• gearardihno
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-01 21:11
Sinds dat ik gister met de windows 8.1 update ben begonnen heb ik last van
mijn pc die regelmatig vastloopt.
De 8.1 update is ook nooit helemaal afgerond.

Situatie:
-Vaak reageert het toetsenbord, de muis, en mijn wifi ontvanger nergens meer op(die knippert niet meer)
-Mijn muis en wifi ontvanger zitten met usb aangesloten.
-Mijn toestenbord heeft een oude aansluiting.
-Nadat hij vastloopt reset ik de computer en blijft hij ook vaak hangen in bios.
-Als ik bios reset d.m.v een jumper doet hij het wel weer, of doordat ik de voeding uitzet en weer aandoe.
-UPDATE: 12-11-2013:
Vandaag was ik even weg en de pc stond in idle mode.
Toen ik weer kwam had de pc weer last van een freeze: maar nu was het beeld ook heel vaag.
De bureablad pictogramen waren zwart wit en er zaten strepen op het beeldscherm.

Wat ik al heb gedaan:

-Met windows defender een virusscan gedaan
-memtest een tijd geleden gedaan en er kwam niets uit,
via windows heb ik het geheugen ook getest.
- 64 windows updates gedaan en het kwam meteen weer voor.
-Temps gechekt ,op moment van de freeze liggen die rond de 30-40 graden het gebeurt zelfs bij browsen etc.
-via schijfopruiming heb ik oude windows instalaties ongedaan gemaakt(hiermee hoopte ik die 8.1 update
te verwijderen)
-de voltages die de voeding geeft zijn ook prima en wijken niet teveel af.
- heb windows ''vernieuwd"'
Iemand enig idee wat het kan zijn?

[ Voor 18% gewijzigd door gearardihno op 12-11-2013 09:01 ]

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-01 22:54
Ik heb hetzelfde gehad na de update naar 8.1, dus het zou best kunnen dat dit dezelfde situatie is.

Heb je al een instalallatie DVD van Windows 8 (geen 8.1) gebruikt om te proberen de installatie terug te zetten? Daarnaast zou ik nog proberen de 8.1 installatie op DVD te gebruiken om Windows te laten herstellen. Dit heeft bij mij uiteindelijk geholpen, ik heb nu geen BIOS freezes meer. Ik denk eerlijk gezegd dat de update naar Windows 8.1 nog erg bugged is.

Zorg er trouwens ook voor dat je zoveel mogelijk apparaten hebt losgekoppeld voor je update naar 8.1. Ik heb vorige week opnieuw een poging gedaan te updaten, en nu werkt 8.1 wel prima. Ik had vooraf alle belangrijke drivers verwijderd en alvast nieuwe gedownload voor 8.1. (Nvidia drivers, moederbord zoals netwerk, audio etc.).

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• gearardihno
Bedankt voor je reactie, voor alle duidelijkheid: de 8.1 update is nooit voltooid.

Ik heb de oude windows installaties verwijdert via schijfopruiming.
en heb daarna met mijn windows dvd windows vernieuwt.

UPDATE:

Ik heb geprobeert om windows 8.1 er weer op te krijgen, helaas mislukt dat omdat hij tijdens het configureren weer freezed.
De pc heeft de oude windows daarom weer hersteld

[ Voor 31% gewijzigd door gearardihno op 10-11-2013 13:51 ]

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-11-2025
Hoe installeer jij de Windows 8.1 upgrade ?
Ik heb hem dit weekend geïnstalleerd via een usb-stick welke door de Windows 8.1 downloader is gemaakt.
De tool download dus Windows 8/8.1 en kan deze als iso opslaan, installeren, branden, of bootable usb van maken.
Je hebt hier echter wel je product key voor nodig.
http://windows.microsoft..../upgrade-product-key-only

• gearardihno
ik installeer hem via de windows store.

Ik zal jou idee ook even proberen, maar zou je het nog iets uitgebreider willen opschrijven, dan kom ik er hopelijk wel uit.

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-11-2025
gearardihno schreef op maandag 11 november 2013 @ 19:26:
ik installeer hem via de windows store.

Ik zal jou idee ook even proberen, maar zou je het nog iets uitgebreider willen opschrijven, dan kom ik er hopelijk wel uit.
Als je het programma gebruikt van de website moet je een cd-key invoeren van windows , als je deze hebt ingevuld zal hij automatisch de goede versie voor je downloaden , nadat hij klaar is met downloaden zal hij vragen hoe je hem wilt installeren.
1. upgrade (zoals de windows store)
2. Iso (zodat je hem op dvd kan branden)
3. Usb (hij maakt een usb bootable voor je met een windows installatie)

Ik heb dus voor 3 gekozen omdat ik altijd via usb installeer , zorg wel dat je een usb van meer dan 8GB? hebt (weet niet hoeveel het was), en dat deze ingeplugd is.
Vervolgens gaat hij hem op je usb zetten , dit kan een half uur duren (ligt aan je usb).
Doe de usb achterin je pc en start de pc opnieuw op , vervolgens moet je in de bios kiezen dat je van de usb wilt booten of je moet de usb boven de rest zetten in boot order.
Daarna moet je Windows installeren (ik raad aan voor een clean instal) , hij vraagt voor de installatie echter al wel om een CD-Key, dit kan je ook niet overslaan.

Ik raad wel aan om voordat je begint voldoende back-ups te maken van alles.

Voor de clean instal kan je hier kijken : http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/clean-install

• gearardihno
windows 8 clean install gedaan.
In het begin leek het klaar, maar naar verloop van tijd weer freezes.

En wat opvalt bij de freezes is dat als hij 1 keer vastloopt en ik reset hem, hij de hele tijd vastloopt en in een steeds eerder stadium van het opstartprocces.

Als ik hem dan een tijd met rust laat doet hij het vaak wel weer.

Toch wel raar aangezien de temps. er goed uitzagen en de kast ook niet erg heet aanvoelt.?
Pagina: 1