Ik wil van mijn Lenovo M58p workstation een media center maken. Nu is het probleem echter dat de computer geen HDMI uitgang heeft en de DisplayPort geen geluid meegeeft (is een oudere versie). Hierdoor dacht ik eraan om een videokaart aan te schaffen zodat ik het geluid en beeld in HD kan versturen naar mijn TV. Helaas betreft mijn workstation een model waarin alleen low profile PCI videokaarten kunnen worden geplaatst en er zijn nauwelijks videokaarten beschikbaar die werken in dit systeem.
Nu denk ik eraan om het allemaal via een ander weg op te lossen. Namelijk een DisplayPort > HDMI convertor te kopen en een externe / interne PCI 5.1 geluidskaart zodat het geluid via SP/DIFF kan worden verstuurd. Wat ik mij nu alleen afvraag is of dit wel juist is? Is het niet zo dat het geluid dan sneller wordt verstuurd waardoor het geluid niet synchroon loopt met de video? Of is dat geen probleem denken jullie?
Nu denk ik eraan om het allemaal via een ander weg op te lossen. Namelijk een DisplayPort > HDMI convertor te kopen en een externe / interne PCI 5.1 geluidskaart zodat het geluid via SP/DIFF kan worden verstuurd. Wat ik mij nu alleen afvraag is of dit wel juist is? Is het niet zo dat het geluid dan sneller wordt verstuurd waardoor het geluid niet synchroon loopt met de video? Of is dat geen probleem denken jullie?