Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Alles kan, zolang het maar mogelijk is...
En krijg je relevante foutmeldingen te zien in serverlogs? (In syslog?)
Als dat niets oplevert: is het een DNS, of een routeringprobleem? -> Gaat het goed als je iets op het LAN benadert (op naam / op IP-adres)? Gaat het goed als je een externe site op IP-adres benadert?
PPTP is niet zo veilig meer. Je zou een alternatief protocol kunnen overwegen als de beveiliging belangrijk is.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Het internet gaat via mijn ''eigen'' verbinding. oftwel: ik zal de upload snelheid van mijn eigen verbinding gaan gebruiken.roughtodacore schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:04:
Wil je internetten via de VPN tunnel of gewoon via jouw "normale" verbinding?
Ik weet dat PPTP inderdaad niet zo heel veilig meer is, echter zal ik deze alleen gaan gebruiken als ik het echt nodig heb (de server gaat dan ook gewoon uit)F_J_K schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:04:
Wat zijn de relevante server- en clientinstellingen? (O.a. encryption level correct?)
Als dat niets oplevert: is het een DNS, of een routeringprobleem? -> Gaat het goed als je iets op het LAN benadert (op naam / op IP-adres)? Gaat het goed als je een externe site op IP-adres benadert?
offtopic:
PPTP is niet zo veilig meer. Je zou een alternatief protocol kunnen overwegen als de beveiliging belangrijk is.
Ik kan inderdaad gaan controleren of het intern nog wel werkt. Hier heb ik om eerlijk te zijn nog niet aan gedacht.
Server instellingen:
Portforwarding toegepast en IPTABLES toegevoegd: (/etc/sysctl.conf voor forwarding)
1
| net.ipv4.ip_forward=1 |
iptables:
1
2
3
| iptables -I INPUT -p tcp --dport 1723 -m state --state NEW -j ACCEPT iptables -I INPUT -p gre -j ACCEPT iptables -t nat -I POSTROUTING -o eth0 -j MASQUERADE |
En als laatste:
1
| iptables -I FORWARD -p tcp --tcp-flags SYN,RST SYN -s ''remoteipadres intern'' -j TCPMSS |
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Inmiddels heb ik het getest met het interne ip adres van de VPN server (192.168.0.100 in dit geval).F_J_K schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:04:
Wat zijn de relevante server- en clientinstellingen? (O.a. encryption level correct?)
offtopic:
De iPad geeft netjes aan dat er een actieve VPN verbinding is en is verbonden, maar internet ho maar..
Ik heb het voor de zekerheid ook met een android device getest, maar daar werkt het helaas ook niet op. Als ik bijvoorbeeld een laptop binnen het netwerk het intern ip adres opgeef, werkt het wel weer goed.
Dit heb ik volgens mij nu ook gedaan. Ik maak nu ook gebruik van mijn ''eigen'' internet verbinding als ik het internet op ga.roughtodacore schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 09:19:
Op jouw device, het verkeer bestemd voor de PPTP netwerk (bijv. 10.0.0.0/16) routeren over jouw PPTP interface, en al het overige verkeer naar jouw fysieke interface. Zo gaan requests bestemd voor WAN over de juiste interface en kun je VPN EN jouw verbinding tegelijk gebruiken.
[ Voor 20% gewijzigd door Possible op 12-11-2013 22:19 ]
Ik gebruik de ingebouwde app van ipad en Android. Beide werken niet.roughtodacore schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:24:
Hmm maak je gebruik van een losse app voor het opzetten van je PPTP tunnel? Anders lijkt het mij een instelling die je moet aanpassen denk ik?
Heeft iemand anders nog de oplossing voor mij? Ik ben er helaas nog steeds niet achtergekomen...
Iemand nog suggesties? Het probleem is nog steeds niet opgelost.
Ik heb inmiddels ondekt dat als ik de DNS van google.nl in de adres balk invoer, dat ik dan de website kan openen. Als ik bijvoorbeeld de dns van nu.nl gebruik, dan werkt het weer niet....
- Wat geeft de (Ubuntu) logging aan?
- Welk IP informatie krijg je toegewezen?
Eerst het probleem, dan de oplossing
Wordt al het verkeer over de VPN tunnel gerouteerd?
[ Voor 3% gewijzigd door lier op 06-12-2013 23:12 ]
Eerst het probleem, dan de oplossing
remoteip 172.20.1.2-254
ipad krijgt als ip 172.20.1.20
Volgens mij wordt al het verkeer via de VPN tunnel gerouteerd. Ik maak dus gebruik van mijn ''eigen'' thuis verbinding als ik op een andere locatie ben.
Daarnaast: waarom PPTP gebruiken? Niet erg veilig... OpenVPN wordt beter ondersteund en is wel veilig. En net zo gratis.
http://raspberrypihelp.ne...1-openvpn-server-tutorial
Ik kan echer nergens vinden hoe ik account kan aanmaken of überhaupt een verbinding tot stand kan brengen.