Game PC €900,-

Pagina: 1
Acties:

• mbvr
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-05-2021
Hallo tweakers,

ik ben van plan een game pc te bouwen.
Windows 8.1 en een monitor zitten bij de prijs inbegrepen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik ga games zoals BF4 en GTA V spelen. Ook ga ik hem voor school gebruiken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal €900,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees
specifiek en noem merk en model.
Alleen een toetsenbord en muis.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijstje

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nope, geen merkvoorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik zou graag de nieuwste en toekomstige spellen makkelijk kunnen draaien

Hier is mijn lijstje, ik heb alleen een vraag over deze voeding.
Is 700 watt genoeg voor deze videokaart? Hij heeft een efficiëntie van 87% en dat lijkt me goed, maar ik weet het dus niet helemaal zeker. Graag jullie mening hierover.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 133,45€ 133,45
1ASRock 970 Pro3 R2.0€ 57,70€ 57,70
1Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X€ 255,50€ 255,50
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 51,44€ 51,44
1Cooler Master K280€ 31,16€ 31,16
1Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart€ 147,65€ 147,65
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 32/64 bit€ 84,49€ 84,49
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 64,90€ 64,90
1Samsung SH-224DB Zwart€ 14,06€ 14,06
1be quiet! System Power 700W€ 59,-€ 59,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 899,35

Alvast bedankt! :)

• SirKartoffel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-04 08:17
500 watt is meer dan genoeg, verder erg mooie lijst!!!
Jammer dat er geen ssd in zit, maar ik denk niet dat het slim is om op andere onderdelen dan de voeding (naar 500 watt) te bezuinigen en daarvan koop je geen ssd.

• mbvr
Bedankt voor de reactie!
Ik heb ontzettend lang lopen zoeken en uiteindelijk kwam ik op dit lijstje uit :)
Een ssd zou ik misschien voor mijn verjaardag kunnen vragen over een paar maanden.
Aangezien ik hem voor school ook zal gebruiken lijkt een ssd me ook vrij handig.
Er werd een 750 watt voeding aanbevolen voor deze videokaart en ik zou geen risico's willen lopen. Hoe weet je zeker dat ik genoeg heb aan 500 watt? Ik zou het wel fijn vinden om wat te besparen op de voeding, maar ik loop dus liever geen risico's.

• Beroemdheid
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Je kan heus wel besparen op bijvoorbeeld je videokaart, daardoor zal je echt niet opeens geen games meer kunnen spelen ;) Over een paar maanden zul je balen dat je nu geen SSD had, het werkt echt een stuk fijner.

Misschien kan de optische drive ook wel weg, wanneer heb je voor het laatst een DVD erin gestopt? (wellicht doe je dat trouwens wel, maar voor zover ik weet gebeurt het nog maar vrij weinig). De besparing van je voeding, plus de besparing van de videokaart plus eventueel de besparing van je optische drive, levert je denk ik wel een SSD op van 120GB.

Verder denk ik een prima lijstje :)

Een voeding van 500W is zeker voldoende, zo lang je maar een goed merk neemt is het prima.

Edit: ik zie nu dat je vrij weinig kan besparen op je voeding, maar een goede voeding die prima voldoet aan je eisen is bijvoorbeeld pricewatch: Seasonic M12II 520W Met een goedkopere videokaart kan je de pricewatch: Crucial 2.5" M500 120GB veroorloven, ik denk dat je daar meer plezier aan overhoudt dan aan iets betere graphics.

[ Voor 26% gewijzigd door Beroemdheid op 10-11-2013 21:54 ]

Fractal Design Core 1100 review

• mbvr
Bedankt voor je reactie.

Ik zal kijken naar een nieuwe voeding, maar ik bespaar liever niet op de videokaart.
Volgens mij heeft deze videokaart namelijk een hele goede prijs/kwaliteit verhouding.
Die ssd komt er waarschijnlijk later in, maar op dit moment lijkt me dat niet noodzakelijk :)
Zonder optische drive word het nogal lastig om windows te installeren, of ligt dit aan mij?

• mbvr
Nog even over de ssd. Als ik die over een paar maanden toe zal voegen, is dit dan een goede optie? http://afuture.nl/productview.php?productID=1027001

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Je kunt dat inderdaad doen. En die je gelinkt hebt is ook wel een goede keuze. Hou er wel rekening mee dat je alles wel moet overzetten. (vooral je besturingssysteem, die heeft nog het meeste baat bij een SSD)

Ryzen 3600 - GTX1060

• mbvr
Is dit overzetten makkelijk? Is dit gewoon een kwestie van de Windows 8 map knippen en plakken?

• mbvr
Is deze kaart trouwens goed genoeg voor de komende jaren? Ook voor GTA V op hoogste settings?

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:20

Esumontere

Floep, banaan.

Samsung levert software bij de SSD waarmee je supersimpel je Windows installatie kunt overzetten. Het is echter geen kwestie van de Windows 8 map knippen en plakken, dat is op vele manieren beveiligd, gezien je je Windows installatie daarmee kapot kan maken.

Verder ziet je systeem er goed uit en lijkt het inderdaad, met de al eerder aangegeven veranderingen, een systeem waar je de komende tijd wel mee vooruit kan. Eventueel kan je ook een HD 7970 kopen, zelfde chip als de 280X voor een (iets) liever prijsje: pricewatch: XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation

• mbvr
Is de komende tijd een jaar of 3 of 4? ;)
Ik denk dat ik bij de R9 blijf, wel bedankt voor de tip.
En over Windows 8, dit moet dus geen probleem zijn :)
Hartstikke bedankt!

• SirKartoffel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-04 08:17
Zou je niet i.p.v de harde schijf nu de ssd kunnen kopen?
Dan heb je wel wat minder ruimte voor games, programma's en bestanden, maar je hebt niet het gedoe met windows opnieuw installeren en je hebt meteen een snel systeem.
Heb je niet nog ergens een oude harde schijf liggen?

• mbvr
Ik denk niet dat dit handig is. Ik ga veel spellen doen en ik heb geen oude harde schijf. Ik wil wel graag een ssd toevoegen, maar dit komt dus later.
Pagina: 1