256 mb erbij, doen of niet?

Pagina: 1
Acties:

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:18
Ik heb nu in mijn Pentium III 600 één reepje van 256MB zitten, maar met die lage prijzen van het moment zit ik eraan te denken om er nog maar eentje bij te zetten.

Ik weet dat er al een topic over dit onderwerp is, maar ik wil eigenlijk toch even gericht horen of het nou de moeite (en natuurlijk het geld) waard is om uit te breiden? Of kan ik misschien beter wachten tot de prijzen nóg verder gedaald zijn?

Overigens heb ik nu pc100 geheugen erin zitten, maar als ik de andere topics goed gelezen heb kan ik daar beter (omdat het goedkoper is) gewoon pc133 bijprikken?

omniscale.nl

Verwijderd

256 mb bijkopen (op 133mhz, op een 100 mhz bak gaat hij automatisch op 100)
De moeite waard

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 15:30
Het is inderdaad niet slim om er TE veel bij te gooien, en als je nu 100 hebt lijkt me het handig om over te gaan naar 133 ja....
Verder zou je eerst kunnen proberen met 128 en daarna met 256, bij de een doen ze het wel en de ander niet, gewoon ff uitproberen! Om het geld hoef je het niet te doen ;)

• Gallus
  • Laatst online: 00:13

Gallus

Cheesy

Op woensdag 06 juni 2001 22:16 schreef VincentB het volgende:
Overigens heb ik nu pc100 geheugen erin zitten, maar als ik de andere topics goed gelezen heb kan ik daar beter (omdat het goedkoper is) gewoon pc133 bijprikken?
Ik heb zelfs een mix van pc66, pc100 en pc133. :)

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:59

JJJ

Meer geheugen is bijna altijd beter :P

• posttoast
Maar denken jullie dat het nog goedkoper gaat worden?

omniscale.nl

Verwijderd

Gewoon kopen, zal vast nog wel iets goedkoper worden maar dat maakt niet zoveel meer uit, kost toch al bijna niets.....

• posttoast
Op woensdag 06 juni 2001 22:39 schreef h_e_k het volgende:
Gewoon kopen, zal vast nog wel iets goedkoper worden maar dat maakt niet zoveel meer uit, kost toch al bijna niets.....
Dat zeg je nou wel, maar ik ben maar een arme student! :P

omniscale.nl

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het gaat nog verder dalen hoor :7

• posttoast
Op woensdag 06 juni 2001 22:46 schreef fredkroket het volgende:
Het gaat nog verder dalen hoor :7
Dat zou mooi zijn, dan wacht ik nog eventjes.

omniscale.nl

Verwijderd

Waarom 512mb ? Waarom 128mb ? Waarom waarom waarom !?!?!?

Mijn 2 dubbeltjes....

128mb tegenwoordig minimaal om normaal te kunnen werken met Windows en alles er op en er aan, normaal is hier dat je niet (bewijze van spreken) contineu je harde schijf hoort swappen.

256mb een luxe ! Hier en daar zul je merken dat spellen nog wat vlotter of beter werken, je kan tegelijkertijd extra vensters openhouden. De systeem prestaties blijven langer functioneel (boven 60% a 70%)
Voor sommigen geeft het wel een xtra kick om 256mb te hebben. kortom het standaard werk kun je met gemak tegelijkertijd open hebben staan op je taakbalk, en programma's kunnen er nog beter onder reageren.

512mb of meer.. Mega awesome totaal vet, of op zijn Duitzzz SUper GeIl man !
Ach wat maakt het je uit of je je pc netjes elke dag uit doet of niet, windows kan nu wel een stootje hebben. De standaard programatuur kun je naar harte lust open gooien op de taakbalk. Je maakt een Virtuele harde schijf want daar heb je nu toch genoeg geheugen voor, super zware applicaties zoals fotobewerking 3D-object bewerking is niet vies van wat xtra geheugen. Volgens mij kan je nu zelfs wel de swap optie onder Windows verwijderen !! En zoveel geheugen kan eventueel je ego een extra boost geven (of niet) Want de pc is tegenwoordig toch een status symbool..
Gezien de prijs van geheugen van dit moment maakt de 512mb een haalbare optie.

Mijn advies: Hou je geld over of je hebt gewoon veel geld en het lijkt je wel wat, dan zou ik het gewoon doen. Persoonlijk zou ik stoppen bij 512mb.

Verwijderd

512 is limit bij win98, ga je hoger... zal je waarschijnlijk alleen maar foutmeldingen krijgen. 256 is ZAT, koop gewoon een product wat je echt gebruikt, het volgende geheugen wordt toch DDR of anders... dus als je denkt met SDRAM nog 3 jaar mee te kunnen hebbie ut grandioos mis.

• posttoast
Op woensdag 06 juni 2001 23:32 schreef pentagon het volgende:
512 is limit bij win98, ga je hoger... zal je waarschijnlijk alleen maar foutmeldingen krijgen. 256 is ZAT, koop gewoon een product wat je echt gebruikt, het volgende geheugen wordt toch DDR of anders... dus als je denkt met SDRAM nog 3 jaar mee te kunnen hebbie ut grandioos mis.
Ik draai Windows 2000, dus dat is het probleem niet. Maar als het echt zo is dat je het verschil niet zou merken heeft het natuurlijk weinig zin om dat geld eraan uit te geven...

omniscale.nl

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 16:11
ik heb hier een amd k6 II 500 mhz , 128 mb infineon pc 133 @ 100 mhz
ik zit te denken om er nog 256 mb bij te doen , moet ik dit ook gewoon infineon kopen of kan ik ook het goedkopere geheugen kopen ??
en ik wil over een maandje ofzo een nieuw moederboard + processor gaan halen , kan ik dan beter al rekening gaan houden met het DDR geheugen en dus niets kopen en straks ddr kopen voor mn nieuwe mobo ???

