gezegd worden van een HD 7970 met de referentiekoeler."

Dit is nogal erg tegenstrijdig met hetgeen dat in de review staat.

Wat betreft een andere videokaart zou ik erg liever een kiezen die net iets goedkoper is dan een duurdere.

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GV-N760OC-2GD (rev. 2.0)€ 224,60€ 224,60
1MSI N760 Twin Frozr Gaming 2GD5/OC€ 223,90€ 223,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 448,50

Een van deze 2 kaarten misschien?

Valux7_