Toon posts:

Ervaringen: Difrnce DIT4350 / Qware Tabby Mini

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 28-10 15:56

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Bij Intertoys kun je ze kopen voor 40 Euro, wat aardig laag prijs is voor een Android 4.0 tablet met de schermdiameter van 4,3 inch. Verder zijn er winkels die voor 60 Euro verkopen. Bol.com heeft ze ook in de schappen staan.
Er zijn 4 kleuren mogelijk, ik heb voor zwarte versie gekozen.

4,3 inch scherm is natuurlijk erg klein, en 40 Euro zou geen mooie tablet opleveren.
Toch ben ik nieuwsgierig naar de tablet.

Sinds een weekje is er bon-aanbieding waarbij je Difrnce DIT4350 kunt kopen. Het is alleen in winkel af te halen. Online is er alleen Qware Tabby Mini te koop voor dezelfde bedrag. Al snel blijkt het dezelfde hardware te zijn, want behuizing en specs zijn identiek.

De verpakking bestaat uit micro-USB kabel, oorkoptelefoon, wat papierwerk en tablet. Geen USB oplader aanwezig. Gelukkig is het makkelijk via je pc op te laden.

Specificaties:
- TI OMAP 850 @ 60-1200 MHz met Mali-400 MP (ARM, 1 core, OpelGL ES 2.0)
- Scherm 480x236
- Capacitief touchscreen
- 1200 mAh accu
- VGA achter camera
- 4 GB Flash
- Externe MicroSD
- Android 4.0.4
- WiFi
- Proximity sensor
- 512 MB RAM
- mono speaker achter, microfoon aanwezig
- resetknop

Voor 40 Euro toch wel behoorlijk wat als je de eigenschappen ziet. Ik maak wel slechtere tablets mee, vooral met resistieve touchscreen op budget tablets. Maar deze heeft capacitief touchscreen en Android 4.0 minimaal.

Ik heb diverse tests uitgevoerd:
- Touchscreen test
De scherm blijkt maximaal 5 vingerpunten te kunnen registeren. Dat is wel veel voor budget tablet.

- AnTuTu benchmark test
De tablet scoort 5120 punten. (Galaxy S2 doet ongeveer 12000 punten) Niet erg snel, maar ook geen echt shit.

- Quadrant Standard benchmark test:
De tablet scoort 1949 punten. Hij is iets sneller dan HTC Desire HD volgens de lijst.
CPU: 1202
Mem: 3265
I/O: 2783
2D: 1320
3D: 1177

- App tests:
IP Camera: werkt goed, je kan 'm gebruiken als goedkope bewakingscamera en ook nog op accu. Lichtgevoeligheid is niet heel hoog, maar het registreert wel wat in zwak verlichte omgeving. Pas wel op de compressie dat donkere delen dichtsmeert.
Angry Birds: werkt goed, zoomen werkt zoals het hoort.
Raging Thunder II: Proximity sensor doet hier goed, fps niveau is acceptabel. Ik kan ermee racen en sturen door te kantelen.
Fruit Ninja: Speelt goed dankzij 5-point multitouch, maar fps zakt beetje bij veel items op scherm.
Browser: Wel kleine letters, maar inzoomen gaat aardig vlot en voelt niet sloom aan. Je kan dus beetje rondkijken.
Gmail: Ook beperkte ruimte, maar hee, je kan wel mail lezen.
Keyboard: Typt goed en duidelijk, nog geen problemen zolang je geen grote vingers hebt :-)
Manga/boek lezen: kleine letters weer, maar ook vlotte multitouch bediening houdt de ellende klein.
Google Maps: De kaarten zijn nog bruikbaar, alleen er is geen GPS en 3G. Het maakt gebruik van WiFi locatie bepaling, wat aardig in buurt komt.
Playback MX Player: 8-bits 720p gaat nog maar net. Beetje nutteloos voor klein scherm, je kan beter 480p media afspelen, welke zeker wel goed gaat.
Camera functies:

Je zou zeggen dat Mali-400 toch beetje helpt voor de vlotte verloop van de 3D games. Maar natuurlijk kleine scherm van 480x236 scheelt wat renderwerk op pixelniveau.

