Zo mensen, ik heb de code gekraakt, hoor.
Dit is de beste betaalbare allround PC tot noch toe! Ik daag jullie uit om hier nog iets aan te vinden om te verbeteren. 
Voor de vorm zal ik nog even een officieel aankoopadvies-bericht maken:
Wat wil je doen met het nieuwe systeem?
Games (hoofdzakelijk Assassin's Creed III en Black Flag) op één 1920x1080-scherm.
Foto- en videobewerking (photoshop, premiere pro, after effects).
Wat mag het systeem gaan kosten?
1200-1300, inc. verzendkosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm (Iiyama ProLite X2472HD); speakers + subwoofer (Logitech); muis (Trust laser wireless); toetsenbord (Microsoft Internet keyboard).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie wenslijst hieronder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Zo stil mogelijk. Laag energieverbruik is mooi meegenomen maar geen vereiste. Het moet in een normale ATX-kast passen. Verder gewoon zo sterk/snel mogelijk voor zo weinig mogelijk geld. Dwz: Ik heb onderdelen gekozen die ruim voldoende zijn voor wat ik wil en waarvan de eerstvolgende betere versie zoveel duurder is dat het het verschil niet waard is.
O ja, overklokken doe ik niet aan.
Wenslijst:
Het enige onderdeel waar ik nog een beetje over twijfel is de videokaart. Het alternatief is deze:
Ik had gekozen voor de MSI omdat die stiller schijnt te zijn, minder slots inneemt (2 ipv 3) en tot voor kort iets goedkoper was. Nu is echter de Palit net een stukje goedkoper en is die verder een tikkeltje sterker dan de Twin Frozr. Ik neig nog steeds naar MSI vanwege het geluidsniveau en omdat het verschil qua benchmarks tussen de twee natuurlijk maar miniem is. Maar toch.
Maar zeg nou zelf, dit is wel een BBG-waardig buildje, of niet?
Voor de vorm zal ik nog even een officieel aankoopadvies-bericht maken:
Wat wil je doen met het nieuwe systeem?
Games (hoofdzakelijk Assassin's Creed III en Black Flag) op één 1920x1080-scherm.
Foto- en videobewerking (photoshop, premiere pro, after effects).
Wat mag het systeem gaan kosten?
1200-1300, inc. verzendkosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm (Iiyama ProLite X2472HD); speakers + subwoofer (Logitech); muis (Trust laser wireless); toetsenbord (Microsoft Internet keyboard).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie wenslijst hieronder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Zo stil mogelijk. Laag energieverbruik is mooi meegenomen maar geen vereiste. Het moet in een normale ATX-kast passen. Verder gewoon zo sterk/snel mogelijk voor zo weinig mogelijk geld. Dwz: Ik heb onderdelen gekozen die ruim voldoende zijn voor wat ik wil en waarvan de eerstvolgende betere versie zoveel duurder is dat het het verschil niet waard is.
O ja, overklokken doe ik niet aan.
Wenslijst:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Xeon E3-1240 v3 Boxed | € 246,15 | € 246,15 |
| 1 | Asus Z87-PRO | € 162,90 | € 162,90 |
| 1 | MSI GeForce GTX 770 Twin Frozr Gaming 2GB OC | € 288,- | € 288,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 88,33 | € 88,33 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,60 | € 22,60 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2CP8G3D1608DT1TX0CEU | € 130,23 | € 130,23 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 51,68 | € 51,68 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 146,21 | € 146,21 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.236,- | |
Het enige onderdeel waar ik nog een beetje over twijfel is de videokaart. Het alternatief is deze:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Palit GeForce GTX 770 Jetstream 2GB | € 284,89 | € 284,89 |
Ik had gekozen voor de MSI omdat die stiller schijnt te zijn, minder slots inneemt (2 ipv 3) en tot voor kort iets goedkoper was. Nu is echter de Palit net een stukje goedkoper en is die verder een tikkeltje sterker dan de Twin Frozr. Ik neig nog steeds naar MSI vanwege het geluidsniveau en omdat het verschil qua benchmarks tussen de twee natuurlijk maar miniem is. Maar toch.
Maar zeg nou zelf, dit is wel een BBG-waardig buildje, of niet?