Aansluitingen oude versterker gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• Jippe vD
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-12-2025
Hallo,

Van de stereotoren van mijn ouders is net het cd-gedeelte overleden. De versterker is echter nog over, steenoud ding (JVC DX-E98BK), maar werkt nog prima. Ik wilde hem graag als uitbereiding gebruiken op mijn huidige 5.1 surround sound systeem (Yamaha RX-V465 met Harman/Kardon HKTS11) om er een 7.1 surround sound van de te maken, te JVC-versterker is immer 2.0. Mijn Yamaha-versterker heeft een pre-out voor rear-speakers door middel van 2 tulpstekkers. (dus uiteraard één per speaker)

Mijn punt is: hoe sluit ik deze aan op de oude versterker? Er zitten een aantal aansluitingen op - zie foto's (http://s1279.photobucket....0Versterker?sort=3&page=1) - maar ik weet niet waar deze voor zijn en of ik ze zomaar kan koppelen zonder dat het in brand vliegt.

Alvast bedankt.

Jippe

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:49

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik zou zeggen: de VCR/DAT IN. De VCR OUT is een uitgang (duh :P), Phono is voor platenspelers en is mogelijk versterkt dus die wil je niet hebben en de eerste foto uit je album toont alleen uitgangen als ik me niet vergis.

[ Voor 10% gewijzigd door Orion84 op 10-11-2013 16:24 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Yep, dat is je enige optie buiten een speciale connector fixen voor die andere ingangen. De phono-ingang heeft een RIAA-curve voorversterker erin zitten dus dat gaat voor geen meter klinken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Jippe vD
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-12-2025
Aha, dank jullie wel. Dan zal ik dat proberen. Ik wist wel dat de uitgangen niet bedoeld waren voor inputsignalen, maar ik dacht ik doe maar gewoon een foto van alles, mocht iemand denken het nodig te hebben.

Is er nog iets bijzonders aan VCR/DAT ingangen voordat ik hem aansluit, of gaat dat naadloos?

Jippe