- Aanvullende informatie / tests:
De externe MicroSD slot kan 32GB lezen, wat dus behoorlijk is. Omdat camera aanwezig is, kun je foto's maken en wat filmen. Heb je wel heel erg budget camera in je handen. Leuk voor je kinderen, want hun handen zijn niet zo groot en deze tablet past makkelijk in. En dankzij lage prijs is kapot gaan niet zo heel erg. De behuizing is van plastic met doffe laag. Er is 1 speaker achter, die maakt gelukkig wat geluid maar verwacht er niet veel van. De externe koptelefoonuitgang maakt gelukkig wat goed als je beter geluid wilt.

Wat kan je ermee doen met zo'n goedkoop tablet? De mogelijkheden zijn verrassend groot dankzij Google Play market en Android 4.0.x
- IP Camera, voor camera bewaking of iets in gaten houden. Moet je wel tablet vastzetten...
- Muziek streaming, je kan dus muziek afspelen, en voor beter geluid kun je externe koptelefoonaansluiting nemen en op grotere speakers aansluiten.
- Email checken, Gmail of pop3 via app kan erop.
- Browsen, dankzij vlotte multi touchscreen kun je toch snel rondkomen
- Rekenmachine app
- Stopwatch app
- Kookwekker app
- WiFi scannen (wel zonder GPS natuurlijk)
- Youtube (lage resolutie, maar het speelt inderdaad af)
- Diverse games zolang 3D niet te zwaar is, je kan wel veel 2D games doen zoals Solitaire.
- Angry Birds spelen
- Word / Excel via Kingsoft Office app
- Geluid opnames via ingebouwde microfoon
- Parkeer timer
- Chatten (als je maar naast WiFi punt bent)
- Agenda checken via Gmail
- Notes maken / lezen

Kortom.... erg veel mogelijkheden voor maar klein dingetje.

Ik heb ook wat technische details kunnen pakken over hardware:
Brand: iNet
Board: nuclear
Product: nuclear_mini
ID: IMM76D
Hardware: sun5i
BogoMIPS: 1001.88
ARMv7 Processor Rev 2
Sensor: MXC622X (dat moet proximity sensor zijn)

De accu levensduur van 1200 mAh is niet heel veel. Ik verwacht ongeveer 2 uur werktijd, maar ik kan nog de duurtest doen. Hoewel, je kan makkelijk op energie houden met de externe USB accu pakket.

De scherm is geen IPS variant, maar gewoon TN paneel, wat betekent dat het geen mooie kijkhoeken heeft. Maar ja, het is budget tablet.

Als laatste is het ook mogelijk om 'm te rooten. Er is programma voor, te vinden op XDA Dev site.

Ik heb wel één keer tablet moeten omruilen. De eerste werkt, maar blijkt niet in staat te zijn accu op te laden (dwz: de accu icoon blijft rood en wordt niet groen waarbij de energie level beweegt)

Morgen volgen meer foto's en later wat video's. Camera is per ongeluk bij de collega achtergelaten.
Maar als je interesse hebt, kun je morgen bij Intertoys kijken of online bestellen (alleen Qware model).

Hier mag je de ervaringen bespreken en wat je er zelf van vindt, en wat je ermee gaat doen.
Voorlopig ben ik best impressed voor een tabletje van 40 Euro. Natuurlijk kun je voor ietsje meer al snel 7 inch of 8 inch krijgen, maar 4,3 inch is lekker klein en makkelijk mee te nemen onderweg. En ook prettig voor kleine kinderen die geen grote tabletten kunnen vasthouden.

Heb je nog wat vragen, dan probeer ik antwoord te vinden voor je. :)

Update: Ik ontdek andere kloon merken: Iview CyperPad 4,3" Tablet (dezelfde ontwerp), Trio Stealth 4.3 (iets betere voorpaneel), Ematic Twig 3 MID 4.3" (dezelfde ontwerp)
Je kan ze vinden op Youtube als je het opzoekt. De reacties zijn wel positief voor zover ik kan lezen.

