Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Studie/game-laptop max. 850 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb lange tijd getwijfeld tussen de aankoop van een desktop of een laptop. Ik heb toch de keuze gemaakt voor een laptop, omdat ik de games die het meest van een pc eisen, zoals BF4 ook op de console kan spelen en als ik in de toekomst evt. op kamers ga voor mijn studie, een laptop een stuk handiger is. Ik hoef de laptop niet elke dag mee te spelen,

Ik ben op zoek naar een 15.6 inch laptop, die maximaal 850 euro mag kosten. Ik zal de laptop gebruiken om te tekstverwerken, te internetten, er evt. soms films/series op te kijken en daarnaast voor programma's als Powerpoint/Excel/Acces.

Verder wil ik de laptop gebruiken om te gamen. Hierbij moet je denken aan games als FM2014, LOTRO, Total War: Rome II, Diablo III en eventueel andere MMO's als Guild Wars 2 en in de toekomst The Elder Scrolls Online. Daarnaast zou ik in de toekomst graag Dragon Age: Inquisition er op willen spelen. Ik hoef deze games niet perse op de maximale instellingen te spelen en vind het prima als ik op 'medium' kan spelen.

Zelf ben ik na het lezen van de BBG en het bestuderen van de Pricewatch uitgekomen op de Asus N56VB-S4016H. Ik denk dat ik met die laptop wel even vooruit kan. Enige waar ik mijn twijfels nog over heb is, of die voldoet om alle eerdere genoemde games op te kunnen spelen. Graag zou ik jullie kijk hierop horen.

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Prima zat… mooie keuze.

Alternatief zou een lenovo edge 531 met gpu+1080 uitbreiding

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Heb even naar de E531 gekeken. Ziet er mooi uit, grote nadeel is wel dat de levertijd meer als 4 weken is en dat vind ik eigenlijk toch wel te lang.

Ik zie nu ook dat de Asus N56VV-S4069H is verschenen. Dat is volgens mij exact dezelfde laptop als de Asus N56VB-S4016H, alleen dan met een betere videokaart (750M vs. 740M). Die is ongeveer 40-60 euro duurder als de S4016H. Zou je dat de meerprijs waard vinden of kan ik beter voor de S4016H gaan?

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Ik zou voor de S4016H gaan. Mocht de GPU het toch net niet trekken kun je hem altijd nog overclocken, want dat is de 750M ook.. Een hoger geklokte 740M. Het geld dta je spaart kun je beter in een SSD investeren. Dat merk je veel meer.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dankjewel. Dan gaat het de S4016H worden. SSD wacht ik nog even mee, maar is inderdaad een mooie optie voor over een tijdje.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Ik zou niet weten waarom je zou wachten met een ssd. Het is heel fijn om er een te hebben en ik verwacht dat ik straks denkt: had ik dat nou maar eerder gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
SSD moet i.p.v. de harde schijf, dus dan is een 250GB SSD denk ik toch wel handig. Die kost momenteel +/- 150 euro en i.c.m. met de laptop zelf wordt het voor mij momenteel dan eventjes te duur. Vandaar dat ik daar dus even mee wil wachten.

• Majesteit
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-11 12:16
Verwijderd schreef op zondag 10 november 2013 @ 18:32:
SSD moet i.p.v. de harde schijf, dus dan is een 250GB SSD denk ik toch wel handig. Die kost momenteel +/- 150 euro en i.c.m. met de laptop zelf wordt het voor mij momenteel dan eventjes te duur. Vandaar dat ik daar dus even mee wil wachten.
Het kan eventueel ook i.p.v. de blu-ray speler door middel van een HDD-Caddy. De blu-ray speler wordt door de meesten nog amper gebruikt. Dit zou een oplossing kunnen zijn en het biedt jou 2 hardeschijven i.p.v. 1. Aan de andere kant ben je wel je blu-ray speler kwijt, mocht je die een keer willen gebruiken dan kan je die eventueel nog extern aansluiten.

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Trouwens. Nog een optie is de acer v5 753.
I5-4200u (ulv wel)
Gt750m
8gb
En een heel mooi 1080p ips scherm.

Ik heb hem gister in mijn handen gehad, vind het echt een super sexy ding!!

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Verwijderd

Topicstarter
Die HDD-Caddy is inderdaad een hele mooie oplossing. De Acer v5 753G ziet er inderdaad ook erg mooi uit, maar ik heb de de S4016H inmiddels besteld. Bedankt voor jullie hulp.
Pagina: 1