Computer ziet de TV vaak niet

Pagina: 1
Acties:

• Fitzer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-02 18:04
Dit is de eerste keer dat ik hier om hulp vraag, dus ik hoop dat ik in de juiste topic zit, en natuurlijk dat ik het goed kan verwoorden.

Mijn set-up:
Dell - Studio XPS 8100
Intel i5 750 - 2.67Ghz
6GB RAM
MSI Geforce 560 GTX
Windows 7 64 bits
iiyama 24" computer scherm.

De TV is een Samsung UE37ES5500.

Mijn videokaart heeft dus 2x DVI video output, mijn computer scherm is verbonden met DVI, en de TV met een HDMI kabel, maar deze HDMI kabel heeft een tussenstukje om van DVI naar HDMI te gaan. Dus van videokaart DVI, naar HDMI, naar de TV.

Mijn probleem is dat mijn computer vaak de TV niet kan vinden. Ik weet niet hoe ik dit software matig kan oplossen, en op google zoeken heeft mij ook niet veel geholpen. De stekkers zitten er uiteraard goed in. Wat ik vaak doe om weer beeld te krijgen is de HDMI kabel uit de TV te halen, en er weer in te stoppen. Soms probeer ik ook een andere HDMI ingang, en dan moet ik nog steeds geluk hebben om beeld te krijgen.
Met de laptop die wel een HDMI uitgang heeft ondervind ik geen probleem, daar heb ik dan altijd beeld mee gehad. Ik denk dus dat het aan de tussenstuk ligt, maar dan zou je toch zeggen dat het niet moet lukken om beeld te krijgen als je de kabel uit de TV en er weer in doet.
Ik heb ook geprobeerd om dit aan de computer kant te doen, dus de kabel uit de computer eruit en er weer in, maar tot nu toe heb ik daar nog niet het probleem mee kunnen oplossen.

Ik heb natuurlijk altijd mijn software up-to-date, zowel van Windows, video graphics driver, als de TV. Heeft iemand suggesties waar ik naar kan gaan kijken, wat het probleem zou kunnen zijn, of gewoon het antwoord die ik nodig heb?
En als ik ergens onduidelijk ben geweest, of meer informatie moet geven, laat me weten, ik wordt een beetje gek van het probleem en telkens de kabel uit de TV te halen, en er weer in te doen lijkt mij niet goed voor een langdurig leven van de HMDI poort in de TV.