Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor studie (max €900)

Pagina: 1
Acties:

• graphy
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10 19:45
Beste tweakers,

Ik heb een laptop nodig voor mijn studie, het liefst een lichte laptop (onder de 2kg) die goed kan presteren en niet heet wordt

waarvoor ik hem gebruik:
video editing (Premiere)
Photoshop..
eigenlijk de gehele Adobe master collection

games (LoL, CS:GO, Diablo3, Torchlight 2)

het liefst een klein formaat (14 inch) of een niet zo'n brede laptop (het liefst niet breder dan 340mm)

Heb zelf deze gevonden: pricewatch: Acer Aspire V7-482PG-54208G52tii

Alleen hoor slechte verhalen over de temperaturen die het haalt.. en dat schrikt mij het meeste af
en het feit dat het een i5 4200U is en dat het misschien niet voldoende is voor de taken die ik wil uitvoeren?

Alvast bedankt! :)

[ Voor 7% gewijzigd door graphy op 10-11-2013 15:46 . Reden: toevoeging ]

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
pricewatch: Sony Vaio SVS1512V1E
Wel wat groter (maar niet zwaarder :D) en de koeling is subliem. Dat kan ik uit eigen ervaring bevestigen. Het scherm is bijna net zo goed als dat van de Acer, de full voltage i5 is wat geschikter voor photoshop en dergelijke. Ook de door jou genoemde games zullen perfect draaien (je kan zelfs de gpu flink overclocken dankzij de koeling, ik game zelf met een 96% overclock).

Ik denk dat de Acer en de Sony voor jouw budget de beste keuzes zijn. Je zou eventueel de Lenovo e531 of de Asus N56 kunnen overwegen als je bereid bent wat gewicht in te ruilen voor processor kracht en tegelijkertijd nog wat geld te besparen.

• graphy
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10 19:45
Hmm, ziet er goed uit, bedankt voor de tip! wel apart dat hij bij bol.com zoveel duurder is

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Het model wordt uitgefaseerd momenteel. Alleen de opvolger (de Vaio Fit serie) is een stuk minder in de meeste opzichten (bijvoorbeeld schermkwaliteit en koeling). Je ziet wel vaker dat oudere modellen aan het eind sterk uiteenlopende prijzen hebben. Correct verkoopt hem bijvoorbeeld een stuk goedkoper dan de orginele prijs, in tegenstelling tot bol.com.