Virtuele omgeving creëeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06:43
Hallo allen,

Ik heb een poos zitten zoeken maar kan maar niet vinden wat ik zoek, terwijl het volgens mij heel simpel moet zijn. Alweer een jaar of 10 geleden had ik een speciale USB-stick (cruzer) waarmee je een soort van virtuele eigen omgeving kon starten op een gastcomputer.

Inmiddels moet ik voor m'n werk vaak naar het verre buitenland en dusver verstoken van de Nederlandse tv en dergelijke. Maar met een verzameling series en films op xbmc, en sab om Nederlandse tv-programma's te downloaden kan ik me ook op brakke internetverbindingen wel redden.
Nu neem ik steeds m'n eigen netbook mee, maar dat is steeds gedoe, omdat ik ook m'n laptop van de zaak bij me heb.

Komt eindelijk mijn vraag: is er een soort programma die een USB omzet in een eigen virtuele omgeving met bijv xbmc en sab, wat volledig buiten de moedercomputer om loopt?

Het systeem is door onze systeembeheerders wel dichtgezet dat je niks als administrator kan doen. Maar het is me al wel gelukt sab op een stick te installeren en die dan alsnog te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 14:21

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Met portable apps kan je een hoop dingen van een usb stick draaien. Maar als het systeem echt dicht zit wordt het lastig. Als je kan booten van usb kan je natuurlijk ook gewoon een linux omgeving starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
Dennisdn schreef op zondag 10 november 2013 @ 18:06:

Komt eindelijk mijn vraag: is er een soort programma die een USB omzet in een eigen virtuele omgeving met bijv xbmc en sab, wat volledig buiten de moedercomputer om loopt?

Het systeem is door onze systeembeheerders wel dichtgezet dat je niks als administrator kan doen. Maar het is me al wel gelukt sab op een stick te installeren en die dan alsnog te draaien.
Met Windows 8 (en 8.1) kun je een Windows To Go installatie maken. Je stopt dan een (geschikte) USB stick in de laptop en start hier vanaf op, dan heb je dus een werkende Windows 8 installatie. Werkt overigens alleen met de Enterprise versie van Windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06:43
Ik ga mij er eens in verdiepen. Dank voor de antwoorden zo ver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
TheVMaster schreef op zondag 10 november 2013 @ 22:44:
[...]

Met Windows 8 (en 8.1) kun je een Windows To Go installatie maken. Je stopt dan een (geschikte) USB stick in de laptop en start hier vanaf op, dan heb je dus een werkende Windows 8 installatie. Werkt overigens alleen met de Enterprise versie van Windows 8.
Met Windows 7 werkt Windows To Go met alle edities van Windows, ook met de servervarianten.
Met Windows Vista werkt Windows To Go ook met alle edities, maar niet op alle chipsets.

[ Voor 12% gewijzigd door Trommelrem op 11-11-2013 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Trommelrem schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:16:
[...]

Met Windows 7 werkt Windows To Go met alle edities van Windows, ook met de servervarianten.
Met Windows Vista werkt Windows To Go ook met alle edities, maar niet op alle chipsets.
Ehh....wat heeft het wel of niet werken van Windows To Go (booten vanaf USB stick) te maken met het OS wat eventueel op die client geinstalleerd staat? Dat het met de chipset wel of niet werkt kan ik snappen, maar het maakt in theorie natuurlijk niet uit wel OS er op de client staat waar je je To Go stick in stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Omdat je zegt dat het alleen met de Enterprise versie van Windows 8 werkt. Met Windows 7 kun je zelfs van de Starter Editie een Windows To Go op je USB stick zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Trommelrem schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:11:
Omdat je zegt dat het alleen met de Enterprise versie van Windows 8 werkt. Met Windows 7 kun je zelfs van de Starter Editie een Windows To Go op je USB stick zetten.
Dus jij zegt dat je van een Windows 7 ISO een Windows To Go stick kunt maken? Voor zover ik het weet worden alleen Windows 8 en 8.1 Enterprise editie ondersteund. Heb je hier een bron voor?

Om een Windows To Go stick te maken heb je natuurlijk Windows 8 (of 8.1) Enterprise nodig....

Of we begrijpen elkaar verkeerd dat kan natuurlijk ook....

[ Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 11-11-2013 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Je bedoelt toch dat je een werkende Windows vanaf een USB apparaat opstart? Dus een gedeployedete Windows? Niet de installatie dus. Een Windows die je mee kunt nemen naar andere computers?

Dat kan al vanaf Vista en vanaf Windows 7 wordt het ook door Microsoft ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-10 15:39

ResuCigam

BOFH

Heb je daar ook een bron van? Want volgens mij heeft TheVMaster gelijk.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Daar zijn heel veel bronnen van. O.a. hier voor Embedded, maar voor de standaard editites (en de serveredities) zijn er ook vele bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Wiki quote:
"Before Windows 8, only embedded versions of Windows, such as Windows Embedded Standard 7, supported booting from USB storage devices "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Hyper-V 2008 R2 ondersteunt het out of the box. Windows 7 ondersteunt het na de registerupdate. Windows 2008 R2 ondersteunt het ook na de registerupdate. Daarom zei ik o.a. deze url. Er zijn veel meer bronnen en KB artikelen. Windows 7 ondersteunt USB boot gewoon. Hoe kun je anders WinPE in FLAT booten?

[ Voor 19% gewijzigd door Trommelrem op 11-11-2013 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Je roept nu al een paar keer dat er 'vele bronnen' zijn wbt windows 7 to-go. Het zou handig zijn als je er dan eentje post misschien? Je roept eerst dat het al vanaf Vista kan en nu begin je over Windows Server 2008R2.

Tot die tijd sluit ik mij nog steeds bij VMaster aan: Windows to-go voor de desktop kan pas vanaf Windows 8 (enterprise edition).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Ik heb zojuist de meest duidelijke url geplaatst, nota bene van de Microsoft website zelf. Als je die url leest, dan zie je hoe je Windows 7 usb bootable kunt maken. Ook al is die url voor Embedded, het is toepasbaar op alle edities, waaronder Starter, Professional en Ultimate.

Er is ook een KB artikel die hetzelfde beschrijft voor Windows 7 en 2008 R2. Ik kan die vanavond wel opzoeken, als ik hem uberhaupt heb gebookmarkedet.

[ Voor 21% gewijzigd door Trommelrem op 11-11-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Trommelrem schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:59:
Ik heb zojuist de meest duidelijke url geplaatst, nota bene van de Microsoft website zelf. Als je die url leest, dan zie je hoe je Windows 7 usb bootable kunt maken. Ook al is die url voor Embedded, het is toepasbaar op alle edities, waaronder Starter, Professional en Ultimate.

Er is ook een KB artikel die hetzelfde beschrijft voor Windows 7 en 2008 R2. Ik kan die vanavond wel opzoeken, als ik hem uberhaupt heb gebookmarkedet.
Ik heb het over officiele support voor Windows To Go en niet over een Windows installatie die wil opstarten vanaf een USB stick....Windows To Go wordt alleen ondersteund met Windows 8 en 8.1 Enterprise. Die link die jij aangeeft heeft het over over Windows 7 Embedded en niet over een full blown Windows installatie. Dit is overigens juist als een van de paradepaardjes van Windows 8 gedemonstreerd op TechEd.

[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 11-11-2013 23:23 ]

Pagina: 1