Hoe verander ik m'n instellingen zodat de PASV functie binnen wsftp aanstaat. Anders probeert die te connecten naar andere poorten en niet alleen naar de standaard 21.
Dan moet Passive Transfer juist uit staan. En je kan die instelling vinden bij de properties van je connectie.
Ik probeer contact te leggen met een server, maar dat wil niet..
Ik gebruik het volgende;
WINSOCK.DLL: Microsoft wsock32.dll, ver2.2, 32bit of Apr 28 1998, at 19:33:24.
WS_FTP LE 5.08 2000.01.13, Copyright © 1992-2000 Ipswitch, Inc.
- -
connecting to 213.10.64.70:21
Connected to 213.10.64.70 port 21
220 ProFTPD 1.2.1 Server (Welkom bij de VDDH ftp server!) [www.vddh.com]
USER tizzwat
331 Password required for tizzwat.
PASS (hidden)
230 User tizzwat logged in.
PWD
257 "/" is current directory.
SYST
215 UNIX Type: L8
Host type (S): UNIX (standard)
PORT 213,51,148,228,4,60
200 PORT command successful.
LIST
! Receive error: Blocking call cancelled
! Retrieve of folder listing failed (0)
QUIT
Weet iemand wat ik bij m'n instellingen moet veranderen..
Ik gebruik het volgende;
WINSOCK.DLL: Microsoft wsock32.dll, ver2.2, 32bit of Apr 28 1998, at 19:33:24.
WS_FTP LE 5.08 2000.01.13, Copyright © 1992-2000 Ipswitch, Inc.
- -
connecting to 213.10.64.70:21
Connected to 213.10.64.70 port 21
220 ProFTPD 1.2.1 Server (Welkom bij de VDDH ftp server!) [www.vddh.com]
USER tizzwat
331 Password required for tizzwat.
PASS (hidden)
230 User tizzwat logged in.
PWD
257 "/" is current directory.
SYST
215 UNIX Type: L8
Host type (S): UNIX (standard)
PORT 213,51,148,228,4,60
200 PORT command successful.
LIST
! Retrieve of folder listing failed (0)
QUIT
Weet iemand wat ik bij m'n instellingen moet veranderen..
Kan iemand mij dan vertellen hoe ik naar poort 21 moet connecten met of ws_ftp of leechftp ??
Ik heb beide geprobeerd en beide worden door de server doorgestuurd naar een andere poort die niet open staat.
Ik snap er niks van !
Ik heb beide geprobeerd en beide worden door de server doorgestuurd naar een andere poort die niet open staat.
Ik snap er niks van !
Ok, kijk hier eens dan, zo stel je het in in WS_ftp pro, dat verschilt waarschijnlijk niet veel van de lite versie:

Daar kan je Passive Transfers dus aan of uit zetten.
En als je op Avanced Properties klinkt kan je de poort instellen, maar standaard staat ie al op 21.

Dat is dus de poort van de server! Het kan heel goed dat je lokaal daar andere poorten gebruikt, als je het opvraagt met netstat -a bijvoorbeeld. Hier krijg je dan altijd nummers boven de 1024 terug. Maar dan nog is de remote connectie gelegd met poort 21, dat zegt netstat er ook bij.

Daar kan je Passive Transfers dus aan of uit zetten.
En als je op Avanced Properties klinkt kan je de poort instellen, maar standaard staat ie al op 21.

Dat is dus de poort van de server! Het kan heel goed dat je lokaal daar andere poorten gebruikt, als je het opvraagt met netstat -a bijvoorbeeld. Hier krijg je dan altijd nummers boven de 1024 terug. Maar dan nog is de remote connectie gelegd met poort 21, dat zegt netstat er ook bij.
Ik word echt gek !! Ik probeer de hele tijd op die server te connecten, maar het lukt niet !! Ik heb eindelijk die passive mode gevonden maar het helpt niks.. Hij logt nog steeds niet in.
Iemand een idee !?
Iemand een idee !?
Verwijderd
Nee.. de topic-creator had gelijk. Poort op 21 laten staan en dan passive juist UIT zetten. Had namelijk zelfde probleem bij Chello uploaden. Steeds om te paar bestanden knalde ie eruit en nu.. doorgaan...
Instellingen zijn bij connect menu - advanced options tab te veranderen.
Instellingen zijn bij connect menu - advanced options tab te veranderen.
Verwijderd
Lijkt wel alsof er een firewall tussen zit. Had ik ook toen de rules van de firewall van mijn VPN3005 niet goed stonden!
waarom geeft ie een 230 als je niet ingelogd bent dan?Verwijderd schreef op 07 juni 2001 @ 22:12:
Ik word echt gek !! Ik probeer de hele tijd op die server te connecten, maar het lukt niet !! Ik heb eindelijk die passive mode gevonden maar het helpt niks.. Hij logt nog steeds niet in.
Iemand een idee !?
dit is een uitlees probleem, je bent immers al ingelogd. als je PASV achter een router hebt moet je even je router zo instellen dat de pasv range open gaat als iemand connect naar je server. Bij mij zijn de poorten 1024-2048 voor PASV mode (niet dus, is maar een voorbeeld230 User tizzwat logged in.
PWD
Pagina: 1