Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik gebruik mijn NAS rechtstreeks naar mijn Mac Pro met een Ethernet cable (crossover)
NAS = Business storage 4-bay

Router ------ > Mac Pro -----> NAS

Op die manier dus, Ik moet die rechtstreeks koppelen omdat mijn router veel te ver weg is om een Ethernet kabel tot mijn Mac Pro te trekken.
Ondertussen ben ik te weten gekomen hoe ik dit moet doen maar nu is mijn vraag:

1) Hoe kan ik mijn snelheid opkrikken ipv 2mbps.
2) Is er misschien toch een mannier dat ik mijn NAS met internet kan gebruiken op een andere maar toch snelle manier?

Alvast bedankt voor de hulp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je misschien wat benchmarks bijvoegen; ik zie geen enkele aanleiding voor '2Mbps' dat is 200kilobyte per seconde. Kun je dat in een benchmark laten zien?

Je wilt dat je NAS toegang tot internet heeft? Dat kun je doen door je Mac als gateway te gebruiken; vaak kan dat met bridging van twee netwerkinterfaces. De interface naar de router toe en de interface naar de NAS toe worden dan één. Hierdoor kan de NAS direct met de router communiceren inclusief DNS/DHCP enzovoorts. Maar je zit hier op Opslagtechnologie niet op het Netwerkforum. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2013 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:04

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Waar haal je die 2Mbps? Bij bestandsoverdracht tussen je Mac en de NAS? Of deelt die Mac op een of andere manier een (draadloze?) internetverbinding en ben je die snelheid aan het testen?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die 2mbps haal ik van bestanden die ik naar mijn NAS sleep vanuit mijn Mac.
En die 2mbps schat ik in door gewoon naar de hoeveelheid te kijken die hij om de second op de NAS zet en dat komt goed overeen met 2megabytes per second.

Dus om een file van 16mb over te plaatsten duurt me dat ongeveer 8 a 9 seconden.

CiPHER: Ik heb geen flauw idee wat Gateway is, maar als ik het een beetje begrijp kan ik dus mijn NAS wel via internet connecteren ookal zit ik met het probleem dat ik geen ethernetcable tot bij mijn computer krijg of nas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om bijvoorbeeld een bestand van 400gb over te zetten naar mijn NAS duurt dit 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

euh ?

weet jij het verschil tussen bits en bytes ?

2 megabyte per sec dus .. maar daar zit denk ik ergens wireless (G?) tussen. kan dat ?

(mbps = megabit per seconde)

(al een stuk acceptabeler bij goedkope nasjes) laat maar si geen goedkope nas

[ Voor 53% gewijzigd door Fish op 10-11-2013 15:26 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:34
Verwijderd schreef op zondag 10 november 2013 @ 15:18:
En die 2mbps schat ik in door gewoon naar de hoeveelheid te kijken die hij om de second op de NAS zet en dat komt goed overeen met 2megabytes per second.

Dus om een file van 16mb over te plaatsten duurt me dat ongeveer 8 a 9 seconden.
Ga alsjeblieft even opzoeken wat een bit en wat een byte is, wat Mega en wat milli is. Jij zegt nu 2mbps. Dat staat eigenlijk voor 2 millibit per seconde. Elke seconde dus 2,0*10^-4 (twee duizendste) bit. Wat je bedoelt is 2MB/s. Dat is 2 MegaByte per seconde. Het verschil? Heel veel. Een byte bestaat uit 8 bits. 2MB/s is een heel ander iets dan 2Mbit/s ofwel 2Mbps. Dat is dus ook weer heel anders dan 2mbit/s of 2mbps.
CiPHER: Ik heb geen flauw idee wat Gateway is
Dan ga je het opzoeken :)

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ah, 2MB/s dus. Niet 2Mbps. Dat scheelt al een factor 8. Maar dat is nog steeds veel te weinig voor een bekabelde verbinding.

