geen filmpjes meer na overclock

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pas
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-09 13:42
Nu heb ik iets vreemds waar ik niet vanaf kom.

Ik heb gisteren de PC van mijn zoon een beetje geclockt om BF4 wat soepeler te laten lopen. De problemen begonnen na het clocken van de MSI 7970. Die heb ik een overclock gegeven van 1100/1500, BF4 draait werkelijk soepel en vlotjes nu en op het eerste gezicht geen probleem.

De problemen beginnen pas als er een filmpje op bvb youtube wordt bekeken. Het scherm veranderd dan in een chaos van rode, groene, blauwe, zwarte,... fijne lijnen wat als enigste optie laat de pc handmatig uit te schakelen en weer op te starten. Verder merk je niks aan heel de pc, je kan daarna ook weer fijn gamen.

Nu heb ik de laatste beta drivers van AMD eraf gehaald en wat blijkt, zonder die drivers is filmpjes kijken geen probleem. Ik dacht ik zet de laatste AMD driver erop ipv de beta en hup meteen weer het filmpjes probleem. Heeft iemand dit ook meegemaakt en wat was de oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb je de OC eerst wel goed getest ? En staat de OC nu nog aan ? Als je problemen hebt is terug klokken eigenlijk het eerste wat je zou moeten doen, maar hier staat niets over in de TS.

[ Voor 72% gewijzigd door PilatuS op 09-11-2013 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pas
DE OC van de CPU bedoel je ? De CPU loopt al een tijdje (maandje) met een OC van ik dacht 3.45 (i7 920)

Na de OC van de GPU meteen een 3dMark getest en die liep vlotjes met een mooie verbetering. BF4 liep vandaag na veel gamen ook super heb ik vernomen. Ik heb het zelf ook net nog een kwartiertje aan gehad en merk verder ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik bedoel de OC van de GPU. Je verteld niets over de OC van de CPU namelijk, dus dat kan ik niet weten.

Heb je bij 3dmark ook goed gekeken naar artifacts ? Verder is een 3dmark run en dat BF4 goed draait nou niet bepaald goed testen. Voordat je 24/7 met een kaart gaat draaien is het belangrijk de OC goed te testen met meerdere programma's en voor langere tijd. Je weet nu namelijk niet of het stabiel is en dat is wel erg belangrijk om problemen te voorkomen.

Als je dan problemen tegenkomt welke met de videokaart te maken hebben kan je het beste de OC ongedaan maken en dan gaan testen. Met de OC aan testen zou het probleem aan de OC kunnen liggen maar dat weet je dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pas
Geen artifacts of stutteringen of wat dan ook. De pc heeft vandaag een hele dag games gedraaid, BF3, BF4, Anno 2070 en nog een racespel ook.

Het is wel zo als ik de OC van de GPU ongedaan maak de filmpjes weer gewoon te bekijken zijn. Ik vind het alleen vreemd dat met OC gamen en dan vooral BF4 super gaat behalve een filmpje kijken wat dan weer wel mogelijk is met OC maar zonder drivers. Is het misschien zo dat zonder drivers de GPU niet volledig belast wordt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het is wel zo als ik de OC van de GPU ongedaan maak de filmpjes weer gewoon te bekijken zijn.
Is dat dan met of zonder drivers ?

Zonder drivers word de videokaart namelijk zo goed als niet gebruikt omdat ie zonder drivers gewoon niet kan functioneren.

Edit: Het is wel zo handig om duideliijk aan te geven in de TS wat je allemaal precies geprobeerd hebt. Voor mij is het namelijk nu nog niet duidelijk hoe het precies zit. Ook de volledige systeemspecs horen in de TS te staan. Zonder voldoende info en aan te geven wat je precies gedaan hebt en geprobeerd hebt is het voor ons niet mogelijk een goed antwoord te geven.

[ Voor 41% gewijzigd door PilatuS op 09-11-2013 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pas
Beide.

Nu heb ik net via google ondekt dat meer mensen dit probleem met de 7970 gehad hebben. Het zou te maken hebben met de automatische down-clock in idle, het verschil is te groot en veroorzaakt instabillieteit. Een Bios-mod zou de oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Na de OC van de GPU meteen een 3dMark getest en die liep vlotjes met een mooie verbetering. BF4 liep vandaag na veel gamen ook super heb ik vernomen. Ik heb het zelf ook net nog een kwartiertje aan gehad en merk verder ook niks.
Lijkt mij een gevalletje niet stabiel, waarom test je gewoon niet 3 uur lang met furmark?
pas schreef op zondag 10 november 2013 @ 00:00:
Beide.

Nu heb ik net via google ondekt dat meer mensen dit probleem met de 7970 gehad hebben. Het zou te maken hebben met de automatische down-clock in idle, het verschil is te groot en veroorzaakt instabillieteit. Een Bios-mod zou de oplossing zijn.
Lijkt me sterk to be honest. Maar misschien is het handig om te vertellen op welk voltage je kaart nu staat etc :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
Stef602 schreef op zondag 10 november 2013 @ 00:02:
[...]
Lijkt mij een gevalletje niet stabiel, waarom test je gewoon niet 3 uur lang met furmark?

[...]

Lijkt me sterk to be honest. Maar misschien is het handig om te vertellen op welk voltage je kaart nu staat etc :)
Dit probleem heb ik ook tijdelijk gehad met mijn 5770 enkele jaren terug , ik had gedacht dat het nu niet meer zou bestaan maar als ik het zo lees is het alleen maar erger geworden.
Ik had onder andere last van screen tearing op mn 2e scherm in 2D modus als ik op pagina's scrolde en youtube video's waren onmogelijk om te kijken , ik heb toen de 2D clocks op dezelfde snelheid gezet als mijn 3D clocks en alle problemen waren toen weg.
Pagina: 1