• SvenG
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01 10:56
Hi,

ongeveer rond de tijd dat ik een SSD (Sammy 830) in mn game pc plaatste , heb ik te maken met 'system freezes'

Omschrijving: beeld loopt vast , geluid (muziek) blijft hangen, hij doet niks meer , tot een een hardw reset of power-down

Dit gebeurt ongeveer 1x per week . (ik gebruik hem dagelijks) (meestal bij het uitvoeren van veel taken zoals: 50-100GB copieeren van NAS naar PC, browsing , BR brandsessie met NERO, DVDFAB9 voor het Muxen van een BR)

Echter als ik een bluray stream naar mn slaapkamer , gebeurt het binnen 15-30MIN ...ten alle tijden ...het is nog nooit gelukt een BR film (dus 35-45GB) af te kijken. Dat is alleen bij het streamen naar de slaapkamer , waar een Asrock ION330-HT staat . LAN is gigabit (CAT6)

Het netw kan het makkelijk aan , want ik nooit problemen als een bluray stream vanaf mn NAS

Zoals eerder gezegd , het gebeurt ong sinds ik een SDD in mn syst heb.

Wat ik heb getracht:

inmiddels 3x een ander OS geinstalleerd : WIN8 , WIN7 , WIN8.1 (allemaal zelfde euvel)

Heb n een tijdje zonder Samsung Magician SSD softw gedraaid, tijdje op Performance Settings & een tijdje op Compatibilty Modus gedraaid

CPU+RAM widget geeft aan dat er zat geheugen & cpu power is als het gebeurt dat hij vastloopt

Zoals gezegd , verdenk ik de SSD , maar ik lijk het probleem te hebben uitgesloten (zie boven)

DE PSU is een 750W Corsair van circa 3-4 jr oud

BIOS settings staan qua Mem & CPU op default settings

Tevens , ong rond dezelfde tijd heb 4GB extra Mem in mn PC gestoken , dat heb ik uitgekozen vd QLV list van ASUS (mobo) MEM: GEIL 4GB DDR2 1066 CL5.0 D/C BLACK DRAGON

*** dat lijkt mij het probl niet te zijn, gezien de frequentie van het probleem

Iemand suggesties ? 8)7

Thanks in advance ...

[ Voor 7% gewijzigd door SvenG op 11-11-2013 11:02 ]

Verwijderd

Is er een firmware update van de ssd?

• SvenG
Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:30:
Is er een firmware update van de ssd?
Yes , hij is al ge-update naar de laatste versie (volgens mij was er 1 FW update in de laatste 10 mnden)

JIj neigt ook naar de SSD ?

N Collega opperde dat ik het systeem ook ns zonder het nwe GEIL geheugen zou moeten proberen (al denk ik dat het probleem zich al daarvoor afspeelde)

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Draai eens memtest om te kijken of er fouten in je geheugen zit ;)

http://www.memtest.org/

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• SvenG
jezus ja , helemaal niet aangedacht , stom stom stom ;-)

Thanks !

ben qua naamsbekendheid uiteraard al jaren bekend met mem86+, wordt wel de 1e keer dat ik er een gebruik voor heb.