Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lectori Salutem,

Onlangs was ik van plan om Mozilla Thunderbird te installeren als e-mailclient op mijn desktopomgeving. Echter lees ik op verschillende nieuwssites (waaronder tweakers)dat de ontwikkeling van Thunderbird gestaakt wordt.

De reden voor mij om voor Thunderbird te kiezen was dat ik op zoek ben naar een gratis / goedkoop opensource e-mailclient.

Nu vroeg ik mij af of het nog wel de moeite is voor mij om nog Thunderbird te installeren en configureren als e-mailcient? Zal de beveiliging na een jaar zo lek als een zeef zijn? Is de e-mailclient Thunderbird hierdoor afgeschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je haalt een artikel van anderhalf jaar geleden aan.. En zoals je ook daar kunt lezen, kan de community de ontwikkeling prima overnemen, ook voor beveiligingslekken. Daar hoef je echt geen "groot" consortium als Mozilla voor te hebben lijkt me.

Dus nee, na een jaar is Thunderbird nog steeds niet zo lek als een zeef :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op zondag 10 november 2013 @ 16:51:
Je haalt een artikel van anderhalf jaar geleden aan.. En zoals je ook daar kunt lezen, kan de community de ontwikkeling prima overnemen, ook voor beveiligingslekken. Daar hoef je echt geen "groot" consortium als Mozilla voor te hebben lijkt me.

Ik vraag me echter af in hoeverre de community daadwerkelijk de ontwikkeling zal overnemen. Hoe groot is de gemeenschap en zijn ze competent genoeg om de veiligheid van de software te waarborgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/thunderbird/releases/

Na de aankondiging medio 2013 zijn er nog best wat releases geweest.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En vergeet ook niet dat nog geen 2 weken geleden nog een release is geweest: meuk: Mozilla Thunderbird 24.1.0.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 12:42
De reden dat ik TB nooit gebruikt heb, is omdat er geen support voor MAPI/Exchange inzit, enkel IMAP/POP. Dit maakt het gebruik van shared resources erg lastig (kalender, contacten en taken).

Maar meer ontopic: als ik jou was TB gewoon verder gebruiken. Het doet blijkbaar voor jou wat het moet doet - never change a winning team. Het blijft opensource met fantiekelingen, dus het zal wel geüpdate blijven.

Enne, leuk dat je gymnasium gedaan hebt, maar groeten hoeft hier niet :)

Edit: typos

[ Voor 4% gewijzigd door Jolke op 12-11-2013 09:08 ]

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Osiris schreef op zondag 10 november 2013 @ 16:51:

Vermoedelijk inderdaad niet zo lek als een zeef, maar ik ben wel benieuwd of simpele issues zoals deze met betrekking tot S/MIME verificatie snel adequaat worden opgelost.
Jolke schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 09:07:
... geen support voor MAPI/Exchange ... Dit maakt het gebruik van shared resources erg lastig (kalender, contacten en taken). ...
Ik gebruik Thunderbird met Lightning (&de sogo-plugin) af en toe, en dat werkt op zich prima voor kalender/taken (geen MAPI uiteraard).
Verwijderd schreef op zondag 10 november 2013 @ 16:47:
...
De reden voor mij om voor Thunderbird te kiezen was dat ik op zoek ben naar een gratis / goedkoop opensource e-mailclient.

Nu vroeg ik mij af of het nog wel de moeite is voor mij om nog Thunderbird te installeren en configureren als e-mailcient? Zal de beveiliging na een jaar zo lek als een zeef zijn? Is de e-mailclient Thunderbird hierdoor afgeschreven?
Je kan altijd onderzoeken of de functies die je in een client zoekt ook in andere, wellicht actievere projecten te vinden zijn. Als je alleen een gratis/goedkope opensource e-mailclient voor POP3/IMAP zoekt zijn er een aantal andere opties, maar volgens mij niet zo gek veel, dus dat moet nog wel te vergelijken zijn.

• ThePowershift
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-07 18:32

ThePowershift

De Vakidioot

Gewoon gebruiken zeg ik.

De R&D zal wel goed zitten, of werk je met zulke gevoelige info?

Ik blijf bij mijn Exchange server handig met het invoeren en syncen van mijn agenda's.

en dat heeft TB dan weer net even niet....

Greetz, ThePowershift

Pagina: 1