TL-lamp ca. 10 keer aan/uit zetten om continu te branden.

Pagina: 1
Acties:
  • 3.013 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-09 13:43
Ik heb een vreemd probleem met mijn TL verlichting. Als ik het verlichting aanzet gaat deze na een 20 a 30 seconden weer uit. Ik moet de schakelaar dan weer op 'uit' zetten. Pas als ik in de Tl-buis een lichte flikkering zie kan ik de verlichting weer aanzetten. Dit proces herhaalt zich zo'n 10 keer voordat de TL-verlichting aan blijft. Heeft dit te maken met het voorschakelapparaat of de Tl-buis zelf? Ik zie niet dat er een starter in de armatuur zit.

Afbeeldingslocatie: http://i78.photobucket.com/albums/j93/popnagel/IMG_3769.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:02

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Zo te zien een elektronische ballast, kan zijn dat die niet echt goed meer is.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep balast is kapot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Tl lamp in de badkamer die de geest gegeven had en eerst nieuwe lamp gestoken maar bleek de elektronische ballast te zijn dus ook deze vervangen.
De lamp gaat snel aan maar na ongeveer een minuut gaat ze even uit en terug aan en dat blijft zich herhalen tot ze soms volledig niet meer opstart?
Het is een tl lampje van 13W. In het armatuur zit geen starter.
Wat kan nu nog het probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:02

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Lijkt wel of de ballast aan't hikken is, door temperatuur of te weinig/veel belasting.
Was een belast+lamp goedkoper dan een nieuwe led lamp?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Oud topic, nieuwe vraag, ik stel voor dat je een nieuw topic maakt in het wonen en verbouwen subforum voor je vraag :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.