Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvveen
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-04-2022
Hallo allen,

Ik heb een internetverbinding van Tele2 (20 mbps) en een merkwaardigheid hieraan. Ik was bezig met een update uitvoeren van mijn Arch Linux installatie (op een fysieke partitie geladen in VirtualBox, maar dat is denk ik niet relevant) en zag dat elke grote package die gedownload word na ongeveer 30s gethrottled wordt van 2-3 MB per sec tot 50 KB per sec. Dit gold voor 4 verschillende mirrors die volgens Arch allemaal in Nederland gelokaliseerd zijn. Dit is natuurlijk irritant als ik mijn update zo'n 600 MB groot is en ik kan me niet herinneren dat Tele2 mij hiervoor gewaarschuwd zou hebben. Desondanks vraag ik mij af of iemand hier meer van weet en of het wel echt aan Tele2 ligt? Elke package kan ik wel opnieuw downloaden om aan mijn snelheid te blijven overigens.

Met vriendelijke groet,

Nvveen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 23:49
Zo lastig is het toch niet om even van een andere source wat bestanden te downloaden? (speedtest.bbned.nl bvb). Op basis van dit verhaal aannemen dat tele2 aan throttling doet is wel erg kort door de bocht :)

[ Voor 30% gewijzigd door denan op 10-11-2013 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

De TS zegt toch al dat hij 4 verschillende servers heeft geprobeerd?

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 23:49
4 verschillende servers van dezelfde club. Wie weet wat voor peering afspraken die hebben, vandaar dat hij een 1gb download moet testen op de link die ik erbij zette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Sowieso ook even buiten virtualbox testen (zou niet uit mogen maken, maar toch) en je powersettings nakijken of daar niet iets vreemds staat. En even nakijken of je virus-scanner niet

Maar simpel gezegd : Ik gok dat dit simpelweg een client side probleem is, tele2 zou het technisch kunnen doen maar hun schieten zichzelf daarmee in de voet.