Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Nick v D
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:18
Ik zoek een 5.1 speakerset voor een zuivere geluidsweergave.
Ik ga het gebruiken voor games en films. MAAR vooral voor audio.

Er is een zeer ruime keuze en graag hoor ik wat jullie favoriet is.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wat is je budget?

Welke heb je zelf al gevonden?

Erg summiere openingspost...

• Nick v D
Ja dat is waar ik zal iets meer opsommen

Mijn budget is ongeveer 500 a 600 euro.
Ik hoor goede verhalen over de pricewatch: Logitech Z906

Als ik dan verder ga kijken komt teufel met zijn pricewatch: Logitech Z906 als een goed merk naar voren.

Maar dit zijn beide 'PC Speakerset'

Ga ik kijken naar home cinema en audiosets dan kom ik dit tegen:
pricewatch: Onkyo HT-S6505

Wat doe ik met audio:
- Vooral beluisteren van kwalitatief goede audiofiles.
- Hiermee maak ik voor verschillende videofragmenten achtergrond muziek.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-11 17:21

TheNephilim

Wtfuzzle

Waarom een 5.1 set als je toch alleen maar naar muziek luistert? Dan kun je beter een goede 2.0 set halen, dat zal voor je muziek een stuk beter zijn.

• Nick v D
TheNephilim schreef op zondag 10 november 2013 @ 22:36:
Waarom een 5.1 set als je toch alleen maar naar muziek luistert? Dan kun je beter een goede 2.0 set halen, dat zal voor je muziek een stuk beter zijn.
Is het niet zo dat ik buiten het gamen en film kijken over kan op stereo?

Waar ik ook aan zit te denken is een goed 2.1 audio setje en dan een surround headset.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-11 07:37

FeaR

In GoT we trust

Nick v D schreef op zondag 10 november 2013 @ 22:41:
[...]
Is het niet zo dat ik buiten het gamen en film kijken over kan op stereo?
Kan zeker, maar dan heb je nog steeds dezelfde speakers waardoor je muziek aan het luisteren bent en dan behoud je de reden waarom dit soort speakers minder geschikt zijn om muziek te luisteren. Het zijn over het algemeen kleine speakers met daardoor geen ruimte voor grote units en ook heb je geen echte klankkast. Dit zie je terug in het bereik van dit soort speakers: beginnen bij 150 Hz of nog hoger is geen uitzondering. Om dit te compenseren gaat de subwoofer hoger doorlopen in het hoog waardoor je een subwoofer krijgt die je kan lokaliseren (vanaf 100 Hz) en tevens wordt de subwoofer te actief en aanwezig. Met muziek is dat iets wat je eigenlijk gewoon niet wilt. Dit fenomeen heb je dus bij PC-speakersets maar ook bij het gros van de home cinema setjes. Eigenlijk zijn die twee qua bouw/opzet ook identiek.

Tevens schopje naar CEA aangezien het om een aankoopadvies gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zoals hierboven al is aangegeven zijn de door jou genoemde speakersets niet geschikt als voor jou het hoofdgebruik muziek zal zijn. Dergelijke melkpakjes geven daarvoor nu eenmaal een veel te slechte geluidskwaliteit. Misschien is het een optie om te starten met een instap surroundreceiver en 2 vloerstaanders als fronts. Dan kun je daar later nog eventueel surround, een center en eventueel een subwoofer bij kopen. Dan heb je in ieder geval wel een setje staan dat ook een beetje lekker kan klinken met muziek.
Pagina: 1