iPad laten samenwerken met NAS?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 554111

Topicstarter
is er iemand die zijn ipad met een nas of wifi harde schijf aan het werk heb
kan je mijn dan uitleggen hoe ik zo iets op kan zetten
of is dit Nieuwe Airport Extreme een beter aanschaf voor mijn ipad en externe harde schijf aan te sluiten

ik wil graag bestanden van mijn HDschijf bekijken maar ook via mijn ipad er wat op zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:28
Zelf heb ik de app FileExplorer op mijn Ipad staan, hiermee kan je netwerk share's toevoegen.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:16
Ben ook wel benieuwd naar een goede app waarmee ik films naar de iPad kan streamen vanaf mijn NAS. Tips zijn welkom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mocht je nog op iOS6 zitten zou je een jailbreak kunnen overwegen en xbmc installeren. Ik gebruik dit nu een jaar en t bevalt me super goed. De 'library' staat op de nas en ik kan op tv beneden, boven en op de ipad de content bekijken en wat ik bekeken heb blijft gesynct. Het grote voordeel is dat xbmc een eigen client is en dus alles kan afspelen zonder dat je nas iets speciaals hoeft te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-06 12:10
niksjohn, welkom op GoT :w

We verwachten op GoT altijd wat eigen inzet voordat je een topic opent. Dat komt er op neer dat je duidelijk uitlegt wat het probleem is en hiervoor ook interpunctie gebruikt. Daarnaast verwachten we dat je zelf ook alvast zoekt naar oplossingen en uitlegt waarom dat evt. niet voor je werkt.

Ik zal je topic nu open laten. Maar let hier op in de toekomst.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 554111

Topicstarter
ik heb nu glasvezel en wil graag een nas of een Nieuwe Airport Extreme waar ik een harde schijf aan kan hangen maar mijn vraag is nu waar ik nog geen antwoord op kan vinden
ik heb een kpn experia box v8. kan ik daar een Nieuwe Airport Extreme aan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keni
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:44
Zelf heb ik ervaring met een Synology NAS. Zelf gebruik ik de applicaties van Synology (Zoals DS Video, DS Download en DS File). Bij het afspelen van niet-apple formaten (Apple ondersteunt alleen .mov etc...) gebruik ik de VLC-app. Deze app wordt als zogenaamde 3rd-party app gebruikt. Dat wil zeggen als je een bestand afspeelt die niet wordt ondersteund door Apple hij deze automatisch in de 3rd party app opent (in dit geval VLC).

Om van mijn laptop bestanden af te spelen gebruik ik Air Video.

In combinatie met Apple TV heb ik zo dus een volledige mediaspeler zonder iets te jailbreaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 11:49

Nss

The Dude Abides

Lukt het je om met VLC direct van je Synology te streamen?

• Leejon
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-05 15:29
Met de app "Remote file browser" kun je direct van Synology NAS naar iPhone en iPad streamen. Werkt perfect!

• Cartman!
  • Niet online
Ik heb de DS Video app geprobeerd icm VLC maar voor 1080P content resulteerde het in choppy beeld helaas.. Het is op een iPad 4 dus die zou meer dan snel genoeg moeten zijn dit te kunnen. In XBMC is het wel gewoon vloeiend overigens.

edit: Ik had niet VLC getest maar OPlayer blijkbaar, VLC is een stuk vloeiender alweer maar net niet zo vloeiend als XBMC maar t scheelt niet veel! :)

[ Voor 24% gewijzigd door Cartman! op 15-11-2013 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-05 10:02

Midas.e

Is handig met dinges

En anders werkt Plex altijd goed.

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:09
Goodplayer werkt hier ook prima op m'n air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-06 12:14
Weet iemand een goede mediaplayer app om video's met AC3 audio te streamen vanaf een netwerk HD (samba share)?

Aantal apps die ik tegen ben gekomen hebben voornamelijk problemen of met ondertiteling of dat ze geen AC3 audio ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Heb een synology, maar heb verder maar weinig pakketten daarop geinstalleerd, op android was ik gewend op ES file explorer te gebruiken en daarna af te spelen in MX Player, maar ES is er niet op iOs, dus heb ik Twonky maar gebruikt, werkte prima voor stream rechtstreeks vanaf de NAS, wachtwoord invoeren van je NAS en streamen maar.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-06 12:14
Ik heb een app gevonden die alles ondersteund en ook nog AC3 audio kan afspelen.

nPlayer
https://itunes.apple.com/us/app/nplayer/id539397400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:35
Ryatzu schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:10:
Ik heb een app gevonden die alles ondersteund en ook nog AC3 audio kan afspelen.

nPlayer
https://itunes.apple.com/us/app/nplayer/id539397400
Net gekocht en geprobeerd. Werkt perfect! Ik was al lange tijd opzoek naar deze oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
nPlayer ondersteunt dan weer geen DTS begrijp ik, wat een gedoe op iOS :(
Pagina: 1