• Malthus
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 17-10 16:05
Sinds enkele dagen heb ik ook een Difrnce DIT4350 en op zich ben ik er wel blij mee. Ik heb echter twee problemen, en ik ben benieuwd of anderen diezelfde problemen ook hebben (en het kennelijk bij het model hoort):

1. Het kost vrij veel moeite om de DIT4350 aan te zetten. Volgens de handleiding zou ik een paar seconde op de aan/uit-knop moeten duwen, maar in de praktijk moet ik vaak wel 10 seconde duwen, en dan werkt het ook pas de tweede keer dat ik het knopje in druk.

2. Als ik even niets met het apparaatje doe, dan gaat deze gelijk helemaal uit. Als ik later weer iets wil doen, dan moet de boel weer helemaal opgestart worden (en kom ik bij punt 1 uit). Ik hoop dat ik hier nog een oplossing voor kan vinden, want dit vindt ik wel heel lastig.

Verder ben ik best tevreden met het apparaat. In het begin vond ik het touch-screen niet erg goed reageren, maar dat lijkt met de tijd beter te worden. Hier heb ik trouwens geen verklaring voor, maar ik heb ooit met een Archos Internet Tablet 70 hetzelfde gehad (zie ook de inleiding van het Archos topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1433501).

Bij mijn Difrnce DIT4350 zit trouwens een mini-usb kabeltje en geen micro-usb kabeltje zoals in de topic start staat. Daardoor kan ik de oplader van mijn telefoon helaas niet gebruiken.

• White Dust
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 29-11 15:26

White Dust

PlaneScape: Torment

Heyhey, een kleine necro kick misschien :P

Heb sinds een paar dagen de Qware Tabby Mini, ik dacht dat het wel een interessante optie was om er een fiets navigatie van te bouwen (man, valt dat even tegen :P).
Kwam er thuis achter dat er geen GPS ontvanger in zit. Een bluetooth GPS ontvanger is geen optie omdat het apparaatje ook geen bluetoooth heeft :D
Nu heb ik een USB GPS ontvanger besteld (en een powerbank van 12k mAh)

Ik heb inmiddels een OTG/power USB Y kabel liggen, moet alleen nog de juiste weerstand vinden die tussen pin 4 en 5 van de miniUSB aansluiting moet. Op XDA heb ik een suggestie van 36k ohm gelezen (voor allwinner A13) deze waarde werkt niet voor mij. Hij lijkt te knipperen tussen OTG en opladen.

Heb wat verschillende weerstanden besteld en dan zal ik verder testen. Of als iemand een idee heeft voor een waarde? :)

• fcstakenburg
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 23-08-2015
dit apparaat moet je niet als een tablet zien maar als een goedkopen android ipod ;)

[Voor 3% gewijzigd door fcstakenburg op 16-11-2014 21:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 13:33
Wederom even een necro kick, @ modjes, als jullie willen dat ik er even een apart topic over maak, laat het me even weten!

Ik heb sinds gisteren ook dit mini dingetje, kon hem voor een ruft kopen 2e hands en het leek me leuk er wat mee te spelen, buy first, vind een toepassing later zegmaar :)

Nu kwam ik er achter dat er apps zijn waarmee ik m'n TV (Samsung 40" smart TV) en ik ben er mee aan de gang gegaan.

Ik moet zeggen dat het apparaat niet snel is, maar dat maakt ook niks uit alleen ik krijg geen verbinding met mijn TV. Ik heb 3 apps gedownload en de meeste ervan kunnen mn TV wel vinden, 1 app kreeg ik ook zo ver dat hij toegang kreeg tot m'n tv maar die app was beperkt tot harder zachter, kanalen zappen. Ik wil er wel wat meer mee dan dat maar ik krijg er gewoon geen werkende verbinding mee. Ding draait Android 4.0.4 en het gaat over een KPN/Telfort experiabox V8.

Een van de apps zei dat ik als hij niet over het zelfde wifi gaat port 55000 (ja met 3 nullen) open zou moeten zetten maar de TV zit aan het zelfde netwerk, weliswaar bedraad en de tablet wifi.

Iemand suggesties?

Adjust non olet

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee