Hoi Tweakers,
Ben op het moment aan het proberen om te achterhalen wat hier precies aan de hand is.
Op windows is mijn transfer snelheid van thuisservertje naar laptop gewoon 110 Mb/s. (beide kanten GBit inclusief GBit switch. ).

Dit probeer ik op linux te evenaren. Dit lukt alleen voor geen kant;
NFS:
SMB:
Kom ik nog niet eens aan de 20Mb/s
SSHFS:
smb.conf:
alleen dat ungecomment en mijn eigen share aangemaakt. Verder niets veranderd.
Kan iemand mij verder helpen? Ik probeer NFS eigenlijk te ontwijken vanwege het heerlijke veiligheidsaspect.
Ik begrijp dat sshfs zo traag is omdat 't over ssh gaat.
Wat ik niet begrijp is waarom het samba protocol zo ongelofelijk traag lijkt te gaan.
Ik kan leven met ongeveer 80Mb/s, al heb ik natuurlijk het liefst gewoon ook 110mb/s. Heb niet voor niets een Gbit lokaal netwerk ^_^
Ben op het moment aan het proberen om te achterhalen wat hier precies aan de hand is.
Op windows is mijn transfer snelheid van thuisservertje naar laptop gewoon 110 Mb/s. (beide kanten GBit inclusief GBit switch. ).
Dit probeer ik op linux te evenaren. Dit lukt alleen voor geen kant;
NFS:
code:
1
2
| compleet_legale_film.mkv 769294336 16% 59.70MB/s 0:01:04 ^C |
SMB:
Kom ik nog niet eens aan de 20Mb/s
SSHFS:
code:
1
2
| compleet_legale_film.mkv 492601344 10% 31.48MB/s 0:02:10 ^C |
smb.conf:
code:
1
| socket options = TCP_NODELAY SO_RCVBUF=8192 SO_SNDBUF=8192 |
alleen dat ungecomment en mijn eigen share aangemaakt. Verder niets veranderd.
Kan iemand mij verder helpen? Ik probeer NFS eigenlijk te ontwijken vanwege het heerlijke veiligheidsaspect.
Ik begrijp dat sshfs zo traag is omdat 't over ssh gaat.
Wat ik niet begrijp is waarom het samba protocol zo ongelofelijk traag lijkt te gaan.
Ik kan leven met ongeveer 80Mb/s, al heb ik natuurlijk het liefst gewoon ook 110mb/s. Heb niet voor niets een Gbit lokaal netwerk ^_^