Kan mijn 7970 het niet aan?

Pagina: 1
Acties:

• baxstar
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-10-2022
Hallo,

Ik heb een 7970 van XFX, dit is zo'n Hz edition. Nou heb ik onlangs wat spellen gedownload en bij MW2 en Sniper 2: Ghost Warrior loopt hij op een gegeven moment vast. Dat gaat als volgt:

- Scherm bevriest (5 tot 10 seconde)
- Zwart Scherm (3 seconde)
- Grijs scherm (3 seconde)
- Spel komt weer tot leven, schokt nog 3 seconde lang en dan kan ik weer verder.

De kaart word ongeveer 70graden, dus niet extreem warm. Maar met BF3 en BF4 beta, GTA IV, GTA SA en nog een hoop spellen heb ik hier geen last van. Note: Ik speel altijd op maximale setting, gewoon omdat de kaart het normaal gesproken kan hebben!

Iemand die weet wat het probleem is?

Casper

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Wat heb je zelf al geprobeerd om het op te lossen?
Hoe ziet de rest van je systeem eruit?

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:35

Shabbaman

Got love?

Drivers?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• baxstar
Drivers net geupdate en nog steeds last van..

16gb ram, 3350P i5 processor, Asrock B75 Pro3-M moederbord,

• Orthodux
  • Laatst online: 05-02 19:19
Misschien ligt het aan de nieuwe drivers? (13.11?) Je kan altijd nog proberen om de laatste stabiele driver erop te zetten.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:15
Is het niet zo, dat over het algemeen de XFX kaarten instabiel zijn ? (correct me if i'm wrong!)

[ Voor 27% gewijzigd door Mosin op 10-11-2013 00:19 ]

• Dmaster17
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-01 11:12
XFX is juist heel degelijk is mijn ervaring!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:15
Dmaster17 schreef op zondag 10 november 2013 @ 01:16:
XFX is juist heel degelijk is mijn ervaring!
Bij mij ook hoor, alleen bij de 7XXX serie zag je vaak topics over defecte XFX kaarten, dus ik zou het niet eens zo raar vinden.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Lijkt mij ook een driverprobleem. Probeer je drivers met een goed programmaatje te verwijderen en er helemaal opnieuw op te zetten.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:42
Dit probleem kan 5 oorzaken hebben:

- Drivers zijn niet goed geinstalleerd/geupdate door jou, wat stef zegt is dan de oplossing.
- De driver die jij hebt gepakt is instabiel/incompatibel met je systeem.
- Je windows installatie is zo oud dat hij helemaal vol staat met oude drivers, troep en het register propvol zit met oude waardes. Doe een verse installatie van je windows of als dat écht niet kan, draai ccleaner.
- Je hebt een virus. Draai een antivirus scan of doe een verse installatie.
- Je hebt laatst in je PC kast gesleuteld/geklooid en hebt daarbij op 1 of andere manier je videokaart beschadigd (statische elektriciteit bijv.). Gooi het op een RMA of accepteer je verlies en doe een upgrade :+

• ownage maxim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-12-2025
Probeer mogelijke boosdoeners uit te sluiten. Als je na een herinstallatie van stable drivers nog steeds problemen hebt zou ik eerst eens met een andere voeding testen. Stroomverbruik hangt af van het spel en vreemdgenoeg kan er zomaar 20 watt verschil zitten tussen twee nieuwe high-end games.

• baxstar
Even rond gekeken, en toen toch maar de drivers opnieuw geinstalleerd. Bij het eerste potje gebeurde het toch weer maar daarna heb ik ruim 5 uur gespeeld zonder enige problemen. Dus ik denk dat het allemaal weer goed zit, maar mocht het zich toch weer voordoen horen jullie wel van mij ;)

Bedankt voor alle reacties

Casper

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-11-2025
Ik weet bij voorbaat al wat het probleem was , heb namelijk precies hetzelfde probleem gehad bij mijn XFX HD6780.
Het is een Atikmdag.sys error oftewel , display driver has stopped working. Dit kwam bij mij en bij enkele andere mensen dus niet omhoog zoals het normaal doet, Ik heb toen maar een complete windows reinstal gedaan want bij mij werkte zelfs een volledige driver sweep niet.

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-02 11:22
Dat kan ook gewoon komen doordat je kaart defect is, dus je weet niet wat het exacte probleem is. ;)

@TS, mocht het weer gebeuren, begin eens met het terug clocken van je kaart, om bepaalde dingen uit te sluiten.

• TeunisDokter
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-01-2022
Geloof me, het ligt niet aan je hardware :)

• baxstar
@spNK, ik heb hem niet overklokt he, hij is door XFX overclockt dus dat mag niet het probleem zijn ;)

Casper

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Mosin schreef op zondag 10 november 2013 @ 00:19:
Is het niet zo, dat over het algemeen de XFX kaarten instabiel zijn ? (correct me if i'm wrong!)
die nieuwe XFX series zuigen. mijne ging ook kapot

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Pagina: 1