Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 20:22

jotheman

Was like that when I got here!

Topicstarter
Ik heb een aantal maanden geleden de OpenVPN-appliance gebruikt om een VPN (bridge) op te zetten m'n cloud VM's. Dat werkte prima. Door een stom foutje heb ik de (verkeerde) VHD weggegooid bij het migreren van de machine.
Met de nieuwe geüpdate appliance die te downloaden is op de website krijg ik het werkelijk niet meer werkend. Op basis van forum-posts merk ik dat ik niet de enige ben. Helaas kan bij het archive op de site niet meer de oude versie van de appliance downloaden, alleen de losse software.

Heeft er iemand nog een de oude appliance die ik op een op andere manier kan overnemen? Of anders een alternatief om een bridge op te zetten via geNATte software? Bij voorkeur een appliance-achtige oplossing.
Alvast bedankt!

I see dead pixels...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik hoop dat een resultaat van die actie is dat je vanaf nu wel alles netjes backupt ;)
Of anders een alternatief om een bridge op te zetten via geNATte software?
Waarom niet Linux + OpenVPN zelf installeren? Dan weet je tenminste ook wat er precies draait en is het hopelijk voortaan gemakkelijker om uit te zoeken wat er aan de hand is. Al snap ik best dat de VPN-verbinding niet de kern is van je werk en een appliance gemakkelijker is.

Zie dan inderdaad bovenstaande. Al zijn OpenPN 1.8.3 en Ubuntu 8 overigens geen van beide nieuw te noemen. Iets van 5+ jaar oud? Iets zegt me dat daar wel wat veiligheidsproblemen kunnen bestaan. Ik zou dan wat andere hits van bovenstaande Google-tip proberen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Puur een hint dat er wel oude(re) versies available zijn natuurlijk

Iperf

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

I know, maar ik wilde dat even duidelijker maken richting de TS :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• jotheman

jotheman

Topicstarter
Thx voor de posts allen :)

De backup, tja... "ach het is maar die testomgeving" waarvan je achteraf denkt "hmmm was toch wel handig geweest om te backuppen" inderdaad. De backup was ingericht zo'n dag nadat ik hier achter kwam, iets met een verdronken kalf en een put ;)

De downloads die beschikbaar zijn, zijn helaas alleen van de losse clients, ook degene waar jij bijvoorbeeld naar refereert fish. De appliances zijn eenvoudig in te laden en draaiend te krijgen, vandaar dat ik die ook een had. (zie hier: http://openvpn.net/index....wnload-openvpn-as-vm.html)
Het mooie daarvan is dat ik juist niet die specifieke linux kennis nodig heb, ik heb (lees: neem) inderdaad namelijk niet de kennis noch de tijd om erin te investeren om die op te bouwen ;)
Qua security is een oude versie idd niet optimaal, maar aangezien ik firewall-technisch toch alleen maar verbindingen vanuit mijn cloud-machines toesta is dat niet direct een probleem.

Misschien inderdaad een beter idee om toch eens naar alternatieven te kijken. Moet wel zeggen dat ik blij verrast was door de eenvoud van OpenVPN en vandaar dacht, toch eens kijken of dat niet nog eens lukt. Dat viel dus nogal hard tegen helaas... :'(

I see dead pixels...

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ik heb mijn oude OpenVPN appliance-testimage overigens laatst weggegooid met de laptop waar het op stond. Heel misschien heb ik nog een oude backup. Zo ja (en dan is te delen volgens auteursrecht) zal ik die morgen uploaden.

https://solutionexchange....oducts/free-vpn-appliance linkt overigens naar een oudere versie (niet getest).

[q] aangezien ik firewall-technisch toch alleen maar verbindingen vanuit mijn cloud-machines toesta [q]
Dus enkel toegang vanaf enkel(e) IP-adres(sen)? Evt. zijn dan misschien ook wel andere routeringsmogelijkheden te overwegen.

-

Alternatief is of de problemen met de meest recente versie oplossen of wachten tot er een patch komt (als je niet de enige bent).

• jotheman

jotheman

Topicstarter
Hoihoi,

Dat is inderdaad een oude versie, maar alweer flink verouderd. Ik ga even kijken of het daarmee lukt, dank!
Als je de een-na-laatste versie nog hebt houd ik me aanbevolen, aangezien het opensource dacht ik dat uitwisselen ook geen probleem zou zijn. Bedankt voor het checken in ieder geval alvast!

Het probleem met de huidige versie houd ik inderdaad gewoon in de gaten in de tussentijd.

Groeten Jop

I see dead pixels...

Pagina: 1