Toon posts:

Apt-get werkt niet meer?!?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn apt-get onder Debian2.2 werkt niet meer..!
hij zegt:
Reading Package List... Done
Segmentation faulty tree... 50%

en dan niks meer.. :( ik heb natuurlijk zitten zoeken, maar ik kon er niets over vinden.

Ook dat apache 't ook nog niet helemaal. Als ik op m'n clientmachine m'n ip van de Debian bak invoer, dan krijg ik de site te zien. Dat werkt dus. Maar als ik 'nameserver' invul, bv. www.agijsbro.com dan werkt 't weer niet. Ik heb dat natuurlijk bij "nameserver www.agijsbro.com" ingevuld en ik heb ook virtualhosts aangemaakt. Wat doe ik fout? :?

Verwijderd

apt-get install slackware :P

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 23:20
Draai je 'apt-get update' voordat je iets installt? Er is trouwens ook een commando om je package DB mee te rebuilden, maar dat weet ik even niet :)

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Heb je al gekeken in de manpages van apt en dpkg (dat is een lokaal tooltje wat ook door apt gebruikt wordt).

Daar kun je vast je DB mee rebuilden. Hoe heb je het eigenlijk kapot gekregen?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 juni 2001 23:58 schreef Valium het volgende:
Heb je al gekeken in de manpages van apt en dpkg (dat is een lokaal tooltje wat ook door apt gebruikt wordt).

Daar kun je vast je DB mee rebuilden. Hoe heb je het eigenlijk kapot gekregen?
Ik heb geen flauw idee. Ik heb het vandaag geinstalleerd en ik heb er alleen apt-get update, apt-get upgrade, apt-get install apache en apt-get install opensll mee gedraaid. Ik ben bang dat m'n HD wat badsectors heeft ofzow.. :(

Is ff checken hoe ik die DB kan rebuilden.. :)

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Je weet zeker dat het 2.2 (stable) is zonder unstable sources o.i.d.? Ik hoorde namelijk vanavond van iemand die geüpgrade had naar SID dat zijn APT segfaulte...

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 juni 2001 04:38 schreef Jotti het volgende:
Je weet zeker dat het 2.2 (stable) is zonder unstable sources o.i.d.? Ik hoorde namelijk vanavond van iemand die geüpgrade had naar SID dat zijn APT segfaulte...
Yep, dat weet ik heel zeker. Ik heb 100% de stable gedownload en de update, upgrade gedaan met behulp van de uu.nl ftp die standaard in 2.2 zit. Persoonlijk denk ik toch dat 't aan badsectors ligt. Hoe ik die DB kan updaten kan ik trouwens niet vinden! :(

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Over dat vage apache/nameserver verhaal:

Je draait dus ZELF een nameserver EN je hebt op de machine waarin je een browser start ook DIE nameserver weer ingesteld?
(Oftewel, je hebt op je debian machine BIND/NAMED geinstalleerd en geconfigureerd)
Zo nee, dan kan je je debian machine alleen met het IP benaderen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 juni 2001 10:32 schreef Creepy het volgende:
Over dat vage apache/nameserver verhaal:

Je draait dus ZELF een nameserver EN je hebt op de machine waarin je een browser start ook DIE nameserver weer ingesteld?
(Oftewel, je hebt op je debian machine BIND/NAMED geinstalleerd en geconfigureerd)
Zo nee, dan kan je je debian machine alleen met het IP benaderen.
Ok, dat is 't probleem, maar ik had het hiervoor op een win98 (ja ik weet 't, stil maar, ik draai nu toch linux ;) ) en toen hoefde dat niet? :?

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Probeer de files in /var/state/apt/lists eens te wissen en weer een apt-get update te doen.
Pagina: 1