TERW_DAN schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:20:
[...]
Ach, zolang je geen gigantische neodymiummagneten in je kast gaat hangen valt dat heel erg mee. HDDs zijn wel in een redelijke mate afgeschermd, en zo'n magneetstripje zal niet echt veel invloed hebben op zo'n afstand van een HDD.
Vroeger was het een groter probleem toen we nog floppies gebruikten, die waren er veel gevoeliger voor (niet echt afgeschermd immers). Maar wie heeft die dingen in de afgelopen 10 jaar nou nog gebruikt?
Dat het probleem niet meer zo groot is als dat het was, dat klopt inderdaad ja. Maar om dan zonder blikken of blozen nog wat extra magneten die kast in te gooien vind ik dan weer het andere uiterste natuurlijk

Er zijn toch wel wat betere oplossingen te bedenken dan magneetjes?? Waarom zou je daar risico's in opzoeken terwijl er tal van mogelijkheden zijn voor iets dergelijks te bevestigen zonder magneten?
Ik neem aan dat jij ook geen speakers bij je PC hebt staan dan?
Die staan er inderdaad niet stijf tegenaan, en dat is net per ongeluk zo gedaan natuurlijk. Ook hier weer met het idee better safe then sorry. Zelfs voeding en datakabels hou ik gescheiden, ook weer om (min of meer) dezelfde redenen. Inductie-spanningen kunnen enorme storingen veroorzaken, die vaak maar moeizaam zijn op te sporen.