Ik ben een systeempje aan het samenstellen dat een laptop moet vervangen die nog nooit van het bureau waar hij al 5 jaar staat is afgekomen. Ter vervanging lijkt een laptop me dus overbodig, en is een compact systeem handiger (die kan ik ook nog tegen de muur schroeven, of aan de monitor).
Er zal af en toe een brief op worden getikt, wat e-mail gelezen en een Albelli/Hema/... fotoboek op worden gemaakt. De kleinkinderen zitter er ook af en toe een flash-spelletje op te spelen. Al met al extreem lage performance eisen dus. Ze is bekend met Windows (Vista), dus ik wil graag een bekende Windows versie voor haar er op zetten.
Omdat het systeem in de woonkamer komt te staan, is het prettig als het stil is (absolute stilte hoeft niet: een rustige fan is prima). Als de flash-spellen worden gespeelt, is het fijn voor de rest van de aanwezigen als er een koptelefoon op kan worden aangesloten
. Muis, toetenbord en printer zijn al aanwezig.
Het budget is 800 euro, maar dat hoeft zeker niet op.
Ik zat te denken aan een MacMini met Bootcamp en Windows 7:
of een Intel NUC:
Maar beiden lijken me nog wel over-powered. Is iets als een Zotac zbox nano (ca 200 euro) ook stil? Die is al weer wat ouder, en geeft dus minder performance per euro lijkt me.
Tzt moet er ook nog een nieuwe monitor komen, iets als dit: Samsung s22c300h (22", 120 euro). Is een all-in-one dan aan te raden? Die zijn bijna altijd lelijk (behalve een iMac, maar die is wat te duur).
Er zal af en toe een brief op worden getikt, wat e-mail gelezen en een Albelli/Hema/... fotoboek op worden gemaakt. De kleinkinderen zitter er ook af en toe een flash-spelletje op te spelen. Al met al extreem lage performance eisen dus. Ze is bekend met Windows (Vista), dus ik wil graag een bekende Windows versie voor haar er op zetten.
Omdat het systeem in de woonkamer komt te staan, is het prettig als het stil is (absolute stilte hoeft niet: een rustige fan is prima). Als de flash-spellen worden gespeelt, is het fijn voor de rest van de aanwezigen als er een koptelefoon op kan worden aangesloten
Het budget is 800 euro, maar dat hoeft zeker niet op.
Ik zat te denken aan een MacMini met Bootcamp en Windows 7:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 83,- | € 83,- |
| 1 | Apple Boot Camp | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Apple Mac Mini (najaar 2012) 2,5GHz Dual Core | € 627,99 | € 627,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 710,99 | |
of een Intel NUC:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Next Unit of Computing (3de generatie) Core i3-4010U | € 247,51 | € 247,51 |
| 1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 83,- | € 83,- |
| 1 | Crucial mSata M500 120GB | € 86,12 | € 86,12 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 416,63 | |
Maar beiden lijken me nog wel over-powered. Is iets als een Zotac zbox nano (ca 200 euro) ook stil? Die is al weer wat ouder, en geeft dus minder performance per euro lijkt me.
Tzt moet er ook nog een nieuwe monitor komen, iets als dit: Samsung s22c300h (22", 120 euro). Is een all-in-one dan aan te raden? Die zijn bijna altijd lelijk (behalve een iMac, maar die is wat te duur).
I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum