Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriceDW
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:07
ik ben op zoek naar dunne magneet strips om een zijpaneel mee te bevestigen aan een kast

http://www.youtube.com/watch?v=bFPh_o5PSQE

op die manier, zijn zulke stripjes ook in nederland te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-09 20:27
Waarom moet het volgens jouw een magneetstrip zijn? Is het niet veel makkelijker om het te lijmen. Of is het echt nodig dat je de het object makkelijk los kan halen en evt. verplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eparox
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-10 16:30
Bij ons in de bouwmarkt verkopen we het gewoon. Ik denk dat je bij elke willekeurige Karwei/Gamma/Praxis etc. het wel zult vinden. Het heet meestal magneetband

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Seroo schreef op zondag 10 november 2013 @ 13:35:
Waarom moet het volgens jouw een magneetstrip zijn? Is het niet veel makkelijker om het te lijmen. Of is het echt nodig dat je de het object makkelijk los kan halen en evt. verplaatsen?
Meestal is het wel handig als je het zijpaneel van je kast ook open kunt maken. Vastlijmen is zo lastig als je er een keer bij moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriceDW
ja hij moet natuurlijk wel open ja :)

die magneetband verkopen ze bij de gamma ? daar ben ik namelijk al geweest, bij de praxis en de karwei nog niet dan ga ik dat maar eens proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eparox
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-10 16:30
Bij de gamma moeten ze het ook gewoon hebben, ligt meestal wat verstopt. Als je zoekt bij de golfplaten/plexiglas dan vind je het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 09:56
Persoonlijk ben ik nooit zo wild van het plan een magneet je PC in te schoppen... Niet alle hardware (denk bijvoorbeeld aan HDD's) kunnen om magneten lachen... Ik hou ze dan ook liever buiten de deur :{

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-09 14:43

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

wie heeft er dan nog een hdd in zijn pc zitten ? :+

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwesz11
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-10 12:29
Goed idee!
Zou een 20mm magneetband schadelijk zijn voor de componenten???
Ik heb het vandaag van de karwei vandaan (kost 22,50... 2x 5m 20mm breed)

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:24

Soul__assasin

de Belbelg

kroegtijger schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:41:
Persoonlijk ben ik nooit zo wild van het plan een magneet je PC in te schoppen... Niet alle hardware (denk bijvoorbeeld aan HDD's) kunnen om magneten lachen... Ik hou ze dan ook liever buiten de deur :{
ooit al een HDD opgengegooid? daar zitten anders echt sterke magneten in hoor... gewoon doen. kan geen kwaad

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

kroegtijger schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:41:
Ach, zolang je geen gigantische neodymiummagneten in je kast gaat hangen valt dat heel erg mee. HDDs zijn wel in een redelijke mate afgeschermd, en zo'n magneetstripje zal niet echt veel invloed hebben op zo'n afstand van een HDD.
Vroeger was het een groter probleem toen we nog floppies gebruikten, die waren er veel gevoeliger voor (niet echt afgeschermd immers). Maar wie heeft die dingen in de afgelopen 10 jaar nou nog gebruikt?

Ik neem aan dat jij ook geen speakers bij je PC hebt staan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 09:56
TERW_DAN schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:20:
[...]

Ach, zolang je geen gigantische neodymiummagneten in je kast gaat hangen valt dat heel erg mee. HDDs zijn wel in een redelijke mate afgeschermd, en zo'n magneetstripje zal niet echt veel invloed hebben op zo'n afstand van een HDD.
Vroeger was het een groter probleem toen we nog floppies gebruikten, die waren er veel gevoeliger voor (niet echt afgeschermd immers). Maar wie heeft die dingen in de afgelopen 10 jaar nou nog gebruikt?
Dat het probleem niet meer zo groot is als dat het was, dat klopt inderdaad ja. Maar om dan zonder blikken of blozen nog wat extra magneten die kast in te gooien vind ik dan weer het andere uiterste natuurlijk ;) Er zijn toch wel wat betere oplossingen te bedenken dan magneetjes?? Waarom zou je daar risico's in opzoeken terwijl er tal van mogelijkheden zijn voor iets dergelijks te bevestigen zonder magneten?
Die staan er inderdaad niet stijf tegenaan, en dat is net per ongeluk zo gedaan natuurlijk. Ook hier weer met het idee better safe then sorry. Zelfs voeding en datakabels hou ik gescheiden, ook weer om (min of meer) dezelfde redenen. Inductie-spanningen kunnen enorme storingen veroorzaken, die vaak maar moeizaam zijn op te sporen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Waarom zou je geen magneetjes gebruiken? Die dingen zijn hier juist prima bruikbaar voor en vormen helemaal geen risico. Ik ben wel benieuwd naar een alternatief dat net zo gebruikt kan worden als magneetjes die zo makkelijk los te maken is en iets goed op z'n plek kan houden.
Ik denk eerlijk gezegd dat je hier veel te paranoide over denkt, omdat de invloed van een standaard magneetstripje volledig verwaarloosbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

TERW_DAN schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:20:
[...]

mja er zitten zitten ook meestal 2 neodiummagneten in een harddisk.

edit en ja ik heb ze nog wel gebruikt ja :>

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 11-11-2013 17:17 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

fish schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:17:
[...]

mja er zitten zitten ook meestal 2 neodiummagneten in een harddisk.
Ja dat klopt. Maar het is meer dat die sterk genoeg zijn dat een normale magneet daar veel te weinig invloed op uit kan oefenen.
Zelfs al zou je neodymiummagneten in je kast gebruiken hoeft dat nog niet echt een ramp te zijn (ik heb er in m'n casemod een hele zooi zitten om dingen op hun plek te houden, dat gaat ook meer dan prima).
edit en ja ik heb ze nog wel gebruikt ja :>
Je had een nostalgisch momentje nodig ofzo ;)

• MauriceDW
die magneet strips zijn wel sterk genoeg toch?

[ Voor 70% gewijzigd door MauriceDW op 14-11-2013 15:06 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als dat zijpaneel niet te zwaar is kan dat prima.

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:12

bbblije

Riiiiight

Ziet er wel rete cool uit, zo'n sidepannel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriceDW
ik wil het niet voor niets natuurlijk bbblije hehe
Pagina: 1