Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sony verbiedt doorverkoop PlayStation-games

Pagina: 1
Acties:

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Tweakers brengt dit als een nieuwtje. Maar Sony verbiedt dit al sinds de eerste PlayStation. Op de achterkant van spellen voor de PlayStation, PlayStation 2 en PlayStation Portable staat onder andere dat 're-sale' verboden is. Vanaf de PlayStation 3 staat er dat men de volledige EULA op internet moet opzoeken.

Ik denk dat de wijziging alleen voor de Nederlands versie van de EULA ging. Want de Engelse versie bevatte wel de 7.1 sectie.

Bijgevoegd heb ik foto's van spellen van de PS, PS2, PSP en PS3.

Gran Turismo 2 - PlayStation
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/29mnasg.jpg

Metal Gear Solid 3: Snake Eater - PlayStation 2
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/23sbx4l.jpg

Ace Combat X Skies of Deception - PlayStation Portable
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/209gjkg.jpg

Final Fantasy XIII - PlayStation 3
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2i9tlkk.jpg

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• icratox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-11 00:30
Daaraan toe te voegen trouwens:
Dat is opvallend, omdat Sony het kunnen doorverkopen van games expliciet als verkoopargument voor zijn PS4 noemde.
Volgens mij is dit incorrect, Sony heeft als verkoopargument gebruikt games te kunnen 'delen', en voor zover ik heb gezien niet het doorverkopen, daarnaast wijst de video die in het artikel word gebruikt zelf op het 'sharing' van games en niet het verkopen.

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:46

pino85

Im just a Bird in the Sky

Jan Meijroos ‏gaf me dit aan op twitter omtrent dit fenomeen.

@Crvx @powerunlimited @gamekings @gkboris zolang er geen software-matige lock op de games komt, lijkt t me vooral symbool-politiek.

Veel zaken zijn voor mij iig nu onduidelijk:

1 Mag je ondanks dat Sony vind van niet alsnog je bv fysieke PS3/PS4 game straks game door verkopen volgens onze of de EU wetgeving?
2 Hoe gaat Sony dit controleren als je bv een single player PS3 game door verkoopt?(zonder lock?)
3 Hoe gaat tweakers.net hier mee om? ook niet onbelangrijk te noemen aangezien de V&A een platform is waar games op worden verkocht.
4 Als jij onder de oude voorwaarden van Sony een game hebt gekocht is het dan zo dat die oude voorwaarden niet van kracht zijn op die game of is het inderdaad zo dat opeens deze nieuwe voorwaarden ook voor die oudere game van kracht zijn?
5 Wat heeft deze aanpassing voor gevolg voor de game mania's van deze wereld?

Toch denk ik dat gezien oa de SS hier boven dat dit vooral blaffende honden bijten niet gevalletje word.
Wel erg flauw van Sony om hier nu mee te komen maar ze scoren er niet mee, het is voor veel mensen nu wat onduidelijk( zeker als je er zoals mij niet van op de hoogte was dat dit beleid al lang bestaat) uit de SS.
Ik dacht echt dat er geen enkel probleem was in het door verkopen van games..

[ Voor 71% gewijzigd door pino85 op 11-11-2013 14:13 ]

Liefhebber van Tweakers

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Dank voor alle reacties.

Om maar met een element te beginnen: het is niet alleen bij de Nederlandse versie, de wijziging is ook doorgevoerd bij de Britse versie.

In het artikel staat ook al dat het eerder zo is geweest, maar het element zat niet in de TOS zoals die online stond. Die is nu wel aangepast. Bovendien heeft Sony specifiek genoemd dat je games mag doorverkopen. Je kunt niet iets verbieden wat je aandraagt als verkoopargument.

Daarmee blijft dit voor ons nieuws en we proberen al de hele dag helderheid te krijgen van Sony - maar die spreken ook hun verbazing uit hierover en hebben vooralsnog geen antwoorden.

Zoals gezegd: in het artikel staat al dat het al eerder van kracht is geweest, maar we proberen antwoorden te krijgen van Sony waarom ze het wederverkopen van games aan de ene kant als verkoopargument aandragen en aan de andere kant verbieden. Want symboolpolitiek of niet, dit blijft nieuws - zeker gezien de pr die Sony hieromheen heeft gemaakt ten tijde van de aankondiging.

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:46

pino85

Im just a Bird in the Sky

Het zegt al veel dat Sony waar jullie contact mee onderhouden zelf ook geen antwoorden kan geven.
Kan dit een gevalletje zijn van foutje ergens in de keten van Sony? ik vnd het ook nieuws maar zoals ik in de vragen in mijn post al aangaf en jij ook. Veel is onduidelijk, hopelijk dat Sony binnenkort nog duidelijkheid gaat geven!

Liefhebber van Tweakers

• icratox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-11 00:30
arnoudwokke schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:31:
Dank voor alle reacties.

Om maar met een element te beginnen: het is niet alleen bij de Nederlandse versie, de wijziging is ook doorgevoerd bij de Britse versie.

In het artikel staat ook al dat het eerder zo is geweest, maar het element zat niet in de TOS zoals die online stond. Die is nu wel aangepast. Bovendien heeft Sony specifiek genoemd dat je games mag doorverkopen. Je kunt niet iets verbieden wat je aandraagt als verkoopargument.

Daarmee blijft dit voor ons nieuws en we proberen al de hele dag helderheid te krijgen van Sony - maar die spreken ook hun verbazing uit hierover en hebben vooralsnog geen antwoorden.

Zoals gezegd: in het artikel staat al dat het al eerder van kracht is geweest, maar we proberen antwoorden te krijgen van Sony waarom ze het wederverkopen van games aan de ene kant als verkoopargument aandragen en aan de andere kant verbieden. Want symboolpolitiek of niet, dit blijft nieuws - zeker gezien de pr die Sony hieromheen heeft gemaakt ten tijde van de aankondiging.
Mijn fout, had zelf inderdaad niet door dat Sony ook trading had genoemd, het delen is wat me was bijgebleven. Ik zie nu ook waar de complete verbazing vandaan komt, 't maakt het er niet makkelijker op en de nieuwe reactie van Sony laat ook te wensen over, ze maken zich er net wat te makkelijk van af.

Iniedergeval bedankt voor de toelichting!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-10 20:31
icratox schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:53:
Daaraan toe te voegen trouwens:
[...]

Volgens mij is dit incorrect, Sony heeft als verkoopargument gebruikt games te kunnen 'delen', en voor zover ik heb gezien niet het doorverkopen, daarnaast wijst de video die in het artikel word gebruikt zelf op het 'sharing' van games en niet het verkopen.
Dit is wel duidelijk (zie ook het artikel vandaag):

http://ic.tweakimg.net/ext/i/1384180297.jpeg

Overigens kun je 'verkoopargument' misschien beter omschrijven als toezegging. Dat maakt de discussie ook wat interessanter.
Pagina: 1