Verwijderd

Als je infineon naast cheap ass memory gaat steken is dat niet erg handig. Ik weet namelijk niet of de bankjes samen werken met elkaar om de goede 'output' te generen.

Anyway, in win2k kun je niet geheugen genoeg hebbe. onder windows 98 heeft het GEEN zin om 128 + te doen. Wel als je op Adobe Photoshop e.d. gaat spelen, maar op een AMDk6 hebbie zowiezo een heel ander probleem.

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
en het is natuurlijk ok de vraag voor je volgende systeem als je weer sdram neem of de ddr of rdram, als je verder gaat met sdram en je zou bijvoorbeeld over een half jaar een nieuw systeem kopen(onderdelen :P )en je zou voor ddr kiezen is het alleen maar zonder van je poen om eventjes met extra 256mb erbij te zitten wanneer je het toch niet kan gebruiken in je nieuwe board..

of je zou het dan in je tweede systeem kunnen proppen..

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 20:42

IQM

Kom je echt tekort met je huidige 256 Mb ?

Anders lekker je centjes houden, met 512 Mb blijft een groot deel ongebruikt. Spaar maar door voor een snellere processor...

• posttoast
Op donderdag 07 juni 2001 12:24 schreef IQM het volgende:
Kom je echt tekort met je huidige 256 Mb ?

Anders lekker je centjes houden, met 512 Mb blijft een groot deel ongebruikt. Spaar maar door voor een snellere processor...
Dat wordt lang doorsparen dan, is waarschijnlijk een stuk duurder dan een reepje geheugen...

omniscale.nl

• NoReseth
  • Laatst online: 20-08 16:11
Op donderdag 07 juni 2001 12:06 schreef pentagon het volgende:
... AMDk6 hebbie zowiezo een heel ander probleem.
wat voor probleem heb die amd k6 dan ?? want ik merk zelf ook dat het niet echt bepaald lekker loopt , maar ik weet niet waaraan het ligt |:( , als ik geheugen koop dan ga ik dat ook gebruiken op mn nieuwe systeem , alleen vraag ik me dus af , is het wel slim omdat het ddr en rdram geheugen komt

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Ik snap niet dat een aantal mensen zeggen van: 512 Mb is onnodig, dat gebruik je niet.

Als je met een Ghz systeempje nu "On Top" zit, dan kun je daar wqaarschijnlijk nog wel even mee verder(1,4 Ghz) ofzo.
Als je dan over een anderhalf jaar je systeem nog hebt, denk ik wel dat je die 512 Mb goed zou kunnen gebruiken.

Weet je nog dat ze zeiden(ze is die man van IBM) dat er maar hooguit 5 mensen op de hele wereld een pc wilden hebben???
Of dat je aan een 600 Mhz genoeg hebt( Dr. Tom)???

• actieman
  • Laatst online: 30-07 10:38
ah wel zo'n k6 is ook nie al te snel meer he ;)

ach * actieman zit er ook aan te denken om maar ff 256 mb extra te kopen :P
Zeker spelen als Tribes 2 en BnW schijnen erg geheugen hongerig te zijn...

tja aan de andere kant ligt de toekomst toch wel bij ddr of rdram, maar ach dat geheugen raak je wel weer kwijt aan deez of geen ;)

175 piek voor 256mb pc 133 infineon is ook nie echt veel te noemen :D

Maarre hoe zit het met die virtuele schijven in je mem???

I’m not like the OTTERS

• actieman
  • Laatst online: 30-07 10:38
Op donderdag 07 juni 2001 16:36 schreef punica het volgende:
...
Of dat je aan een 600 Mhz genoeg hebt( Dr. Tom)???
hmm, voor gewoon wat office appz (word, excel, etc) heb je ook nie meer mhz nodig...

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

ik ga 512 mb scoren als het wat goedkoper is, denk aan 200 gulden: 768 mb GEIL!!!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Op donderdag 07 juni 2001 16:41 schreef SiCnEsSs het volgende:
ik ga 512 mb scoren als het wat goedkoper is, denk aan 200 gulden: 768 mb GEIL!!!
Denk dat je met 200 piek geen reepje van 512 MB kan kopen hoor. Wel 1 van 256 en 1 van 128 MB samen.
Die 512 MB reepjes zijn relatief vrij duur (ook al heb ik er al 2 jaar 2 :P )

Verwijderd

bij www.xenon.nl kun je dit kopen, en voor een tientje extra laten bezorgen:

SDRAM 512 Mb PC-133
fl. 249,-

da's toch wel een mooie deal lijkt me.

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 16:48 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

Denk dat je met 200 piek geen reepje van 512 MB kan kopen hoor. Wel 1 van 256 en 1 van 128 MB samen.
Die 512 MB reepjes zijn relatief vrij duur (ook al heb ik er al 2 jaar 2 :P )
In de prijswatch staat een 512 module van 225 gulden.

Ik vraag me af hoe het zit met de kwaliteit hiervan...

• DR
  • Niet online

DR

Op donderdag 07 juni 2001 19:43 schreef Felysium het volgende:

[..]

In de prijswatch staat een 512 module van 225 gulden.

Ik vraag me af hoe het zit met de kwaliteit hiervan...
ik heb 512 bij Ledos.nl gekocht voor 279,-
loopt CAs2 dus is mij goed :P

Verwijderd

huh, wat is ledos voor een soort winkel??

je kan kiezen tussen de computer-, gsm-, en ADULT afdeling.

Daar gan ik dus zeker mijn geheugen kopen!!! |:(
Pagina: 1