Windows 8: BAD_POOL_HEADER

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-10 17:22
Ik heb een search gedaan en vond geen gerelateerd topic. Als ik er over gekeken heb mag je best een link plaatsennaar de oplossing ipv alles opnieuw te typen. ;)

Ik draai dus Windows 8 (OEM, 64bit). APU = AMD A8-5500
Omdat ik de pc als htpc wil gebruiken heb ik de Realtek audio drivers verwijderd.
Net daarvoor kreeg ik meldingen van MediaPortal dat voor verschillende add-ons updates beschikbaar zijn. Die heb ik dus geïnstalleerd.

Sinds (dus na de installatie EN het verwijderen van de Realtek drivers) krijg ik op onregelmatige basis BSOD's met de melding: BAD_POOL_HEADER
Er kwam eerst een andere melding: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
Die verdween na 2 automatische reboots en werd vervangen door de BAD_POOL_HEADER error.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Al geprobeerd die drivers te herinstalleren en te kijken of dat het probleem oplost? Daarna kunnen we dan een permanente oplossing zoeken....

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-10 17:22
Wel, na een avondje zoeken en testen blijkt hij enkel BSOD's te geven als ik met FireFox surf.
Wat dat met de voorgaande acties temaken heeft is me een raadsel.

Maar andere zaken werken niet met de Realtek drivers, dus die weer installeren helpt niet echt. Dan kan ik de htpc nog niet gebruiken.

Ik ben al te lang aan het knoeien en heb misschien elders nog fouten gemaakt.
Ik heb besloten om de pc een clean install te geven en van daaruit alles in orde te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:45

DarkSide

theres no place like ::1

Heb je de dump al eens bekeken om specifiek te achterhalen welke driver een probleem geeft?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Heeft de clean install geholpen?

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-10 09:29
Toevallig. heb dezelfde meldingen op twee werkstations (beide vandaag).

Een gebruiker meldde het zelf te hebben opgelost, door alle optionele updates te installeren (alleen IE11 staat beschikbaar)...

Zelf dacht ik Office 2013 (maandag mee begonnen), maar dat lijkt toch niet te oorzaak.

Hardware lijkt ook prima. Mocht ik de oorzaak vinden, dan zal ik het posten.

edit:
nm. Kan zoveel oorzaken zijn schijnbaar. Image terug, opnieuw Office geïnstalleerd en geen probleem meer

[ Voor 13% gewijzigd door _H_G_ op 21-11-2013 11:25 ]

Pagina: 1