Wat is de status van die verbinding, 1gbit/100mbit? En weet je inderdaad heel zeker dat het verkeer via die kabel loopt en niet stiekem via wifi (geen idee hoe je de boel precies hebt aangesloten, maar je Mac hangt dus niet met een kabel aan je router?).

En probeer het in elk geval eens met een andere kabel.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zelfs via 100mbit moet je 12MB/s kunnnen halen

iets in mij zegt dat de wireless op de mpb aanstaat en daar voorkeur op gegevem wordt

En hoelang geleden heeft auto mdi/mdx al niet zijn intrede gezet. die cross heb je echt niet meer nodig hoor

[ Voor 29% gewijzigd door Fish op 10-11-2013 15:31 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

fish schreef op zondag 10 november 2013 @ 15:28:
iets in mij zegt dat de wireless op de mpb aanstaat en daar voorkeur op gegevem wordt
Dan zou de NAS ook via wireless verbonden moeten zijn, of aan de router moeten hangen met een kabel (en de Mac wireless aan de router). Daar rept de TS met geen woord over, maar wie weet.

Het zou handig zijn als de TS even een schetsje zou maken van hoe een en ander precies verbonden is met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey Jongens sorry hoort voor de mbps problemen! mijn fout!
dus 2MB's per seconden bedoel ik.

Maar heb gevonden dat ik eigenlijk een zeer trage NAS heb.
http://www.cnet.com/netwo...05-3382_7-35620458-2.html

Ik kan maar 43 mbps halen in Writing...

Jullie denken allemaal dat het probleem is dat ik ergens iets wireless doe maar daar ben ik bijna zeker van dat dit niet zo is het zit als volgt:

Mijn Mac is verbonden via WIFI.
Mijn NAS is verbonden met mijn Mac via een ethernet kabel (rechtstreeks dus, en werkt als een externe HDD)

Waarom zou je afvragen: omdat mijn router nu eenaam veel te ver staat om deze te kunnen bereiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Ik gebruik mijn NAS rechtstreeks naar mijn Mac Pro met een Ethernet cable (crossover)
Zoals het eruit ziet is de connectie best simpel.

NAS <-------UTP crosscable-----> Mac pro.

Hier nogmaals bevestigd lijkt het me.
Anyway, ergens lijkt het erop dat linkspeed op 10 Mbit (1.25 MB/s komt in de buurt van 2 MB/s) blijft hangen. Dus brakke kabel ofzo? :P

Edit:
Had de nieuwe post nog niet gezien.
Het is een traag beestje, maar niet zo traag.

[ Voor 38% gewijzigd door Swordlord op 10-11-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op zondag 10 november 2013 @ 15:44:
Hey Jongens sorry hoort voor de mbps problemen! mijn fout!
dus 2MB's per seconden bedoel ik.

Maar heb gevonden dat ik eigenlijk een zeer trage NAS heb.
http://www.cnet.com/netwo...05-3382_7-35620458-2.html

Ik kan maar 43 mbps halen in Writing...

Jullie denken allemaal dat het probleem is dat ik ergens iets wireless doe maar daar ben ik bijna zeker van dat dit niet zo is het zit als volgt:

Mijn Mac is verbonden via WIFI.
Mijn NAS is verbonden met mijn Mac via een ethernet kabel (rechtstreeks dus, en werkt als een externe HDD)

Waarom zou je afvragen: omdat mijn router nu eenaam veel te ver staat om deze te kunnen bereiken ;)
Nu doe je het weer ;)

33MBps in raid-5 (of 44MBps in raid-0) volgens die test. Dat is dus ruim 15x zo snel als wat jij haalt. Dus dat die NAS traag is lijkt me niet het probleem.

Als die NAS verder niet met de router verbonden is, dan lijkt het me inderdaad niet dat het per ongeluk via wifi loopt. Je zou voor de zekerheid wifi even kunnen uitzetten op je Mac, maar ik gok dat dat niets gaat helpen.

Maar nogmaals: probeer het eens met een andere kabel. Bij voorkeur een kant en klare cat5e of betere kabel, zonder cross.

Pagina: 1