Halloo,
Mijn game systeem begint een beetje oud te worden en is aan vervanging toe. Nou zit ik met een paar vragen, dus vraag ik mijn medetweakers hier even.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Next-gen gaming! Ik wil dus voor al alle nieuwe games kunnen spelen, zoals BattleField 4, GTA V en alles wat erna komt. Dit met het liefst alle settings op het hoogst.
Ik ben eerst nog niet van plan om te overclocken. Maar in de toekomst misschien wel.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet meer dan €1050.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik neem al het rand apparatuur mee naar me volgende PC. Verder heb ik al een 240 gig SSD:
pricewatch: Kingston SSDNow V300 240GB
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik wil het geluidsniveau graag laag houden.
Ik heb zelf al 2 systemen samen gesteld:
Intel:
AMD:
CPU
Ik heb dus 2 builds uitgezocht met 2 verschillende CPU's. Nu vraag ik me dus af wat beter is voor de toekomst, Intel of AMD?
Intel heeft voordeel van 4 sterke cores en doet het vooral in games die weining cores gebruiken erg goed.
AMD heeft 8 cores, wat in de toekomst erg interresant kan worden, omdat de nieuwe consoles ook 8 cores zijn.
Wat raden jullie aan voor nextgen gaming, Intel of AMD?
Videokaart
Ik heb de videokaart expres uit de lijst gelaten, omdat ik daar nog niet over uit ben. De AMD R9 290 past perfect in de lijst wat prijs betreft, maar zoals in review te zien, maakt het lawaai als een stofzuiger. Nu weet ik niet hoelang het gaat duren tot de non-reference coolers uit zijn, en is het de vraag of ik daar zo lang op wil wachten. Ik kan ook nu direct de AMD R9 280X kopen welke al stille coolers voor te krijgen zijn en ik nu kan bestellen.
Raden jullie het aan om even te wachten tot de nieuwe R9 290?
Verder vraag ik nog even advies wat jullie vinden van de rest van de lijst componenten.
Alvast bedankt iedereen!
Mijn game systeem begint een beetje oud te worden en is aan vervanging toe. Nou zit ik met een paar vragen, dus vraag ik mijn medetweakers hier even.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Next-gen gaming! Ik wil dus voor al alle nieuwe games kunnen spelen, zoals BattleField 4, GTA V en alles wat erna komt. Dit met het liefst alle settings op het hoogst.
Ik ben eerst nog niet van plan om te overclocken. Maar in de toekomst misschien wel.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet meer dan €1050.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik neem al het rand apparatuur mee naar me volgende PC. Verder heb ik al een 240 gig SSD:
pricewatch: Kingston SSDNow V300 240GB
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik wil het geluidsniveau graag laag houden.
Ik heb zelf al 2 systemen samen gesteld:
Intel:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 194,89 | € 194,89 |
| 1 | MSI Z87-G45 Gaming | € 125,- | € 125,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | CM Storm Scout 2 Gunmetal Gray | € 72,20 | € 72,20 |
| 1 | Corsair Vengeance Pro CMY8GX3M2A1866C9R | € 88,95 | € 88,95 |
| 1 | OCZ ModXStream Pro 700W | € 62,76 | € 62,76 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 643,70 | |
AMD:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-8350 Black Edition | € 167,- | € 167,- |
| 1 | Asus M5A99FX Pro R2.0 | € 121,50 | € 121,50 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | CM Storm Scout 2 Gunmetal Gray | € 72,20 | € 72,20 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 35,10 | € 35,10 |
| 1 | Corsair Vengeance Pro CMY8GX3M2A1866C9 | € 82,80 | € 82,80 |
| 1 | OCZ ModXStream Pro 700W | € 62,76 | € 62,76 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 641,26 | |
CPU
Ik heb dus 2 builds uitgezocht met 2 verschillende CPU's. Nu vraag ik me dus af wat beter is voor de toekomst, Intel of AMD?
Intel heeft voordeel van 4 sterke cores en doet het vooral in games die weining cores gebruiken erg goed.
AMD heeft 8 cores, wat in de toekomst erg interresant kan worden, omdat de nieuwe consoles ook 8 cores zijn.
Wat raden jullie aan voor nextgen gaming, Intel of AMD?
Videokaart
Ik heb de videokaart expres uit de lijst gelaten, omdat ik daar nog niet over uit ben. De AMD R9 290 past perfect in de lijst wat prijs betreft, maar zoals in review te zien, maakt het lawaai als een stofzuiger. Nu weet ik niet hoelang het gaat duren tot de non-reference coolers uit zijn, en is het de vraag of ik daar zo lang op wil wachten. Ik kan ook nu direct de AMD R9 280X kopen welke al stille coolers voor te krijgen zijn en ik nu kan bestellen.
Raden jullie het aan om even te wachten tot de nieuwe R9 290?
Verder vraag ik nog even advies wat jullie vinden van de rest van de lijst componenten.
Alvast bedankt iedereen!