PC slaat gewoon af (P166@275)

Pagina: 1
Acties:

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
Mijn P166MMX (late versie) loopt op 275 (2,5x110). Eerst op 290Mhz, lipe voor 2 maanden stabiel.
Wat hij nu steeds vaker doet is dat als ie een nieuwe opdracht krijgt (meestal het starten van een programma) dat ie gewoon afslaat en opnieuw boot.

Systeem:

Gygayte GA-5AA (Geleik aan Asus P5A)
Ali Aladdin V Chipset
P166MMX
Voltage 3,0v
Titan standaard koeling
PC100 SDRAM
Voodoo3 2000 (word erg heet)
ISA soundkaart?!
200Watt Zeck Voeding

Misschien is het probleem dat de voeding het niet aankan?

Help!!

Verwijderd

Ik heb het ook met mijn P166MMX.

Ik had hem op 200 staan, maar heb hem net terug gezet. Overklokken vindt de proc niet leuk en met dit weer al helemaal niet.

• Joppe
Die van mij geeft het probleem alleen als ik de voltage verhoog, misschien helpt een 235w voeding wel?

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 10:23
Nou geloof ik je al helemaal niet meer... Zit ikvoor jou een uur te tiepen en tips te geven en ervaringen te delen... tenx man...

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• Joppe
Luister Rubzie, ik zal je alles uitleggen.

Ten eerste, ik krijg hem zo hoog omdat het een Amd K6 Moederbord is, 100Mhz dus, verder heb ik PC-100 SDRAM.
Eerste instelling was 2,5x115Mhz op 3,4v
Dan wordt ie vrij heet en slaat soms af. Er schijnt een soort beveiliging op te zitten dat als ie te heet wordt dat ie afslaat, ik dacht eerst dat het aan de voeding lag maar het gewoon een beveiliging (gelezen op een of andere overkloksite, weet niet meer welke).
Met dit weer (het is hier in Limburg 36graden) wordt ie dus nog heter en slaat ie meteen af, dus terug naar 2.5x110=275Mhz
Dat vind ik dan weer te traag en zet hem eens op 3x95Mhz = 285Mhz. Dat loopt redelijk maar hij slaat toch af een toe af. Ik zet hem af, haal de koeler eraf, voel de temperatuur, zet de koeler er weer op en boot, vervolgens heb ik dat ene stukje geschreven.
Duidelijk?

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Voltage lager zetten!
Zo laag als maar kan.
Mijn P166-classic draait @187.5 (75x2.5) op 2.8 volt (ja je leest het goed hoor).
Dit lijkt alleen zo te werken met de P1 en de P1-MMX, maar maak er gebruik van zou ik zeggen :).
Mijne klapte er dus genadeloos uit met dit weer omdat ik 'm perongeluk op 3,4 volt had gezet ipv 2,8 (even tussendoor, 3.5 is officieel het goeie voltage).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:26

FFF

ook een idee maar dan moet dat wel lukken, misshcien kan hij dat wel niet :)

• Joppe
Voltage staat nu op 3,4, anders haal ik de 285 niet. Hoger gaat niet want dan komt er een vreemd gebrom uit (niet de pc-speaker)
Op 275 heb ik het voltage op 3,0 staan maar dan geeft ie de zelfde problemen
Pagina: 1