Om een upgrade voor een 27'' iMac uit 2011 (i5, 2.7Ghz, 4GB RAM, 1TB HDD) in ofwel RAM of SSD te verantwoorden heb ik wat hulp nodig. Vooral met Photoshop, video bewerken en andere zwaardere programma's is het merkbaar dat wat extra kracht wenselijk is. Heb het overigens beide nog nooit gedaan maar begrijp dat vooral de RAM upgrade vrij gemakkelijk is uit de diverse tutorials op YouTube.
Mijn vragen zijn:
Zou een upgrade daadwerkelijk verschil maken voor ons gebruik? Zoja: welke zouden jullie kiezen / wat zou meer snelheidswinst opleveren, een SSD of een RAM upgrade?
Ik las ergens dat je max. 4GB RAM per slot kan hebben, maar ook bronnen die zeggen dat 32GB RAM de max. is dus dat 8 mogelijk is. Weet iemand wat het max. per slot is voor deze iMac?
En wat is dan aan te raden? Een extra module van 8GB aanschaffen? Twee of drie van 4GB?
Is er een specifiek soort RAM die geschikt/het best is, zoja welke?
Alvast bedankt!
Mijn vragen zijn:
Zou een upgrade daadwerkelijk verschil maken voor ons gebruik? Zoja: welke zouden jullie kiezen / wat zou meer snelheidswinst opleveren, een SSD of een RAM upgrade?
Ik las ergens dat je max. 4GB RAM per slot kan hebben, maar ook bronnen die zeggen dat 32GB RAM de max. is dus dat 8 mogelijk is. Weet iemand wat het max. per slot is voor deze iMac?
En wat is dan aan te raden? Een extra module van 8GB aanschaffen? Twee of drie van 4GB?
Is er een specifiek soort RAM die geschikt/het best is, zoja welke?
Alvast bedankt!