Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mogelijk nieuwe laptop voor Gamedesign

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen,

ik zit nu in mijn 2e jaar gamedesign (hogeschool) en ik zou graag een nieuwe laptop kopen voor deze richting.
Ik heb in mijn eerste jaar altijd met een macbook pro gewerkt maar omdat we vaak met UDK en Maya moeten werken zoek ik toch een sterkere laptop. Ik game ook redelijk vaak en veel pc games kunnen niet op mac gedraaid worden.

Ik dacht aan een Alienware of Razer maar er zijn zoveel goede laptops op de markt dat ik echt niet weet welke het beste is qua prijs/kwaliteit. Ik heb er geen probleem mee om er wat geld aan te besteden maar dan wil ik ook wel een goede laptop.

Kan iemand me verder helpen?

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Maar niet iedereen heeft dezelfde grens qua geld, wat is die van jou? Renderen is zwaar en medium-high gaming heeft ook sterke hardware nodig + koeling. Ik zou dan denk ik rond de 1300-1400 zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door ByteMe_ op 10-11-2013 16:16 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou maximum tot 1500 willen gaan. Als ik mijn macbook verkoop (met pijn in mijn hart weliswaar) zou ik er nog wel 1200 euro voor kunnen krijgen. Ik heb er 1700 voor betaalt.

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Alienware heeft leuke laptops, voor 1500 heb je dan de alienware 17, echter niet bepaald een highend videocard, zet je die erin (de 770m) zit je al tegen de 1900 aan.

Misschien iets als dit vinden. Sterker videokaart, groot scherm, goede quadcore voor het multithreaden, SSD & extra hd wat handig is.

Of wat lagere specs, maar nog steeds goed

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• AJbeats
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-05-2021
Je zou kunnen kijken voor een externe videokaart. Ik heb hierover ergens wat opgevangen en het kan een goedkope oplossing zijn voor je probleem. Het enige nadeel hiervan is dat je deze in je kamer moet hebben en dus minder goed op school aan de slag kunt. Ik weet niet of sit echt een probleem is maar het is zeker het overwegen waard. Voor de 800 euro die je normaal zou willen uitgeven heb je een fantastische videokaart en scherm dus....

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Die externe videokaart gaat hem niet worden denk ik. Volgens mij zijn die dingen in de meeste gevallen de status van leuk technisch hobbyprojectje nog niet ontstegen. nieuws: Modder koppelt grafische kaart via Thunderbolt aan Macbook Air
Ik zou het knap vinden als jij dit ook voor elkaar krijgt.

Verder ben ik niet heel erg into de echte gamelaptops, maar ik geloof dat er wel een medion model was dat veel waar voor het geld bood en ook kwalitatief wel aardig was (vele malen beter dan clevo barebones in ieder geval). http://tweakers.net/price.../323817;330084/categorie/

Als je je laptop altijd mee naar school moet is het denk ik een stuk fijner om wat kleiners en lichters te hebben: pricewatch: Acer Aspire V7-482PG-54208G52tii
Qua hardware een stuk minder dan 'echte' game laptops, maar verder een heel fijn ding denk ik zo.

• AJbeats
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-05-2021
http://www.anandtech.com/...graphics-from-silverstone

Ik heb er niet zelf mee gewerkt maar volgens mij is dit wel te doen. Het zou fijn zijn als tweakers hier zelf ook wat over schrijft.

Verwijderd

Als je maximumbedrag zo'n €1500 bedraagt kan je misschien beter gaan voor de Samsung Ativbook 8 met I7 quadcore en AMD 8870M. Moet zeker en vast voldoende zijn voor je eisen. Enige nadeel is de trage hardeschijf, maar die je kan eenvoudig vervangen door een SSD.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2013 19:55 ]

Pagina: 1