Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-11 21:03
Ik ben op zoek naar een nieuwe TV met een budget van 1000 euro.

Facts/Eisen:
  • Kijkafstand 4.5m
  • 50" / 55"
  • LED/LCD
  • Hele smalle rand
  • Dun, TV wordt opgehangen
  • Ambilight vind ik wel mooi, maar hoeft niet per se
  • Smart TV, belangrijk dat dat soepel werkt, YouTube/Uitzending gemist etc
  • 3D hecht ik geen waarde aan
  • CI+ module, Ziggo
Gebruik
  • HD/digitaal TV kijken
  • Grote kans dat er een PS3/PS4 op aangesloten wordt in de toekomst.
  • Ik sluit er een computer met HDMI op aan voor films, beeld moet scherp zijn
  • In de toekomst een Popcorn Hour als mediaspeler.
Ik heb weinig ervaring met TV merken, al hebben Samsung/Philips wel enige voorkeur vanwege naam/ervaring. Heb het gevoel dat wat minder populaire merken vaak af doen qua software. Trage menu's en omslachtige UI.

[ Voor 15% gewijzigd door brentnl op 10-11-2013 17:10 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Binnen je budget is in mijn ogen de 50 inch ST60 van Panasonic met afstand de beste tv die je binnen je budget kan kopen.

LCD's in deze prijsklasse zijn qua beeldkwaliteit altijd van mindere kwaliteit dan een plasma. Ze hebben allemaal last van backlight bleeding en vaak ook motion blurring. Dat laatste zeker bij een groot beeldformaat zoals jij zoekt. Zeker wanneer je ook gaat gamen op dit schermformaat zit je met een lcd niet goed.

3D is een optie waar je eigenlijk niet naar moet kijken; dat zit eigenlijk wel op elke tv tegenwoordig. Van smart-tv moet je jezelf niet al te veel voorstellen. Het werkt meestal wel aardig, meer ook niet.

• brentnl
Mijn moeder heeft thuis een plasma (weliswaar 5 jaar oud) , maar voor m'n gevoel zijn die altijd net wat groter/lomper dan een LED variant. En qua verbruik? Maakt dat veel uit?